اقدامات دولت کانادا برای بهبود در تسریع پروسه پرونده های مهاجرتی

فهرست مطالب

اقدامات دولت کانادا برای بهبود در تسریع پروسه پرونده های مهاجرتی

کانادا در بودجه سال 2021، 85 میلیون دلار، برای کاهش زمان پروسه پرونده های مهاجرتی در تمام بخش های کاری IRCC اختصاص داد. جاستین ترودو از وزیر مهاجرت خواست تا روند کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها را در دستور کار خود قرار دهد.
با اختصاص این بودجه امکان بازگشت به روال استاندارد پیگیری پرونده ها در زمینه ویزای تحصیلی، ویزای کار و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال وجود دارد. دولت همچنین در تلاش است تا زمان رسیدگی به ویزای توریستی و شهروندی را کاهش دهد.
اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به وضعیت بیش از 500,000 درخواست اقامت دائم در سال 2021 رسیدگی کرد و در حال برنامه ریزی برای تعیین وضعیت 147,000 پرونده اقامت دائم در سه ماهه اول سال 2022 است که نسبت به سال 2020 دو برابر شده است.
همچنین امکانی فراهم شده که از فوریه 2022 همسران و افراد تحت تکفل بتوانند وضعیت درخواست اقامت دائم خود را به صورت آنلاین پیگیری کنند.
طبق گفته وزیر مهاجرت کانادا، پلتفرم های آنلاین، در ماه‌ های آینده به ‌روز رسانی می ‌شود تا تخمین ‌های به روز تری درباره مدت زمان پردازش درخواست ‌ها به افراد ارائه شود.
در 24 نوامبر، IRCC پروسه رسیدگی به درخواست برنامه های (FSWP) را 20 ماه بیان کرد، که طولانی تر از پروسه استاندارد شش ماهه برنامه های اکسپرس اینتری شد. همچنین پروسه رسیدگی به متقاضیان (CEC) نزدیک به هشت ماه اعلام شد.
همچنین گفته شده که در برنامه های اکسپرس اینتری از متقاضیان FSWP و CEC در نیمه‌ی اول سال 2022 دعوت نخواهد شد و تاریخ مشخصی نیز برای ادامه‌ی روند انتخاب متقاضیان اعلام نشده است. وزیر مهاجرت گفت:” اقداماتی که امروز معرفی شدند برای تسریع پروسه پرونده های مهاجرتی است و متوقف ‌کردن Draw های برنامه های اکسپرس اینتری به IRCC این امکان را می ‌دهد تا درنهایت این کار بدون هیچ تأخیری انجام شود.”

در حال حاضر بیش از 1.8 میلیون نفر در صف انتظار انجام پروسه پرونده های مهاجرتی هستن که شامل نامزدهای شهروندی، نیروی کار خارجی موقت، خانواده ها، دانشجویان، پناهندگان و توریست ها می شود. تا دسامبر 2021 تعداد درخواست های نامزدهای اکسپرس اینتری حدود 119,000 نفر بوده است.

وزیر مهاجرت کانادا در خصوص توقف پرونده های اکسپرس اینتری افراد حاضر در کانادا، که باعث می شود افراد شغل خود را ترک کنند یا به کشور خود برگردند، گفت: به دنبال ارائه راه حل هایی برای نگه داشتن نیروهای کار در کانادا هستیم.

 IRCC با استخدام 500 کارمند و استفاده از برنامه های دیجیتالی و اختصاص کار به تمام دفاتر IRCC در سراسر جهان، در تلاش برای تسریع کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

اقدامات دولت کانادا برای بهبود در تسریع پروسه پرونده های مهاجرتی

با شیوع کرونا و اقدامات بهداشت عمومی، IRCC پروسه برخی از برنامه های مهاجرتی را به صورت آنلاین ارائه داده که قرار است به طور کامل در بهار یا تابستان 2022 اجرا شود. تا کنون این تلاش ها باعث شده زمان پروسه درخواست های جدید spousal sponsorship به 12 ماه برگردد.

همچنین پورتال آنلاینی ایجاد شده است که متقاضیان اقامت دائم کانادا می توانند در آن فرآیند درخواست را تکمیل و کارت های اقامت دائم خود را دریافت کنند. از ژوئن 2021 تا دسامبر 2021، 225,000 ساکن دائم از این پورتال استفاده کردند.

IRCC اخیرا سیستم آنلاینی را منتشر کرده که با تجزیه و تحلیل داده ها، جهت سرعت بخشیدن به برنامه های ویزای اقامت موقت (TRV) استفاده می کند. این سیستم اولین بار در سال 2018 اجرا شد که در آن رد درخواست ها فقط با نظر افسران مهاجرت انجام می گیرد و تا 87٪ باعث تسریع در روند ارزیابی می شوند.

برای متقاضیان شهروندی نیز، IRCC سیستم آزمایشی آنلاین را معرفی کرده، و مراسم شهروندی مجازی را راه اندازی کرده است. از 1 آوریل 2020 تاکنون 170,000 کانادایی جدید سوگند یاد کردند.

در آینده، دولت کانادا به دنبال این است که به افراد اجازه دهد سوگند خود را با امضا گواهی انجام دهند تا زمان انتظار برای افرادی که در مرحله نهایی فرآیند شهروندی قرار دارند کوتاه شود.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!