تهیه نیازهای روزانه در کانادا

فهرست مطالب

تهیه نیازهای روزانه در کانادا


مراکز خرید

مردم کانادا در هر شرایط آب و هوایی گرم و سرد عاشق خرید کردن و خرید رفتن هستند، وجود مراکز خرید سرپوشیده بسیار در کانادا این امکان را بوجود آورده که عاشقان خرید حتی در فصول سرد هم بتوانند نیازهای خود را برطرف سازند. تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید مایحتاج روزانه وجود دارند که محصولات متنوع از انواع برندهای معروف جهان را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

زندگی در تورنتو فرصتی را برای استفاده از تمامی سلیقه ها، طعم ها و مزه ها از سراسر جهان فراهم می کند. اگر به یکی از محله های تورنتو بروید که در آن تراکم جمعیتی ملیت خاصی بیشتر باشد، می توانید سوپرمارکت ها، قصابی ها و فروشگاه های تازه و مواد غذایی را که مربوط به آن جامعه یا قومیت خاص هستند را بیابید. برای خریدهای هفتگی نیز تعداد زیادی فروشگاه بزرگ اصلی وجود دارد که تقریبا تمام نیازهای متقاضیان را تامین می کند.

در زیر لیست برخی از فروشگاه های مهم و رایج جهت خرید مایحتاج روزانه در استان انتاریو کانادا معرفی شده است:

Loblaws: در مقیاس فروشگاه های بزرگ به عنوان فروشگاهی که قیمت محصولات در آن گرانتر است شناخته شده می باشد شما می توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را در یک زنجیره بزرگ از قصابی، نانوایی، شیرینی پزی، ماهی فروشی و… بیابید.

https://www.loblaws.ca/

Metro:  فروشگاه زنجیره ای که احتمال دارد هر جا که در شهر تورنتو زندگی می کنید و یا کار می کنید یکی از شعب فروشگاه را دیده باشید. در مقایسه با فروشگاههای زنجیره ای دیگر قیمت ها به طور کلی کاملا رقابتی هستند و مزیت قابل ملاحظه در مورد این فروشگاه 24 ساعته بودن اکثریت شعب آن است. غرفه ارایه غذا در این فروشگاه در زمان ناهار گزینه ها و تنوع زیادی از انواع غذاهای سالم و عالی را فقط در ازای 8 دلار ارائه می دهد.

https://www.metro.ca/en

No Frills: این فروشگاه در حالی که با برند زرد رنگ روشن خود بسیار توجه برانگیز است در بین تمای فروشگاه های زنجیره ای یکی از پایینترین قیمت های محصولات را ارایه می دهد و در واقع خرید از این فروشگاه موجب صرفه جویی عمده ای در بسیاری از اقلام خواهد بود.

https://www.nofrills.ca/

Food Basics: این فروشگاه نیز دارای شعب بسیاری در استان انتاریوی کاناداست و تقریبا تمامی نیازهای خواروبار و لبنیات مشتریان را با قیمت های بسیار مناسب پوشش خواهد داد. اکثر شعب این فروشگاه تا ساعت 10 شب باز هستند. 

https://www.foodbasics.ca/index.en.html

Walmart: یک فروشگاه زنجیره ای آمریکایی با شعب بسیار زیاد و بزرگ در کانادا که تمامی اقلام مورد نیاز مانند مواد غذایی و پوشاک و لوازم خانگی را با کیفیت و قیمت مناسب ارایه می دهد. این فروشگاه بزرگترین فروشگاه عرضه محصولات غذایی، بهداشتی، دارویی، پوشاک و لوازم آشپزخانه و صوتی و تصویری از نظر حجم فروش سالیانه در کل کانادا و آمریکا می باشد.

