برنامه های موقت جدید اداره مهاجرت کانادا برای اقامت دائم بیش از 90000 نیروی کار موقت و فارغ التحصیل بین المللی

فهرست مطالب

برنامه های موقت جدید اداره مهاجرت کانادا برای اقامت دائم بیش از ۹۰۰۰۰ نیروی کار موقت و فارغ التحصیل بین المللی

در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ Marco E. L. Mendicino، وزیر مهاجرت کانادا برنامه هایی جدید را برای اقامت دائم بیش از ۹۰۰۰۰ نیروی کار موقت و فارغ التحصیلان بین المللی که به طور فعال در اقتصاد کانادا مشارکت دارند، اعلام کرد.

بیشترین تمرکز این برنامه ها بر روی نیروهای کار موقت شاغل در حوزه بهداشت و سلامت، سایر بخش های ضروری و همچنین دانشجویان بین المللی که از دانشگاه ها و کالج های کانادا فارغ التحصیل شده اند خواهد بود. برای واجد شرایط بودن، نیروهای کار بایستی حداقل ۱ سال تجربه کار کانادایی در یک شغل در حوزه بهداشت و سلامت یا یک شغل Essential دیگر داشته باشند. فارغ التحصیلان بین المللی نیز بایستی تحصیلات تکمیلی کانادایی را در ۴ سال گذشته به پایان رسانده باشند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) از تاریخ ۶ می ۲۰۲۱، پذیرش درخواست ها را در ۳ برنامه مهاجرتی زیر آغاز می کند:

۲۰۰۰۰ درخواست برای نیروهای کار موقت در بخش های درمانی و مراقبتی (health care).

۳۰۰۰۰ درخواست برای نیروهای کار موقت در سایر مشاغل ضروری انتخاب شده.

۴۰۰۰۰ درخواست برای دانشجویان بین المللی که از یک موسسه DLI کانادایی فارغ التحصیل شده اند.

این برنامه ها تا پایان روز ۵ نوامبر ۲۰۲۱ یا تا زمانی که ظرفیت آن ها تکمیل شوند باز خواهد ماند. در این ۳ برنامه مهاجرتی حداکثر ۹۰۰۰۰ متقاضی اقامت دائم جدید پذیرفته می شوند.

همچنین برای ترویج زبان‌های رسمی کانادا، ۳ برنامه دیگر بدون محدودیت ظرفیت نیز برای متقاضیان فرانسوی‌ زبان یا دو زبانه راه‌اندازی شده است. جوامع در سراسر کانادا از تازه واردان فرانسوی زبان و دوزبانه بهره مند می شوند که منجر به حیات این جوامع اقلیت فرانسوی زبان خواهد شد.

شرایط لازم برای اقدام متقاضیان در شاخه فارغ التحصیلان بین المللی

1- متقاضی باید دوره ای آموزشی در یکی از موسسات DLI در کانادا را گذرانده باشد. این دوره باید قبل از تاریخی که پرونده ی اقامت دائم از سوی اداره مهاجرت کانادا دریافت می شود تکمیل شده باشد و همچنین تاریخ فارغ التحصیلی بعد از ژانویه 2017 باشد. موسسات DLI زیر قابل قبول هستند:

  • موسسه ی آموزش عالی (Post-Secondary) عمومی مثل کالج، مدارس فنی و کسب و کار، دانشگاه و در کبک CEGEP
  • موسسه آموزش عالی خصوصی در کبک که تحت قوانین و آیین نامه های مشابه با موسسات عمومی در کبک عمل می کند.
  • موسسه ی آموزش عالی عمومی یا خصوصی در کبک که دوره های 900 ساعته یا بیشتر را ارائه می دهد و نهایتا به دریافت Diploma of Vocational Studie یا Attestation of Vocational Specialization ختم می شود.
  • موسسه خصوصی کانادایی که از مقامات استانی مجوز ارائه مدرک تحت قوانین استانی را دارد اما فقط اگر دوره ی تحصیلی گذارنده شده توسط استان مجاز باشد که ممکن است شامل تمامی دوره های آموزشی که موسسه خصوصی مورد نظر ارائه می دهد نشود.

