کانادا 303,000 شغل در ماه مارچ ایجاد کرده است.

فهرست مطالب

کانادا ۳۰۳,۰۰۰ شغل در ماه مارچ ایجاد کرده است.

رشد اقتصادی کانادا در ماه مارچ ۲۰۲۱ در حال نزدیک شدن به دوران قبل از همه گیری کروناست

ﺁمار کانادا، شرایط بازار کار را در هفته های ۱۴ تا ۲۰ مارچ، درست زمانی که موج سوم ویروس کورونا در حال ﺁغاز بود، مورد بررسی قرار داد. تدابیر بهداشت عمومی در چندین استان، محدودیت کمتری داشت. با وجود این که خدمات مراقبت‌های شخصی، امکانات تفریحی و ورزشی و همچنین سالن‌های ناهار‌خوری در برخی مناطق از جمله تورنتو بسته بودند، دستور محدودیت ماندن در خانه‌ها برای تمامی مناطق ﺁنتاریو لغو شده بود.

اگرچه بیکاری حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است، اما تعداد افرادی که در ماه مارچ استخدام شده اند, فقط ۱.۵ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۰, (ماه پیش از رسیدن به بیماری همه گیر کرونا) بوده است.

پیشرفتهای شغلی در سراسر استانها مشاهده شده است. بیشترین افزایش در استانهای انتاریو، ﺁلبرتا، برینیش کلمبیا و کبک بوده است. بسیاری از مشاغل مانند تجارت خرده فروشی، مسکن و خدمات غذایی جزء صنایع ﺁسیب دیده محسوب شدند. استخدام در خدمات اطلاعاتی، فرهنگی و تفریحی برای اولین بار از ماه سپتامبر افزایش یافته است.

اشتغال در صنایعی که مهاجران زیادی دارند

مهاجران به طور نامتناسبی تحت تاثیر بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته اند، بخشی از ﺁن به این دلیل است که بسیاری از ﺁنها در صنایعی مشغول به کار هستند که فشار سنگین ویروس کورونا بر مشاغل شان را احساس کردند. با این حال، برخی از این صنایع آسیب دیده دوباره فعالیت شان را آغاز کردند.

بر اساس ﺁمار سرشماری سال ۲۰۱۶، برای مثال، صنعت خرده فروشی، حدود ۴۵۰,۰۰۰ مهاجر را استخدام کرده است. ضررهایی که این صنعت در ماه ژانویه دربر داشت، در ماه مارچ کاملا جبران شد.

همچنین ۲۱,۰۰۰ نفر دیگر نیز در بخش مسکن و خدمات غذایی مشغول به کار بودند که این رقم بیش از ۲ درصد افزایش یافته است. این صنعت حدود ۳۴۶,۰۰۰ مهاجر را استخدام می کند.

صنعت ساخت و ساز که بیش از ۲۳۸۰۰۰ مهاجر را استخدام کرده، بیشترین سود را در بخش تولید کالا به دست ﺁورده است.همچنین صنایع مهاجران ثروتمند مانند مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی، رشد زیادی داشته است که حدود ۵۲۳,۰۰۰ مهاجر را استخدام می کند. در خدمات ﺁموزشی نیز بیش از ۲۶۴,۰۰۰ مهاجر مشغول به کار هستند.

این دستاوردها همگی به افزایش اشتغال ملی در ماه گذشته کمک کرده است.

نرخ اشتغال برای مهاجران اخیر، همچنان ثابت است

محدودیت‌های سفر به کانادا سبب شده است که شمار تازه‌واردان به کانادا کاهش یابد. در سال ۲۰۲۰، تنها ۱۸۴٬۰۰۰ تازه وارد، ساکن دائمی شدند.

کانادا, “مهاجران جدید” را افرادی میداند که کمتر از ۵ سال در کانادا به سر می‌برند. از ﺁنجا که تعداد مهاجران اخیر بسیار کم است و میزان کاهش جمعیت ﺁنها سریعتر از میزان اشتغال ﺁنها است,  درنیجه، نرخ اشتغال برای این گروه ثابت مانده است.

در پایان سه ماهۀ منتهی به ماه مارچ, نرخ اشتغال برای مهاجرانی که اخیرا مهاجرت کرده اند، حدود ۶۵ درصد بوده که نسبت به سه ماهۀ منتهی به ماه فوریه ۲۰۲۰, تغییر کمی داشته است.

کانادا ممکن است در ماه ﺁوریل درﺁمد خود را از دست بدهد

در حالی که کانادا در میانه موج سوم کرونا  وارد می شود، بسیاری از استان ها تدابیر بهداشت عمومی را به اجرا گذاشته اند که این امر اشتغال را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال، در انتاریو، کسب و کارهای غیرضروری برای ماه ﺁینده به اجبار تعطیل می شوند. محدودیت‌ها در استان‌های کبک، بی.سی و ﺁلبرتا نیز تشدید شده است.

اثرات محدودیت های ویروس کورونا احتمالا در نظرسنجی نیروی کار در ماه ﺁوریل منعکس خواهد شد که انتظار می رود در ۷ مه منتشر شود.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!