شرایط سفر به کانادا در سال 2021 به عنوان توریست

فهرست مطالب

شرایط سفر به کانادا در سال 2021 به عنوان توریست

 

در اینجا به برخی از سوالات متداول شما در خصوص سفر به کانادا با شروع باز شدن مرزهای این کشور پاسخ داده شده است.

سرانجام دولت کانادا مرز این کشور را پس از گذشت 17 ماه به روی گردشگران گشوده است، اما اوضاع هنوز بصورت کامل به روال عادی باز نگشته است.

در اوایل ماه جولای، مرز کانادا بصورت تدریجی به روی مسافران کامل واکسینه شده بازگردید. پس از آن در 19 جولای، سازمان بهداشت کانادا اعلام نمود که محدودیت ها از 9 آگوست کمتر خواهد شد.

انتظار میرود که در 7 سپتامبر، مسافرانی که بطور کامل واکسن تزریق نموده اند از تمام کشورهای دنیا بتوانند به کانادا سفر نمایند. البته شایان ذکر است که پاندمی کرونا هنوز ادامه دارد و این اقدامات ممکن است تغییر نمایند.

اما با توجه به اخبار و اپدیت شرایط، به برخی از سوالات رایج در شما عزیزان در مورد سفر به کانادا در تابستان و پاییز پاسخ می دهیم.

 

چه زمانی سفر به کانادا از سر گرفته می شود؟

مرز کشور کانادا یک دقیقه بعد از نیمه شب 9 آگوست به روی شهروندان ایالات متحده آمریکا و افراد دارای اقامت دائم که بطور کامل واکسن تزریق نموده اند باز می گردد. افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند، نظیر دانش آموزان بین المللی، برای ورود به کانادا بایستی تا 7 سپتامبر منتظر بمانند، زیرا در این تاریخ دولت کانادا قصد دارد مرز کشور خود را به روی مسافران واکسینه شده از تمام کشور های دنیا بازگشایی نماید. البته لازم به ذکر است که این تاریخ ممکن است با توجه به وضعیت بیماری کرونا تغییر نماید.

در خصوص گردشگرانی که واکسن تزریق نکرده اند، نخست وزیر کانادا اعلام نموده است که ورود این مسافران به کانادا ممکن است مدت زمان زیادی به تعویق بیفتد.

 

دولت کانادا چگونه واکسیناسیون کامل را تعریف می نماید؟

در شرایط کنونی، کانادا تنها در صورتی شما را واکسینه کامل در نظر می گیرد که دوز توصیه شده واکسن را بطور کامل از شرکت سازنده ای که توسط سازمان بهداشت کانادا تائید شده است، دریافت کرده باشید که این واکسن ها شامل: آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون می شوند.

همچنین بایستی به مدت دو هفته بین آخرین دوز تزریق واکسن و ورود به کانادا فاصله باشد. در غیر اینصورت، فرد ممکن است به عنوان واکسینه کامل در نظر گرفته نشود و مجبور به ترک خاک کانادا و یا قرنطینه شود.

 

اگر بخواهم از هند به کانادا سفر کنم شرایط چگونه است؟

کانادا ممنوعیت پرواز مستقیم بین کانادا و هند را تا 21 آگوست تمدید نموده است. در حال حاضر، مسافران هندی باید مسیری غیر مستقیم را طی نمایند و نتیجه منفی تست COVID-19 خود را که 72 ساعت پس از عزیمت به کشور ثالث گرفته شده است، ارائه نمایند.

 

آیا نیاز به قرنطینه است؟

بستگی دارد. هنوز تمام افرادی که به کانادا سفر می کنند، نیاز است که با برنامه قرنطینه وارد شوند، زیرا در صورتی که افسر تشخیص دهد، آنها باید به مدت 14 روز در ایزوله بمانند. در واقع تصمیم نهایی در مورد افرادی که باید قرنطینه شوند به عهده افسران حاضر در مرز کانادا است.

از 5 جولای، افراد معاف از واکسیناسیون که شامل شهروندان کانادایی و اعضای خانواده آنها و کارگران و دانش آموزان بین المللی می شوند، دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. همچنین این افراد به شرط آن که نتیجه منفی تست کرونای خود را در مرز ارائه دهند، از انجام تست در روز هشتم اقامت خود در کانادا نیز معاف می گردند.

این قانون از 9 آگوست تغییر می یابد و افرادی که بطور کامل واکسینه شده اند، نیازی به انجام تست COVID-19 ندارند، مگر اینکه افسر بصورت رندم از آنها نتیجه تست را درخواست نماید.

 

آیا برای سفر به کانادا باید واکسن کرونا دریافت نمود؟

پاسخ این سوال بستگی به هدف سفر و موقعیت فرد دارد.

بطور کلی، اگر فرد برای موارد ضروری به کشور کانادا سفر نماید، ولی بطور کامل واکسینه نشده باشد، بایستی دوران قرنطینه خود را سپری نماید و نتیجه تست خود را ارائه دهد.

ولی اگر برای اهداف غیر ضروری نظیر گردش و یا خرید قصد سفر به کانادا را دارد، حتما بایستی بصورت کامل واکسینه شده باشد.

 

آیا فردی که واکسن کرونا را بطور کامل دریافت نکرده و یا واکسنی که مورد تائید کانادا نیست را تزریق نموده باشد، می تواند به این کشور سفر کند؟

در شرایط کنونی، شما در گروه افراد واکسینه نشده قرار می گیرید. برای ورود به خاک کانادا شما بایستی با انجام قرنطینه و انجام تست COVID-19 از محدودیت های سفر معاف شوید.