2- پس از گذراندن دوره ی تحصیلی در یکی از موسسات آموزشی واجد شرایط (که در قسمت قبل توضیح داده شد) یکی از مدارک تحصیلی زیر را دریافت کرده باشند:

  • مدرک تحصیلی Associate، Bachelor’s، Master’s یا Doctorate که پس از تکمیل دوره ای حداقل 8 ماهه دریافت شده باشد.
  • مدرک دانشگاهی، Diploma، Certificate یا Attestation که پس از تکمیل دوره ای آموزشی به یکی از مشاغل فنی ماهر ختم شود. مدت زمان دوره هر چه قدر که باشد تفاوتی ایجاد نمی کند.
  • تعداد یک یا بیشتر از مدارک Diploma/Certificate/Attestation که شرایط زیر را داشته باشد:
  • برای Diploma/Certificate/Attestation هر دوره آموزشی باید حداقل 8 ماه باشد و جمع مدت زمان مدرک های مختلف معادل یک مدرک دو ساله (حداقل 16 ماه) باشد.
  • برای مدارک DVS و AVS هر دوره ی آموزشی باید حداقل 900 ساعت باشد و مجموع ساعات دوره های آموزشی به حداقل 1800 ساعت برسد.
  • در صورتی که دو مدرک AVS و DVS را با هم جمع کنید اگر مجموع ساعات هر دو 1800 باشد، مدت زمان مدرک AVS می تواند کمتر از 900 ساعت باشد.
  • برای شفافیت بیشتر لازم به تاکید است که هر مدرک تحصیلی باید شرایط درج شده در قسمت 1 را حتما داشته باشد.

3- متقاضی بایستی با Study Permit معتبر تحصیل کرده باشد.

4- در کانادا با مجوز کار معتبر در حال کار باشد یا پیروی قانون و مقررات حاکم در زمان دریافت پرونده اقامت دائم، مجاز به کار باشند. همچنین متقاضی نباید خود اشتغال باشد مگر اینکه پزشک بوده و با یک مرجع سلامت و درمان قراردادی مبنی بر دریافت حق الزحمه به ازای ارائه خدمات داشته باشد.

5- حداقل سطح زبان معادل CLB5 را برای هر چهار مهارت زبانی در یکی از زبان های رسمی کانادا کسب کرده باشد. نتیجه ی ارزیابی سطح زبان باید از طرف موسسات و سازمان هایی باشد که از سوی وزارت مهاجرت کانادا تعیین شده است و از مدت زمان دریافت آن نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.

6- در کانادا با وضعیت موقت معتبر اقامت داشته باشد یا واجد شرایط restore کردن وضعیت خود باشند و در زمان درخواست برای اقامت دائم و پذیرفته شدن درخواست همچنان به طور فیزیکی در کانادا حضور داشته باشد.

7- قصد زندگی در یکی از استان ها یا مناطق کانادا جز کبک را داشته باشد.

8- برای درخواست اقامت دائم خود تحت قوانین این برنامه که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد به صورت آنلاین اپلای و پرونده خود را سابمیت کرده باشد. متقاضیانی که به دلیل ناتوانی جسمی قادر نیستند شرایط لازم برای ایجاد پرونده را برآورده سازند یا به طور الکترونیکی مدارک خود را سابمیت، امضا و اطلاعات ارائه دهند؛ می توانند از راه های دیگری که مشخصا برای این شرایط ارائه شده است استفاده کنند.

نکته: با اینکه تمامی مدارک و اسناد لازم از ابتدا در زمان درخواست باید در پرونده قرار داده شود، اما آفیسر ها در طول ارزیابی پرونده این اختیار را دارند که در صورت نیاز مدارک تکمیلی اضافی را درخواست دهند.

 

شرایط و الزامات مورد نیاز برای اعضای خانواده ی متقاضی اصلی (Principle Applicant) که در کانادا یا خارج کانادا حضور دارند:

اگر اعضای خانواده ی فردی که در این برنامه برای اقامت دائم درخواست می دهد در کانادا یا خارج از آن حضور دارند، آن ها نیز می توانند برای اقامت دائم خود اقدام کنند اگر شرایط زیر را داشته باشند:

– در پرونده یک متقاضی (Principal Applicant) که تحت این قانون عمومی برای اقامت دائم درخواست می دهد به عنوان همراه تعیین شده باشند.

– آفیسر تایید کند که متقاضی اصلی واجد تمامی شرایط برای دریافت اقامت دائم پیرو قوانین عمومی این برنامه است.

ظرفیت پذیرش و تاریخ شروع و پایان برنامه

حداکثر 40000 پرونده برای بررسی پذیرفته خواهد شد. این قانون عمومی از 6 ماه May 2021 اجرایی می شود و در 5 نوامبر 2021 یا هر زمان که ظرفیت پذیرش تکمیل شود پایان می یابد. این قانون عمومی (Public Policy) مثل تمامی دیگر قوانین عمومی می تواند بدون اطلاع قبلی توسط وزیر مهاجرت لغو گردد.

تمامی درخواست های دریافت شده پیروی این قانون عمومی در تاریخ 6 می 2021 یا بعد از آن تا تاریخ 5 نوامبر 2021 (یا در تاریخ تکمیل ظرفیت) اگر واجد شرایط باشند از سوی اداره مهاجرت بررسی خواهند شد و ظرفیت به آن ها تعلق خواهد گرفت. هر پرونده ای که خارج از این مدت دریافت شود بررسی نخواهد شد.

