درخواست اختصاص بودجه برای مهاجرت نیروی متخصص به کانادا

فهرست مطالب

درخواست اختصاص بودجه برای مهاجرت نیروی متخصص به کانادا

شورای تجارت کانادا از دولت درخواست کرد برای نیروی متخصص بودجه در نظر بگیرد

مدیران کسب و کار پیش نویسی از توصیه‌های خود برای بودجه‌ به دولت کانادا ارائه دادند و از دولت کانادا خواسته‌اند بر رشد بلند مدت و ایجاد شغل متمرکز شود. نامه سرگشاده شورای تجارت کانادا به معاون نخست‌وزیر، خانم کریستا فری‌لند، 7 پیشنهاد کلیدی جهت بهبود رشد اقتصادی را ترسیم می‌کند. در این نامه، رییس این شورا، آقای گلدی هایدر بر لزوم تسهیل شرایط برای مهاجرت نیروی‌ کار ماهر خارجی تاکید کرده است.

آقای هایدر خاطر نشان کرد “در راه تبدیل کشور کانادا به یک مقصد قدرتمندتر برای مهاجران با استعداد، باید نیروی کار ماهر و سازگارتر توسعه یابد، تلاش بیشتری برای کمک به جوانان کانادایی در ایجاد مشاغل مناسب صورت گیرد و همچنین سیستم مهاجرت تقویت شود تا بتوان سرمایه انسانی را پرورش و ارتقا دهیم.” در این نامه همچنین بر لزوم برداشته شدن موانع ادغام نیروی‌های ماهر مهاجر در بازارکار تاکید شده است. مدیران کسب و کارهای کانادایی به طور خاص پیشنهاد کرده‌اند که  تخصص افراد به رسمیت شناخته شود، تا به عنوان مثال یک پزشک مجبور نباشد به جای طبابت به عنوان یک راننده تاکسی مشغول به کار گردد.

علاوه بر این عنوان شده که چگونه همه‌گیری کرونا به صورت ناعادلانه‌ای بر وضعیت مهاجران با دستمزد پایین و کارگران خارجی اثر گذار بوده است. هایدر در این نامه بر لزوم بازآموزی این نیروها جهت بازگشت به بازار کار تاکید کرده است.

دولت فدرال باید با کارفرمایان، ایالت‌ها و مناطق مختلف همکاری کند، تا یک برنامه مهارت آموزی جامع ایجاد گردد که کارگران بیکار شده را برای مشاغل جدید آماده می‌کند. هایدر در این نامه خواستار ایجاد یک برنامه آموزشی مبتنی بر نیازهای بازار کسب و کار شد.

دولت فدرال از مارس سال 2019 بودجه ای مشخص در این زمینه ارائه نداده است. در مارس سال 2020 وزیر پیشین اقتصاد بیل مورنئو سعی کرد بودجه‌ای ارائه دهد، اما این برنامه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و کوچک شدن اقتصاد کانادا، کنار گذاشته شد. در اوایل سال جاری دولت کانادا از بیزنس‌ها و مشاغل خواست که پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و بازار کار ارائه دهند. معاون نخست وزیر در ماه ژانویه در مورد چگونگی کارکرد دولت کانادا در ارتباط با بودجه صحبتی نکرد، اما به خبرنگاران گفت که تمرکز برنامه بهبود اقتصادی کانادا، ایجاد شغل و رشد اقتصادی است.

در پاییز سال گذشته دولت لیبرال کانادا متعهد شد 15 میلیون دلار برای بهبود برنامه ادغام مهاجران ماهر مانند متخصصین IT، در بازار کار در سال‌های 2021 و 2022، سرمایه‌گذاری کند. در ماه جولای هم، کانادا 72 میلیون دلار به اداره مهاجرت اختصاص داد تا سیستم پردازش خود را برای کنار گذاشتن روند درخواست‌های کاغذی به روز کند.

خانم کاترین کوپلینسکاس، سخنگوی معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به نامه پیشنهادی شورای تجارت آن کشور به خبرگزاری CIC گفت:” جذب نیروی کار ماهر از سراسر جهان برای رشد اقتصاد کانادا و عبور از بحران کووید-19 ضروری است، و کانادا از تمام مهاجران متخصص و ماهر استقبال می‌کند”.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!