تهیه خودرو در کانادا

فهرست مطالب

تهیه خودرو


 

خرید اقساطی یا اجاره بلند مدت ماشین در کانادا Finance or Lease

اگر تازه وارد کانادا شده اید یا قصد دارید در آینده نزدیک به کانادا مهاجرت کنید ممکن است به خرید ماشین فکر کنید و اینکه چگونه مخصوصا خود را برای زمستان آماده کنید. برای تهیه خودرو در کانادا گزینه های زیادی پیش روی شماست، از خرید خودروی دست دوم گرفته تا اجاره بلند مدت خودرو (Lease) یا خرید اقساطی خودرو بدون پیش پرداخت (Finance). البته روش های دیگری هم برای تهیه خودرو وجود دارد ولی در این مطلب می خواهم دو روش متداول Lease و Finance را باهم مقایسه کنم.

اجاره بلند مدت خودرو یا همان Lease روشی است که در آن متقاضی به نمایندگی برندهای خودروی مختلف مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را (که معمولا جدیدترین مدل از همان خودرو هست) به مدت چندین سال از کمپانی سازنده بر اساس شرایطی خاص اجاره می کند. پس از اتمام مدت قرارداد متقاضی بایستی خودرو را صحیح و سالم به نمایندگی تحویل داده و معمولا بلافاصله مدل جدیدتر آن را مجددا برای چند سال دیگر اجاره می کند.

خرید قسطی خودرو بدون پیش پرداخت یا همان Finance نیز روشی است که در آن متقاضی به نمایندگی خودرو مراجعه کرده و خودروی مورد نظر را قسطی خریده و در مدت زمان چندین سال اقساط آن را بپردازد.


هر کدام از این دو روش دارای مزایا و معایب خود بوده که در زیر به چندین مورد از آن ها می پردازم:

مزایای Lease

1- میزان پرداختی ماهیانه در Lease کمتر از Finance بوده و طول مدت اجاره نیز کمتر می باشد (معمولا بین ۳ تا ۵ سال). در واقع هنگامی که شما خودرو را Lease می کنید، در طول مدت قرارداد خود تفاوت قیمت ابتدایی خودرو با قیمت تخمینی خودرو در انتهای قرارداد را پرداخت می نمایید که به آن Depreciation می گویند. مثلا اگر خودروی شما در ابتدا قیمتی معادل ۳۰ هزار دلار داشته باشد و قرارداد شما نیز مثلا ۴ ساله باشد، و کمپانی قیمت تخمینی خودرو در انتهای ۴ سال را ۱۰ هزار دلار برآورد کند، شما بایستی در طول ۴ سال ۲۰ هزار دلار را تسویه نمایید.

2- در Lease معمولا متقاضی همیشه خودرویی جدید و به روز را در اختیار دارد و هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری را خواهد پرداخت.

3- در روش Lease معمولا تمامی گارانتی های کمپانی سازنده همیشه شامل حال خودرو خواهد شد. این امر به این دلیل است که مدت زمان گارانتی کمپانی سازنده معمولا بین ۴ تا ۵ سال است و قرارداد Lease نیز بیشتر از ۴ تا ۵ سال نخواهد بود.

معایب Lease

1- در روش Lease متقاضی همیشه در حال پرداخت اقساط است و این اقساط تمامی ندارند و پس از اتمام مدت قرارداد نیز خودرو از متقاضی تحویل گرفته شده و متقاضی بایستی خودرویی دیگر را یا دوباره Lease کرده و یا Finance کند.

2- در روش Lease متقاضی برای رانندگی با خودروی خود محدودیت مسافت دارد. معمولا محدودیت مسافت در قراردادهای Lease بین ۱۸ تا ۲۴ هزار کیلومتر در سال می باشد. اگر متقاضی بیشتر از حد نوشته شده در قرارداد رانندگی کند بایستی جریمه آن را بپردازد.

3- در روش Lease متقاضی بایستی خودروی خود را صحیح و سالم نگهداری کرده و در انتهای قرارداد نیز خودرو را سالم تحویل نمایندگی دهد. البته با وجود انواع بیمه های بدنه جای نگرانی زیادی وجود ندارد و متقاضی می تواند با پرداخت مبلغ ماهیانه ناچیزی خودروی خود را در برابر انواع زنگ زدگی، خط و خش و مشکلات بدنه بیمه کند.

مزایای Finance

1- یکی از مهمترین مزایای Finance آنست که شما محدودیت مسافت را جهت رانندگی با خودرو نخواهید داشت‌.

2- از جمله مزایای دیگر Finance اینست که اقساط ماهیانه شما بالاخره به اتمام رسیده و پس از چند سال شما تسویه خواهید کرد.

3- در روش Finance شما کمتر نگران صدماتی خواهید بود که ممکن است به خودرو وارد شود.

4- در این روش شما می توانید پس از اتمام اقساط خود و همچنین اتمام طول مدت قرارداد خودروی خود را به عنوان خودروی دست دوم فروخته و بخشی از هزینه های اقساط پرداختی را جبران نمایید.

معایب Finance

1- طول مدت قرارداد در روش Finance بیشتر بوده و معمولا ۷ تا ۸ سال به طول می انجامد و شما بایستی تا انتها اقساط را پرداخت کنید.

2- به دلیل اینکه در این روش شما باید کلیه قیمت خودرو را پرداخت نمایید، میزان اقساط ماهیانه در این روش بیشتر از روش Lease خواهد بود.

3- در روش Finance و پس از اتمام گارانتی کمپانی سازنده، شما بایستی هزینه های مربوط به تعمیرات احتمالی موتور خودرو را بپردازید.

4- در این روش و پس از اتمام قرارداد شما با کمپانی سازنده، خودروی شما تقریبا قدیمی شده و شما باید خودرویی قدیمی تر و با استهلاک بالاتری را برانید‌.

شایان ذکر است که جهت عقد قرارداد با نمایندگی و انتخاب Lease یا Finance خودرو، شما می توانید با نمایندگان و مدیران فروش در مورد قیمت خودرو و اقساط ماهیانه آن مذاکره کرده و از ایشان تخفیف دریافت کنید.

این مطلب ادامه دارد.

 

 

error: Content is protected !!