شرایط لازم برای اقدام متقاضیان در افراد دارای سابقه کار کانادایی

متقاضی بایستی:

1- جمعا حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن یعنی 1560 ساعت کار نیمه وقت در کانادا داشته باشند. این سابقه کاری باید در یکی از مشاغل لیست A یا B طی سه سال گذشته، قبل از تاریخی که برای اقامت دائم تحت این قانون جدید اقدام می کنید به دست آمده باشد. (لیست مشاغل A مربوط به مشاغل مرتبط با سلامت و درمان و لیست B مربوط به دیگر مشاغل ضروری است که لینک های آن در انتهای مقاله آمده است)

یک سال سابقه کار باید در حداقل یکی از دسته های زیر باشد:

  • گروه A: سابقه کار در مشاغلی که در لیست A قرار دارند. سابقه کار نباید ترکیبی از مشاغل لیست A و B باشد.
  • گروه B: سابقه کار در مشاغلی که در لیست B قرار دارند. سابقه کار می تواند ترکیبی از مشاغل لیست A و B باشد.
  1. در زمانی که پرونده درخواست اقامت دائم توسط اداره مهاجرت دریافت می شود در کانادا مشغول به کار باشد.
  2. نوع استخدام باید مطابق با با تعریف کار در قوانین مهاجرتی کانادا بوده و همچنین نباید به صورت خود اشتغالی باشد مگر پزشکانی که با یک مرجع سلامت و درمان قراردادی مبنی بر دریافت حق الزحمه به ازای ارائه خدمات داشته باشند.
  3. حداقل سطح زبان معادل CLB4 را برای هر چهار مهارت زبانی در یکی از زبان های رسمی کانادا کسب کرده باشد. مدرک زبان باید از طرف موسسات و سازمان هایی باشد که از سوی وزارت مهاجرت کانادا تعیین شده است و از مدت زمان دریافت آن نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.

5- در کانادا با وضعیت موقت معتبر اقامت داشته باشد یا واجد شرایط restore کردن وضعیت خود باشند و در زمان درخواست برای اقامت دائم و پذیرفته شدن درخواست همچنان به طور فیزیکی در کانادا حضور داشته باشد.

6- قصد داشته باشد که در یکی از استان ها یا مناطق کانادا جز کبک زندگی کنند.

7- برای درخواست اقامت دائم خود تحت قوانین این برنامه به صورت آنلاین اپلای و پرونده خود را سابمیت کرده باشد. متقاضیانی که به دلیل ناتوانی جسمی قادر نیستند شرایط لازم برای ایجاد پرونده برآورده سازند یا به طور الکترونیکی مدارک خود را سابمیت، امضا و اطلاعات را ارائه دهند؛ می توانند از راه های دیگری که مشخصا برای این شرایط ارائه شده است استفاده کنند.

شرایط و الزامات مورد نیاز برای اعضای خانواده ی متقاضی اصلی (Principle Applicant) که در کانادا یا خارج کانادا حضور دارند:

اگر اعضای خانواده ی فردی که در این برنامه برای اقامت دائم درخواست می دهد در کانادا یا خارج از آن حضور دارند، آن ها نیز می توانند برای اقامت دائم خود اقدام کنند اگر شرایط زیر را داشته باشند:

– در پرونده یک متقاضی (Principal Applicant) که تحت این قانون عمومی برای اقامت دائم درخواست می دهد به عنوان همراه تعیین شده باشند.

– آفیسر تایید کند که متقاضی اصلی واجد تمامی شرایط برای دریافت اقامت دائم پیرو قوانین عمومی این برنامه است.

ظرفیت پذیرش و تاریخ شروع و پایان

در گروه A: حداکثر 20000 پرونده پذیرفته خواهد شد.

در گروه B: حداکثر 30000 پرونده پذیرفته خواهد شد.

این برنامه موقت از 6 May 2021 اجرایی می شود و در 5 نوامبر 2021 یا هر زمان که ظرفیت پذیرش تکمیل شود پایان می یابد. این قانون عمومی (Public Policy) مثل تمامی دیگر قوانین عمومی می تواند بدون اطلاع قبلی توسط وزیر مهاجرت لغو گردد.

تمامی اپلیکیشن های دریافت شده پیروی این قانون عمومی در تاریخ 6 می 2021 یا بعد از آن تا تاریخ 5 نوامبر 2021 (یا در تاریخ تکمیل ظرفیت) اگر واجد شرایط باشند از سوی اداره مهاجرت بررسی خواهند شد و ظرفیت به آن ها تعلق خواهد گرفت. هر پرونده ای که خارج از این مدت دریافت شود بررسی نخواهد شد.

 

لینک مشاغل مورد نیاز در دسته A و B:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/mandate/policies-operational-instructions-agreements/public-policies/trpr-international-graduates.html

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!