کانادا یکی از قوی ترین دموکراسی های جهان

فهرست مطالب

کانادا یکی از قوی ترین دموکراسی های جهان

بر اساس آخرین شاخص دموکراسی جهانی مربوط به سال 2020، کانادا به لطف مشارکت سیاسی قوی در رتبه پنجم کشور های جهان قرار گرفت و با اختلاف نسبت به ایالات متحده، همچنان جایگاه قوی ترین دموکراسی در آمریکای شمالی را دارد.

این شاخص که سالانه توسط واحد اطلاعات اکونومیست (Economist Intelligence Unit) منتشر می شود، کشورهای جهان را بر اساس 5 فاکتور اصلی طبقه بندی می کند:

  • روند انتخابات و کثرت گرایی
  • عملکرد دولت
  • مشارکت سیاسی
  • سیاست های فرهنگی
  • آزادی های مدنی

167 کشور جهان بر اساس امتیازی که از 5 فاکتور ذکر شده دریافت می کنند هر کدام در یکی از چهار گروه، کاملا دموکراتیک، نیمه دموکراتیک، رژیم ترکیبی و رژیم اقتدارگرا دسته بندی می شوند.

 

کانادا یکی از قوی ترین دموکراسی های جهان

کانادا یکی از قوی ترین دموکراسی های جهان

کشورها به طور کلی رتبه بندی شدند و کانادا با امتیاز کلی 9.24 بالاتر از فنلاند و قبل از نیوزلند قرار گرفت. نروژ، ایسلند و سوئد به ترتیب با امتیازهای 81/9، 37/9 و 26/9 سه مقام برتر را به خود اختصاص دادند. ایالات متحده با رتبه 25 و امتیاز 7/92 جزو دسته بندی نیمه دموکراتیک قرار گرفت.

 

تمرکز اصلی گزارش، تأثیر ویروس کرونا (Covid-19) بر دموکراسی و آزادی در سراسر جهان بوده است که چگونه همه گیری کرونا منجر به عقب نشینی آزادی های مدنی در مقیاس گسترده شده و به روند موجود در عدم تحمل و سانسور عقاید مخالف دامن می زند. طبق این گزارش COVID-19 بیشترین تأثیر منفی را بر نمره دموکراسی کانادا داشته است.

در سطح جهانی، دمکراسی لحظات سختی را پشت سر می گذارد. نزدیک به 70 درصد کشورها افت در نمره کل دموکراسی خود را ثبت کردند. با این حال کانادا با ارتقای رتبه از 6 ام در سال 2019 به رتبه ی پنجم امسال در میان 22 درصد از کشورهایی بود که شاهد پیشرفت در دموکراسی خود بوده اند.

امسال میانگین امتیاز جهانی در شاخص دموکراسی به کمترین حد خود از زمان آغاز این شاخص در سال 2006 رسید. وخیم تر شدن امتیاز جهانی در سال 2020 دو دلیل عمده دارد، محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا که توسط دولت ها برای آزادی های فردی و آزادی های مدنی در سراسر جهان اعمال شده و کاهش میانگین امتیازات منطقه ای در جهان و به ویژه کاهش شدید امتیازات در مناطق تحت سلطه رژیم های اقتدارگرا.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!