آنچه مسافران واکسینه شده قبل از ورود به کانادا باید بدانند

فهرست مطالب

آنچه مسافران واکسینه شده قبل از ورود به کانادا باید بدانند

به عنوان بخشی ازاقدامات مرحله ای کانادا به منظور کاهش سخت گیری ها برای ورود به کانادا از تاریخ 5 جولای 2021، مسافران معاف از محدودیت های سفر که کاملاً واکسینه هستند نیازی به قرنطینه و انجام تست COVID-19 در روز هشتم ورود خود نخواهند داشت. هرچند قوانین قرنظینه برای مسافران واکسینه شده ای که قبل از این تاریخ به کانادا می آیند همچنان برقرار است.

کانادایی ها، افراد دارای اقامت دائم و اعضای خانواده آنها، دارندگان تاییدیه اقامت دائم معتبر (COPR) و همچنین برخی از کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین المللی که در در موسسات آموزشی که برنامه آمادگی برای COVID-19 دارند شرکت می کنند از محدودیت های سفر معاف هستند.

برای اینکه در کانادا به عنوان فردی که کاملا واکسینه شده در نظر گرفته شوید، باید واکسن های مورد تایید دولت کانادا را دریافت کرده باشید. این بدان معناست که شما حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا باید دو دوز واکسن فایزر، مدرنا یا آسترازنکا یا یک دوز واکسن جانسون یا ترکیبات تایید شده را دریافت کرده باشید. اگر دوزهای دریافتی را از واکسن های مختلف دریافت کرده اید، مطمئن شوید که مدارک لازم برای هر دو دوز را دارید. اگر به زودی قصد سفر به کانادا دارید، در ادامه به بررسی آنچه باید بدانید می پردازیم.

 

قبل از سفر به کانادا

در صورتی که شرایط لازم به عنوان یک مسافر کاملا واکسینه شده را برآورده نمی کنید، باید قبل از ورود به کانادا برای دوران قرنطینه خود برنامه ریزی داشته باشید. در طی 72 ساعت قبل از ورود به کانادا، باید تست COVID-19 داده باشید. همچنین به هنگام ورود به کانادا باید تست COVID-19 خود را از پیش ثبت نام کنید.

حتماً برنامه ArriveCAN را دانلود کنید و اطلاعات زیر را در برنامه وارد کنید:

  • اطلاعات تماس و سفر
  • برنامه قرنطینه
  • سفرهای شما در 14 روزگذشته
  • مدارک واکسیناسیون به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • خود ارزیابی علائم COVID-19
  • تأیید نتیجه منفی یا مثبت آزمایش COVID-19 که بین 14 تا 90 روز قبل از سفر انجام شده

مدارک خود از قبیل نسخه دیجیتالی یا کاغذی اثبات واکسیناسیون را همراه داشته باشید. برنامه ArriveCAN را می توان از App Apple یا Google Play دانلود کرد.

اگر تلفن هوشمند ندارید یا در هنگام سفر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید اطلاعات مورد نیاز را در وب سایت ArriveCAN وارد کرده و یک نسخه پرینت شده یا اسکرین شات آن را با خود داشته باشید.

در مرز کانادا

زمان ورود به کانادا، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات و مدارکی از قبیل تست منفی COVID-19 و مدارک واکسیناسیون را ارائه دهید. هنگام مواجهه با افسر مرزبانی مطمئن شوید که رسید ArriveCAN را روی تلفن خود آماده کرده اید، از آنجا که شاید لازم شود رسید را به افسر نشان دهید. همچنین علاوه بر سوالات مرتبط با واجد شرایط بودن و بررسی های سلامت، باید سوالات مربوط به واکسیناسیون خود را نیز پاسخ دهید.

درصورتی که پس از ورود سرویس های لازم برای آزمایش COVID-19 دردسترس باشند، باید تست را در محل انجام دهید. در غیر این صورت، از شما خواسته می شود یک بسته تست خانگی تهیه کنید تا هنگام رسیدن به مقصد نهایی از آن استفاده کنید. اگر علائم COVID-19 را دارید، یا مشخص شد که از محدودیت های سفر معاف نیستید، باید به دستورهایی که نماینده دولت به شما می دهد عمل کنید.

 

بعد از ورود به کانادا

چنانچه از محدودیت های سفر معاف هستید، علائمی از ویروس را نشان نمی دهید و کاملاً واکسینه شده اید، نیازی به اقامت در هتل های تأیید شده توسط دولت ندارید. همچنین نیازی به قرنطینه نخواهید داشت و نیازی نیست در روز هشتم پس از ورود تست دیگری انجام دهید.

کانادا واکسنی برای کودکان زیر 12 سال تصویب نکرده است. کودکانی که به کانادا سفر می کنند، در هتل قرنطینه نخواهند شد، هرچند ممکن است به هنگام رسیدن به خانه قرنطینه شوند. اگر بنا به ملاحظات پزشکی و سلامت فرد  قادر به انجام واکسیناسیون نبوده و بالای 5 سال سن دارد، باید قرنطینه شده و در روز هشتم تست COVID-19 را انجام دهد.

اگر به محض ورود تست COVID-19 خود را کامل نکردید و در عوض یک تست خانگی گرفتید، تست را انجام دهید و به آزمایشگاه بفرستید. اگر نتیجه تست شما مثبت باشد، باید خود را قرنطینه و از دیگران جدا کنید.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!