تمام شعب این فروشگاه دارای داروخانه بوده و قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در این فروشگاه به نسبت فروشگاه های دیگر کمتر است.  

https://www.walmart.ca/en

Sobeys: از لحاظ مقیاس عموما” فروشگاه های کوچکی هستند ولی همانند فروشگاه Loblaws قیمت و کیفیت محصولات در این فروشگاه نیز در مقایسه با فروشگاههای دیگر بالا می باشد. غرفه ارایه کننده غذاهای گرم و آماده تنوع زیادی در محصولات خود برای راضی کردن مشتریان دارند.

https://www.sobeys.com/en/

Costco: یک فروشگاه زنجیره ای معروف آمریکایی که در آن می توانید محصولات مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید و از شرایط خرید در این فروشگاه داشتن عضویت سالانه آن می باشد. اگر خانواده پرجمعیتی هستید و مصرف هفتگی و خانوار شما بالاست و یا مهمانی بزرگی در راه دارید و یا میخواهید منزل خود را با وسایل خانگی جدید با کیفیت و قیمت مناسب مهیا کنید این فروشگاه می تواند محل بسیار مناسبی برای رسیدن به اهدافتان باشد. فقط یک نکته را نباید هنگام خرید در این فروشگاه نادیده گرفت و آن همراه بردن ماشین و وسیله نقلیه خود برای خرید می باشد چون حجم تمامی محصولات در این فروشگاه بدلیل فروش عمده بسیار زیاد است. البته داشتن سرویس خدمات تحویل در درب منزل شامل اجناس و وسایل خانه در این فروشگاه وجود دارد و کار را برای بسیاری از مشتریان ساده می کند. در این فروشگاه شما می توانید تمامی اجناس غیر فاسد شدنی خریداری شده را پس از مصرف و در صورت عدم رضایت پس داده و پول خود را پس بگیرید.

https://www.costco.ca/

 

اگر شما هزینه های ماهیانه یا سالیانه خود را با دقت بررسی کنید متوجه خواهید شد که غذا و نیازهای خوراکی یکی از بزرگترین بخش از هزینه های شما را تشکیل خواهد داد. چه شما خانواده ای متشکل از یک نفر باشید یا 12 نفر، افزایش قیمت مواد غذایی تاثیر بسیاری در بودجه شما خواهد داشت. بنابراین این سوال در ذهنمان بوجود می آید که با توجه به رقابت های بسیار نزدیک بین فروشگاههای زنجیره ای مواد غذایی، کدامیک با داشتن پایین ترین قیمت ها بهترین انتخاب می باشند. برای پاسخ به چنین پرسشی از آمار استخراج شده از وبسایت های معتبر کانادایی استفاده می کنیم. در این آمارگیری فهرست چند فروشگاه بزرگ و معتبر و مشهور موجود در شهر تورنتو کانادا مانند NO FRILLS، WALMART، FRESH CO، FOOD BASICS و REAL CANADIAN SUPERSTORE  بررسی شدند و لیست محصولات آورده شده همگی از مواد غذایی و مورد استفاده اکثر مردم در طول هفته در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به گوشت قرمز، مرغ، برنج، حبوبات، چایی، پاستا، شیر، پنیر، خامه، پرتقال، سیب، موز اشاره کرد.

در نتیجه این بررسی آماری فروشگاه WALMART با توجه به میانگین قیمت برای هر محصول، با کمترین قیمت متوسط برای هر دسته با اختلاف بسیار کمی از بقیه فروشگاه ها به عنوان ارزانترین فروشگاه در رده بندی محصولات مواد غذایی شناخته شد. گرچه با نگاهی ساده و ارزیابی اولیه به این آمارگیری می توان فهمید که هر فروشگاهی لزوما” بهترین قیمت را در یک تک محصول ندارد و همیشه بازه ای از قیمت های بالا و پایین در محصولات این فروشگاه ها دیده می شود. در نهایت می توان به این نتیجه رسید که تعیین و انتخاب یک فروشگاه گاها” فقط با توجه به قیمت محصول صورت نمی گیرد بلکه عوامل دیگری مانند مسافت موجود تا هر فروشگاه و یا نیاز هر مشتری به محصول مورد نظر و یا حراج های هفتگی هر فروشگاه که در ابتدای هفته بر روی اجناس متنوع لحاظ می شود نیز می تواند از جمله عوامل تاثیرگذار در این مورد باشد.

error: Content is protected !!