شیوه 5 روش مهاجرتی انتاریو به سیستم EOI تغییر می کند

فهرست مطالب

شیوه 5 روش مهاجرتی انتاریو به سیستم EOI تغییر می کند

در هفته های آینده انتاریو قصد دارد که سیستم ثبت نام پنج روش مهاجرتی خود در طبقه اقتصادی را تغییر دهد. برنامه نامینیشن انتاریو (OINP) به جای مدل first-come-first-served قبلی، به سمت سیستم ارائه تمایل نامه (EOI) تغییر می کند، سیستمی مبتنی بر امتیاز که بر اساس ویژگی های فردی (Human Capital) و فاکتور های مرتبط با بازار کار، متقاضیان را رتبه بندی می کند. بسیاری از برنامه های نامینیشن های استانی (PNP) از این نوع سیستم ها برای مدیریت ثبت نام کنندگان جدید استفاده می کنند.

این سیستم در روش های مهاجرتی زیر اعمال می شود:

  • Employer Job Offer Category streams (Foreign Worker, International Student and In-Demand Skills)
  • Masters Graduate stream
  • D. Graduate stream

تا زمان تغیر سیستم برنامه استانی انتاریو، روش های مهاجرتی ذکر شده برای متقاضیان جدید بسته است و پس از راه اندازی سیستم جدید EOI در هفته های آینده دوباره باز خواهند شد. تاریخ دقیق شروع به کار آن هنوز اعلام نشده است.

تغیر در سیستم مهاجرتی انتاریو چگونه خواهد بود؟

سیستم قبلی متقاضیانی را در اولویت قرار میداد که زودتر از همه پروفایل سابمیت می کردند. به این شیوه که پورتال وب برای پذیرش ثبت نام متقاضیان باز می شد اما به دلیل تقاضای عمومی بالا، ظرفیت ثبت نام معمولاً در چند دقیقه اول تکمیل می شد. مشکلات دیگری نیز وجود داشت، OINP مجبور بود آدرس ایمیلی را اختصاص بدهد برای کسانی که با مشکلات فنی روبرو شده بودند و برخی شکایت داشتند که این سیستم نسبت به افرادی که اتصال اینترنت ضعیفی دارند ناعادلانه است.

سیستم مبتنی بر EOI توسط اکثر برنامه های استانی دیگر استفاده می شود. به طور معمول، در این سیستم از  متقاضیان خواسته می شود که رزومه کاری خود را همراه با سوابق کاری، سوابق تحصیلی و سایر اطلاعات خود ارسال کنند. سپس به آن ها امتیاز استانی داده می شود و اگر امتیاز کافی کسب کنند در صورت دریافت دعوتنامه می توانند برای نامینیشن استانی اقامت دائم اقدام کنند.

در پاییز سال 2020، انتاریو پذیرش نظرات عمومی را در مورد سیستم پیشنهادی EOI آغاز کرد. سخنگوی OINP به CIC News گفت که به طور كلی بازخورد مثبتی دریافت کردند.

از 9 سپتامبر تا 23 اکتبر سال 2020 این استان حدود 250 بازخورد دریافت کرده است که از جانب عموم، متقاضیان احتمالی، کارفرمایان، سازمان های مهاجرتی و نمایندگان حقوقی و همچنین انجمن های صنفی و انجمن های حرفه ای بوده است.

سخنگوی OINP در یک ایمیل گفت: “بسیاری از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که سیستم EOI منصفانه تر و قابل پیش بینی تر است و نسبت به فرآیند فعلی برای استفاده کاربران کارایی بیشتری دارد.”

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!