رشد جمعیت کانادا در 4 ماهه اول سال 2021

فهرست مطالب

رشد جمعیت کانادا در 4 ماهه اول سال 2021

بر اساس گزارش منتشر شده توسط RBC، به دلیل حضور مهاجران و دانش آموزان بین المللی کشور کانادا از ابتدای شروع بیماری Covid-19، سریع ترین رشد جمعیت خود را در 4 ماه اول سال 2021 تجربه کرده است.

در واقع دولت فدرال کانادا، مهاجرانی که اقامت موقت این کشور را دارند، نظیر دانش آموزان بین المللی و افراد دارای ویزای کار پس از تحصیل (PGWP)، ترغیب نموده تا برای اقامت دائم درخواست نمایند و در نتیجه در یک چهارم اول سال جاری تعداد 82000 نفر به جمعیت این کشور افزوده شده است.

بصورت کلی نسبت به زمان مشابه در سال 2020 میزان مجوز استادی پرمیت 44 درصد و PGWP صد و شصت درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد 21000 مجوز برای مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا صادر گردیده است.

اگرچه شاخص رشد جمعیت در ابتدای سال 2021 در کانادا سیر صعودی داشته است، به دلیل وجود بیماری کرونا، نرخ زاد و ولد کاهش و میزان مرگ و میر افزایش یافته است. که این عامل سبب گردیده میزان رشد جمعیت، به جای رشد 2.1 درصدی تنها 0.4 درصد افزایش یابد. به همین دلیل دولت فدرال کانادا توجه خود را بر روی برنامه های مهاجرتی معطوف کرده است.

با این وجود طبق آمار منتشر شده توسط IRCC، دولت فدرال کانادا در ابتدای سال 2021 به هدف خود که جذب 401000 مهاجر جدید بوده است، دست نیافته. به همین دلیل پیش بینی می شود این کشور در جهت تحقق اهداف مهاجرتی خود، بیش از 37675 مجوز اقامت دائم در هر ماه بین بازه می و دسامبر صادر نماید.

اداره مهاجرت کانادا، در طی دوره شیوع Covid-19 توجه ویژه ای به سیستم اکسپرس اینتری نموده است و تاکنون بیش از 88000 نفر از طریق این سیستم اقامت دائم کانادا را در سال 2021 دریافت نموده اند.

همچنین این سازمان به تازگی قوانین جدیدی در خصوص تست های پزشکی برای برخی مهاجران و یا رفع محدودیت های کرونایی برای دارندگان اقامت دائم کانادا وضع نموده است.

لازم به ذکر است به دلیل سالخوردگی جمعیت، کم بودن نرخ تولد و کاهش نیروی کار، دولت فدرال کانادا، همواره از مهاجران در طی شیوع بیماری کرونا حمایت نموده است.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!