بهبود رشد اشتغال کانادا در ماه ژوئن

فهرست مطالب

بهبود رشد اشتغال کانادا در ماه ژوئن

بررسی نتایج آماری نیروی کار کانادا نشان می دهد که در هفته 13 تا 19 ژوئن، 231000 فرصت شغلی در کانادا ایجاد گردید و این کشور توانسته است در این ماه وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد، اگرچه هنوز از خسارات دو ماه گذشته ناشی از بروز موج سوم پاندمی کرونا رهایی کامل نیافته است.

در واقع در دو ماه آوریل و می، کانادا با از دست دادن 275000 شغل مواجه گردید، به دنبال افزایش بیماری Covid-19 در ماه مارس و قرنطینه در سراسر این کشور برای مهار این بیماری.

اما با برداشته شدن محدودیت های کرونایی در ماه ژوئن در هشت ایالت کانادا، شمار قابل‌ توجهی از افراد به سر کار خود بازگشتند و بخش بزرگی از کسب و کارها، نظیر رستوران ها، مراکز تفریحی و خرده فروشی ها شروع به فعالیت مجدد نمودند.

برای مثال در انتاریو، در دوم ژوئن مجوز بازگشایی رستوران های سرباز و برخی از فروشگاه های غیر ضروری صادر گردید، اگرچه غذا خوری های سر بسته، باشگاه ها و مراکز خدمات شخصی اجازه فعالیت نیافتند.

اما با وجود این محدودیت ها نیز، انتاریو همانند سه ایالت بریتیش کلمبیا، کبک و نوا اسکوشیا توانست بیشترین نرخ رشد اشتغال زایی را در ماه ژوئن داشته باشد.

 

اشتغال مهاجران در ژوئن

مهاجران بصورت کلی در کانادا با نرخ بهبود آهسته تری روبرو شده اند. در واقع نرخ اشتغال زایی در ماه ژوئن برای مهاجرانی که بیش از 5 سال در این کشور سکونت داشتند حدود 57% بوده است، در حالیکه این مقدار برای نیروهای کاری متولد شده در خاک این کشور حدود 60% گزارش شده است.

با این وجود، اشتغال برای مهاجرانی که به تازگی و کمتر از 5 سال به کشور کانادا ورود یافته اند، نسبت به دوره مشابه درسال های پیش از شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و به حدود 68% رسیده است. دلیل این امر کم بودن تعداد مهاجران جدید در کشور کانادا پس از اعمال محدودیت های کرونایی است که سبب گردیده است تعداد فرصت های شغلی بیشتری برای این گروه ایجادگردد.

 

نظارت بر بهبود اقتصادی

نرخ اشتغال با توجه به تعداد افراد شاغل به عنوان درصدی از جمعیت افراد بالای 15 سال محاسبه می گردد. برای همین است که برای درک درست از روند رشد نیروی کار کانادا، بایستی نرخ تغییرات اشتغال و جمعیت مقایسه گردد.

کانادا در بازه فوریه 2020 و ژوئن 2021، نرخ رشد جمعیت بسیار کمی داشته است حدود 1% و یا 334000. برای اینکه نسبت اشتغال زایی با این افزایش ناچیز جمعیت متناسب باشد، بایستی اشتغال حدود 203000 افزایش می یافت ولی در واقع 340000 کاهش یافته است. در حقیقت می توان نتیجه گیری کرد که نرخ اشتغال زایی در ماه ژوئن سال 2021، به میزان 2% کمتر از فوریه سال 2020 می باشد.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!