 

اگر فرد متقاضی واکسینه نشده باشد چه می شود؟

شهروندان کانادایی، افراد دارای اقامت دائم و اعضای خانواده آنها و کارگران و دانش آموزان بین المللی هنوز می توانند برای اهداف ضروری به کانادا وارد شوند، حتی اگر بطور کامل واکسن دریافت نکرده باشند. آنها بایستی قبل و بعد از ورود به این کشور تست کرونا بدهند و در روز هشتم در قرنطینه نیز مجددا تست بدهند. اما از 9 آگوست به بعد، آنها نیاز نیست که در هتل تائید شده توسط دولت کانادا با هزینه شخصی خود اقامت نمایند، مادامی که منتظر نتیجه تست کرونا خود هستند که در لحظه ورود به کانادا از آنها گرفته می شود.

 

اگر فرد به دلیل شرایط سلامتی خود نتواند واکسن دریافت نماید چه می شود؟

سازمان بهداشت کانادا اعلام نموده است، که اگر فرد شرایطی داشته باشد که واکسیناسیون سلامت وی را به مخاطره بیندازد، ممکن است واجد شرایط برای معافیت از قرنطینه شود. در اینصورت، فرد باید از روش قرنطینه جدید پیروی نماید که جزئیات دقیق آن در آینده منتشر می گردد.

 

منظور از سفر ضروری به کانادا چیست؟

سفر ضروری شامل افرادی می شود که قصد سفر به کانادا برای کار، استفاده از خدمات ضروری، دیدار با اعضای خانواده و یا شهروند کانادایی و یا دارای اقامت دائم کانادا باشند. دانش آموزان بین المللی نیز که می خواهند در موسسات تائید شده دولت کانادا به تحصیل به پردازند نیز در این گروه قرار می گیرند.

 

مدارک قابل قبول برای تائید واکسیناسیون چیست؟

هر گونه مدرک رسمی واکسیناسیون که سازمان های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به فرد ارائه دهد قابل قبول می باشد، به شرط آنکه به زبان انگلیسی و یا فرانسه باشد. اگر مدرک به هر زبان دیگری باشد، بایستی فرد یک نسخه ترجمه معتبر را در اپلیکیشن ArriveCAN بارگذاری نماید ولی نیاز به اصل مدرک نیست. ولی فرد بایستی هنگام ورود به کانادا هم نسخه اصلی و هم ترجمه آن را با خود به همراه داشته باشد.

قبل از سفر به کانادا بایستی مدارک زیر در ArriveCAN آپلود شود:

  • جزئیات اولین دوز واکسیناسیون، شامل تاریخ، کشور و شرکت سازنده
  • جزئیات دوز دوم واکسیناسیون
  • عکس و یا کپی از مدارک هر دوز، شامل رسید، کارت و یا تائیدیه

اگر مدارک ارائه شده برای افسر قابل قبول نباشد، ممکن است فرد مجبور به سپری کردن دوران قرنطینه و انجام مجدد تست های کرونا شود.

 

اگر فردی با فرزندان خود که نمی توانند واکسن بزنند به کانادا سفر کند، آیا بچه ها باید قرنطینه شوند؟

در شرایط کنونی، کودکانی که واکسینه نشده اند، بایستی قرنطینه شوند و تست کرونا انجام دهند، حتی اگر والدین یا سرپرستان آنها بطور کامل واکسن دریافت کرده باشند. اما از 9 آگوست، کودکانی که با بزرگسالان کامل واکسینه شده به کانادا می آیند، دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. در عوض از کودکان در خواست می شود که به مدت 14 روز در اجتماعات شرکت نکنند.

 

پیش از سفر به کانادا فرد بایستی چه اقداماتی انجام دهد؟

در حال حاضر، شرایط برای هر فرد وابسته به وضعیت واکسیناسیون و نوع سیستم حمل و نقلی که برای ورود به کانادا انتخاب می کند متفاوت است. برای مثال، از 9 آگوست، افرادی که بطور کامل واکسینه نشده اند و از طریق سفر هوایی به کانادا می آیند بایستی قرنطینه شوند، در حالیکه افراد که بصورت زمینی سفر کرده اند، از قرنطینه معاف می شوند.

ولی بصورت کلی تمام مسافران پنج سال به بالا قبل از ورود به کانادا نیاز به انجام تست COVID-19 را دارند که 72 ساعت قبل از ورود به کانادا انجام گرفته است.

همچنین باید از اپلیکیشن ArriveCAN برای ارسال مدارک خود ظرف مدت 72 ساعت قبل از ورود به کانادا استفاده شود. این اپلیکیشن به عنوان یک برنامه تلفن همراه یا آنلاین در دسترس است که فرد بایستی اطلاعات تماس، تاریخ ورود، مقصد ورودی، سوابق سفر، برنامه قرنطینه و موارد دیگر را وارد نماید. پس از تکمیل اپلیکیشن فرد یک رسید دریافت می کند که در لحظه ورود به کانادا باید به افسر مرزی نشان دهد.

 

اگر بعد از بهبودی از کووید -19 تست فرد مثبت باشد چه می شود؟

برخی از افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند، با وجود اینکه دیگر مبتلا نیستند، همچنان نتیجه تست آنها مثبت می شود. این دسته از مسافران باید مدرک آزمایش مولکولی مثبت COVID-19 خود را که در بازه بین 14 تا 90 روز قبل از عزیمت به کانادا انجام شده است، ارائه نمایند. البته از 9 آگوست به بعد، دولت کانادا این نتیجه تست مثبت را از 180 روز قبل قبول می کند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید؟

فرم ارزیابی ویزای توریستی کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!