اداره مهاجرت دسترسی به اطلاعات را بهبود می بخشد

فهرست مطالب

اداره مهاجرت دسترسی به اطلاعات را بهبود می بخشد

در حال حاضر تنها روش برای بررسی وضعیت درخواست متقاضی یا دلیل رد شدن درخواست اقامت دائم فرد، ثبت درخواست دسترسی به اطلاعات است که بیشتر با نام ATIP شناخته می شود. این روش می تواند یک پروسه زمانبر باشد و از طرفی افرادی که در خارج از کانادا زندگی می کنند به این روش دسترسی ندارند و نماینده ای از طرف آن ها باید این درخواست را ارائه دهد.

تعداد درخواست های ATIP ثبت شده در اداره مهاجرت کانادا در سال 2019-2020 در مقایسه با سال قبل 42 درصد بیشتر شده است که افزایش 670 درصدی شکایات را در همین بازه زمانی به دنبال داشته است. افزایش بی سابقه شکایات منجر به انجام تحقیقاتی در این زمینه شده است. نتایج گزارش منتشر شده در تاریخ 25 می تایید می کند که اداره مهاجرت اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را تنها از طریق ATIP در اختیار آنها قرار می دهد که این مساله باعث افزایش درخواست ها می شود. علاوه بر آن ATIP کارآمدترین روش برای دریافت اطلاعات نیست.

در این گزارش توصیه هایی برای آنکه اداره مهاجرت بتواند به موقع به درخواست های ATIP را پاسخ دهد ارائه شده است. در میان پیشنهادات مطرح شده دسترسی آسان تر متقاضیان به اطلاعات مورد نیاز از اولویت بالایی برخوردار است. اداره مهاجرت اعلام کرده که اقدامات مرتبط به منظور عملی کردن این پیشنهاد از اوایل جولای انجام می شود. این تغییرات شامل ارتقا پورتال MyAccount، معرفی push notification و بهبود محتوای عمومی در وبسایت IRCC است.

IRCC همچنین در حال بررسی نامه جدیدی در رابطه با عدم پذیرش اقامت موقت در ماه های آینده است. این نامه شامل جزئیات بیشتری در مورد علل رد شدن درخواست می باشد. هرچند با وجود درخواست بالای متقاضیان این نامه شامل چکیده یادداشت های افسر IRCC نخواهد بود. راه حل های پیشنهادی می تواند منجر به کاهش نیاز متقاضیان به ارائه درخواست ATIP شود.

هیئت بررسی از اداره مهاجرت خواسته است که برای افرادی که بیش از یک بار درخواست ATIP کرده اند، به صورت خودکار تمدید درخواست 60 تا 90 روزه را متوقف کند و بنابر گزارش اداره مهاجرت، این اقدام از تاریخ اول مارس 2021 انجام شده است.

 

استراتژی های IRCC

اداره مهاجرت در حال حاضر پیاده سازی راه حل های کوتاه مدت برای حل این مشکل را شروع کرده است و در حال بررسی اقدامات دائمی است.

برخی از بخش ها به صورت اتوماتیک انجام می گیرند که منجر به کاهش پنج تا هفت دقیقه ای زمان پردازش برای هر متقاضی می شود که با گذشت زمان این مدت می تواند بیشتر شود. علاوه بر این، با اصلاح فرم درخواست آنلاین تعداد اشتباهات ارسالی از 30 درصد به 10 تا 15 درصد کاهش یافته است. IRCC همچنین یک تیم نوسازی ATIP تشکیل داده است تا برای دسترسی بیشتر به درخواست های اطلاعاتی راه حل هایی پیدا کنند.

IRCC برنامه اقدامات مدیریتی خود را با درج جزئیات جدید و برنامه زمانی تعیین شده ، در وب سایت دولت منتشر كرد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!