تمدید فرصت درخواست مجوز کار کانادا برای افراد دارای Visitor Status

فهرست مطالب

تمدید فرصت درخواست مجوز کار کانادا برای افراد دارای Visitor Status

کانادا اقدامات مربوط به ویروس کرونا در سال 2020 را تمدید می کند تا به ساکنان موقتی که جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دارند اجازه دهد بدون خروج از کشور برای مجوز کار یا Work Permit خود اقدام کنند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در ابتدا این اقدام را برای مدت زمانی محدود بین 24 آگوست 2020 و 31 مارس 2021 معرفی کرده بود. اما طبق اعلامیه جدید اداره مهاجرت کانادا، در حال حاضر بازدیدکنندگان (افراد با Visitor Status) که در کانادا هستند می توانند از این قانون موقتی تا 31 آگوست استفاده کنند.

معیارهای واجد شرایط شدن اصلاح شده است و برای تمام بازدیدکنندگان که جاب آفر معتبر دارند این امکان وجود دارد که برای مجوز کار ویژه کارفرما یا Employer-Specific Work Permit درخواست بدهند، صرف نظر از اینکه ورودشان به کانادا در چه تاریخی بوده است.

پیش از این، بازدیدکنندگان معمولاً باید قبل از آمدن به کانادا برای مجوز کار اولیه خود درخواست می دادند و درصورتی که تاییدیه مجوز کار زمانی دریافت می شد که با وضعیت Visitor Status در کانادا حضور داشتند باید برای فعال کردن وضعیت جدید خود کانادا را ترک می کردند و دوباره باز می گشتند.

از روز پنجشنبه، اول آوریل، متقاضیانی که می خواهند از این قانون استفاده کنند باید:

  • در روز درخواست باید به عنوان Visitor Status معتبر در کانادا داشته باشند.
  • با وضعیت معتبر در کانادا مانده باشند.
  • پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند.
  • برای مجوز کار ویژه کارفرما یا Employer-Specific Work Permit که یا با تاییدیه ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) همراه است یا از LMIA معاف است، پرونده ی In-Canada Application خود را حداکثر تا 31 اوت 2021 سابمیت کنند.
  • دیگر الزامات و استاندارد ها برای پذیرش را داشته باشند، مانند بررسی های پزشکی و کیفری.

تمدید فرصت درخواست مجوز کار کانادا برای افراد دارای Visitor Status

این قانون موقت همچنین به متقاضیانی که در 12 ماه گذشته مجوز کار معتبر داشتند، اجازه می دهد حتی قبل از تأیید کامل درخواست مجوز کارشان، برای کارفرمای جدید شروع به کار کنند. در این صورت متقاضیان باید تا زمانی که منتظر نتیجه هستند مراحل مربوطه را دنبال کنند. اولین مرحله ارتباط با IRCC visa در این لینک است. دستورالعمل های بیشتر در وبسایت دولت موجود است.

این برنامه برای بازدیدکنندگانی مفید خواهد بود که با وجودِ محدودیت های سفر مربوط به ویروس کرونا توانستند به کانادا بیایند. از مارس 2020، مرزهای کانادا به روی بازدیدکنندگان بسته شده است، مگر به دلایل ضروری معاف شده باشند مانند پیوستن به خانواده.

بیش از 1000 نفر از افرادی که با Visitor Status در کانادا هستند از زمان آغاز به کار این قانون عمومی در تابستان گذشته، برای مجوز کار درخواست داده اند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!