کانادا از تقریبا 25 هزار مهاجر جدید در ژانویه 2021 استقبال کرد

فهرست مطالب

کانادا از تقریبا 25 هزار مهاجر جدید در ژانویه 2021 استقبال کرد

اطلاعات جدید اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می دهد که این کشور در ژانویه 2021 از حدود 24665 مقیم دائم جدید استقبال کرده است. در واقع، این ماه قوی ترین ماه برای مهاجرت کانادا از فوریه 2020 تاکنون است. پیش از همه گیری کرونا، کانادا ماهانه از 25،000 تا 35،000 مهاجر جدید استقبال می کرد.

معمولا در طول سال ورود مهاجران به کانادا در ماه های بهار و تابستان بیشتر است و در زمستان کاهش می یابد. از جمله دلایل این امر می توان به گرم شدن هوا و سهولت روند Settlement اشاره کرد. همچنین بسیاری از خانواده ها می خواهند تا پایان تعطیلات تابستان در کانادا اقامت گزینند. سال تحصیلی و برنامه کاری کانادا نیز فعالیت عادی خود را از سپتامبر از سر می گیرد.

این وضعیت معمول با محدودیت های سفر ناگهان قطع شد. محدودیت هایی که کانادا مجبور شد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در 18 مارس سال گذشته آن را به طور سرسختانه ای اجرا کند. از آن زمان، سطح مهاجرتی کانادا بسیار پایین آمد و کانادا تا ژانویه سال جاری نتوانست شاهد ورود بیشتر از 20000 مهاجر در ماه باشد.

در سال 2020 در مجموع فقط 184370 مهاجر جدید به کانادا آمدند که از هدف اولیه IRCC یعنی 341000 مهاجر فاصله داشت و ضعیف ترین سال برای مهاجرت کانادا از سال 1998 تاکنون بود. برای جبران این کمبود، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که کانادا از 401000 مقیم دائمی جدید در سال 2021 استقبال خواهد کرد که در صورت تحقق، بالاترین هدف مهاجرتی در طول تاریخ این کشور خواهد بود. رکورد فعلی 401000 مهاجر در سال 1913 است.

در 13 فوریه، IRCC با دعوت از 27332 متقاضی CEC، بزرگترین گزینش Express Entry در تاریخ را برگزار کرد که تقریباً شش برابر بیشتر از رکورد قبلی بود. شروع با قدرت امسال نشان می دهد که کانادا در رسیدن به اهداف مهاجرتی بلند پروازانه خود تا پایان سال جاری در موقعیت خوبی قرار دارد. اگر الگوی ورود فصلی تازه واردین عادی شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که در تابستان شاهد ورود بیش از 35000 مهاجر در ماه باشیم. احتمالا در اواخر سال نیز شاهد افزایش چشمگیری در ورود مقیمان دائم به کانادا هستیم زیرا معمولاً حداقل 9 ماه بین دریافت دعوتنامه تا ورود به کانادا به طور رسمی زمان خواهد برد بنابراین تاثیر گزینش 13 فوریه احتمالا تا نوامبر یا دسامبر ثبت می شود.

در ماه های اخیر، مندیچینو و IRCC تغییری موقت را در استراتژی ابلاغ کرده اند. IRCC برای رسیدن به هدف 401000 مهاجر در سال قصد دارد که تا آنجا که می تواند برای متقاضایانی دعوتنامه اقامت دائم صادر کند که در حال حاضر در كانادا هستند. از ابتدای سال جاری، در گزینش های اکسپرس انتری تنها از متقاضیان برنامه نامینیشن استانی (PNP) و تجربه کانادایی  (CEC) دعوت شده است.

Express Entry اصلی ترین راه ورود مهاجران ماهر به کاناداست. معمولا بیش از نیمی از متقاضیانی که تحت Express Entry دعوتنامه دریافت می کنند تحت برنامه نیروی متخصص فدرال FSWP هستند. در حالی که متقاضیان PNP و CEC اقلیت را تشکیل می دهند. اما این روند در طی همه گیری کرونا معکوس شده است. پس از گزینش سیزدهم فوریه، IRCC توضیح داد که احتمالا حدود 90 درصد متقاضیان CEC در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند.

با نگاهی رو به جلو، IRCC اظهار داشت كه با بهبود اوضاع کرونا، استقبال از ورود كارگران ماهر از خارج از كشور را از سر خواهد گرفت. در حال حاضر بسیاری از کارگران ماهر که مجوز مهاجرت به کانادا را دریافت کرده اند به دلیل محدودیت در سفر قادر به ورود به این کشور نیستند.

در حالی که پیش بینی آینده همچنان دشوار است، اما تحولات اخیر در زمینه افزایش توزیع واکسن چه در کانادا و چه در دیگر کشور ها این امید را ایجاد می کند که در صورت ادامه چنین روندهای مثبتی، کانادا محدودیت های سفر خود را بازبینی کند.
 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!