بهبود روند مهاجرتی استان های کانادا در سال 2021

فهرست مطالب

بهبود روند مهاجرتی استان های کانادا در سال 2021

با آغاز محدودیت های سفر و دیگر اختلالات ناشی از کرونا تعداد مهاجران به کانادا از مارس رو به کاهش رفت و کاهش مهاجرت به کانادا در سال 2020 در سراسر کشور احساس می شد. با این حال اکنون نشانه های اولیه خبر می دهد که تا پایان سال جاری در اکثر استان ها شاهد بهبود روند پذیرش مهاجر خواهیم بود.

مهاجرت به کانادا در سال گذشته در کمترین میزان از سال 1998 بود. در نتیجه، کانادا تنها حدود 184000 مهاجر جدید را پذیرفت، در حالی که قصد داشت از 341000 مهاجر در سال 2020 استقبال کند. این میزان کاهش، استان ها و مناطق کانادا را تحت تأثیر قرار داد. با این حال، الگوهای ساکن شدن مهاجران تا حد زیادی مشابه گذشته بود.

میزان مهاجرت به استان انتاریو تقریبا نصف سال قبل شد اما این استان همچنان مثل گذشته از 45 درصد کل مهاجران کانادا استقبال کرد. بعد از آن بریتیش کلمبیا و کبک نیز به ترتیب 15.4 و 13.7 درصد مهاجران را در خود جای دادند.

سهم آلبرتا از مهاجران نسبت به سال گذشته از 13 درصد به 12.4 درصد کاهش یافت. استان های ساسکاچوان و مانیتوبا نیز روند کاهشی رو تجربه کردند.

سهم چهار استان منطقه آتلانتیک نیز نسبت به سال 2019 از 5.2 درصد به 4.7 درصد در 2020 رسید.

نگاهی به آینده: کدام استان در سال 2021 سطح مهاجرتی خود را بهبود خواهد بخشید؟

اکسپرس انتری راه اصلی ورود نیروی متخصص به کاناداست و به گفته آخرین گزارش سالانه اداره مهاجرت، 92 درصد مهاجرانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری پذیرفته شدند در سه استان انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا ساکن می شوند.

فاکتور های زیادی هست که نشان میدهد روند پذیرش مهاجر در استان انتاریو در سال 2021 بهبود خواهد یافت. اول تمایل بیشتر مهاجران به اقامت در انتاریو. برای مثال 92 درصد مهاجران اکسپرس انتری در سال 2019 بیان کردند که در انتاریو مستقر خواهند شد. دوم ظرفیت بالای برنامه ی نامینیشن استان انتاریو (OINP) و سوم، انتاریو بیشترین سهم را از جمعیت خانواده های مهاجرین دارد که از طریق کلاس خانوادگی مهاجرت می کنند که همانطور که می دانید از محدودیت های سفر ناشی از کرونا معاف اند.

در خصوص استان بریتیش کلمبیا نیز علاوه بر محبوبیت این استان میان مهاجران، گزینش های استانی و منظم هفتگی باعث می شود که روند پذیرش مهاجران به خوبی بهبود پیدا کند بخصوص افراد با اقامت موقتی که در استان حضور دارند. با این حال استان آلبرتا ظرفیت برنامه نامینیشن استانی (AINP) را تا زمان بهبود اقتصاد خود کاهش داد.

در خصوص استان مانیتوبا و ساسکاچوان و استان های منطقه آتلانتیک نمیتوان تصویر واضحی از بهبود روند پذیرش مهاجران داشت. این سه استان برای ورود مهاجر بسیار به برنامه های PNP وابسته هستند ولی در حال حاضر نمیتوانند چندان روی ورود مهاجران PNP از خارج از کشور حساب کنند. با این حال در این استان ها جمعیت زیادی دانشجوی بین المللی حضور دارد که پتانسیل تبدیل به مقیم دائم در این استان ها را دارند.

و در آخر استان کبک که قصد دارد 44500 مهاجر در سال 2021 بپذیرد. با اینکه محدودیت های سفر برای پذیرش مهاجر از طریق برنامه نیروی متخصص کبک موانعی ایجاد کرده است اما به دلیل ظرفیت بالای مربوط به پذیرش خانواده های مهاجرین در این استان و آسان تر شدن راه اقامت دائم برای افراد دارای اقامت موقت راه بهبود روند مهاجرت برای این استان امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که اولویت اداره مهاجرت کانادا و استان های کانادا متقاضیان و مقیمان موقتی هستند که در داخل کانادا حضور دارند. اما این وضعیت موقتی است و اداره مهاجرت کانادا اخیرا اعلام کرده است که با برطرف شدن محدودیت های سفر پذیرای مهاجران از خارج از کشور نیز خواهد بود و تا آن زمان متقاضیان خارجی می توانند پرونده های خود را ارائه دهند و کسانی که پذیرفته شدند می توانند منتظر برداشته شدن محدودیت های مرزی باشند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!