ابزاری جدید که به مهاجران کانادا در انتخاب بهترین شهر کمک خواهد کرد

فهرست مطالب

ابزاری جدید که به مهاجران کانادا در انتخاب بهترین شهر کمک خواهد کرد

محققان در حال کار بر روی ابزاری جدید هستند که به تازه مهاجران کانادا کمک می کند تا شهری را که در آن بیشتر موفق خواهند بود را شناسایی کنند. در نهایت بیشتر مهاجران زندگی در یکی از شهرهای مهم کانادا را انتخاب می کنند. در واقع، طبق آمار کانادا، بیش از نیمی از مهاجران و مهاجران اخیر کانادا در حال حاضر در سه شهر تورنتو، مونترال یا ونکوور زندگی می کنند. با این حال، ممکن است در شهر های دیگر فرصت های بهتری برای این مهاجران باشد. شاید زندگی در تورنتو برای کارگردان فیلم یا متخصص حوزه Tech مناسب باشد، اما احتمالا برای مهندس نفت مناسب نیست.

از سال 2018، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در کنار آزمایش قوانین مهاجرتی (IPL) بر روی پروژه ای تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد کار می کند که احتمالا زمینه را برای عملی شدن ابزار GeoMatch فراهم می کند. این پروژه تلاش دارد الگوریتمی را معرفی کند که برای اسکان مهاجران استفاده شود.

ایزابل دوبوئس، سخنگوی IRCC به CIC News گفت، که این الگوریتم برای کمک به مهاجران در انتخاب مناسب ترین محل زندگی از داده های تاریخی استفاده می کند. دوبوئس در ایمیلی گفت: “طبق این مطالعه مهاجران احتمالی طبقه اقتصادی که از توصیه GeoMatch پیروی کنند، احتمال بیشتری دارد که پس از ورودشان شغلی با درآمد خوب پیدا کنند. در حال حاضر، مهاجران بیشتر به شهرهایی که نامشان را شنیده اند جلب می شوند که در واقع بزرگترین شهرها هستند. اما چنین ابزاری می تواند با معرفی مکان های مختلف در کانادا فراتر از شهر های اصلی همچون تورنتو و ونکوور شرایط را تغییر دهد.”

طبق وب سایت این پژوهش، GeoMatch از قابلیت یادگیری ماشینی (Machine Learning) برای پیش بینی های خود استفاده می کند و فاکتورهایی مانند سابقه کار، تحصیلات و همچنین خصوصیات شخصیتی مهاجران را نیز در نظر می گیرد. سپس با تمرکز بر چگونگی ارتباط این عوامل با موفقیت اقتصادی در مکان های مختلف، الگوهایی را پیدا می کند. به همین ترتیب احتمالا GeoMatch بتواند میزان موفقیت یک مهاجر را در مکان های مختلف کانادا پیش بینی کند.

“تحقیقات نشان می دهد که محل ورود اولیه نقشی اساسی در شکل گیری موفقیت اقتصادی مهاجران دارد. اما در حال حاضر مهاجران به اطلاعات شخصی سازی شده ای دسترسی ندارند که در شناسایی مقاصد مطلوب به آن ها کمک کند.” این گزارش بار دیگر تأکید می کند که این ابزار با توجه به داده هایی است که نشان می دهد اولین محل ورود یک مهاجر در سرنوشت آن ها تأثیرگذار است و در ادامه می گوید “دریافتیم كه برای بسیاری از مهاجران طبقه اقتصادی، اولین محل انتخاب شده برای زندگی از نظر درآمد مورد انتظار دور از حد مطلوب است.”

این گزارش حاکی از آن است که بسیاری از مهاجران اقتصادی به این دلیل تورنتو را برای زندگی انتخاب می کنند که از کانادا فقط تورنتو را می‌شناسند، درحالی که ممکن است “در جایی اشتباه” متناسب با مهارت هایشان قرار گرفته باشند. به عنوان مثال، تورنتو از نظر حداکثر درآمد در سال اول بعد از ورود، در رتبه 20 از 52 منطقه قرار دارد. این بدان معنی است که برای بسیاری از مهاجران، 19 منطقه دیگر وجود دارد که احتمالاً درآمد بالاتری می توانستند داشته باشند.

البته مهاجران شاید تمایلی به استفاده از این ابزار نداشته باشند اما لازم به ذکر است که GeoMatch نه تنها “پیش بینی های مبتنی بر داده” ارائه می دهد بلکه اولویت‌های مورد نظر مهاجران را نیز در نظر می گیرد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!