مقیمان موقت که نمی توانند کانادا را ترک کنند می توانند برای تمدید وضعیتشان اقدام کنند

فهرست مطالب

مقیمان موقت که نمی توانند کانادا را ترک کنند می توانند برای تمدید وضعیتشان اقدام کنند

اتباع خارجی که در کانادا با اقامت موقت حضور دارند و به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا نمی توانند کانادا را ترک کنند و وضعیت اقامت موقت آنها به زودی منقضی می شود، می توانند با ارائه درخواست به اداره مهاجرت کانادا، اقامت خود را در کانادا تمدید کنند.

متقاضیان باید قبل از انقضا وضعیت اقامت موقت فعلی خود، برای درخواست به صورت آنلاین اقدام كنند و الزامات لازم که شامل پرداخت هزینه های بیومتریک است را برآورده کنند.

کسانی که از قبل برای تمدید وضعیت خود اقدام کرده اند و در حال حاضر Extension Application در حال بررسی دارند، وضعیت آن ها Maintained Status خواهد بود و تا زمانی که تصمیم نهایی درمورد درخواست آن ها گرفته شود مجاز به اقامت در کانادا هستند. برای پرونده های اقامت موقت یا درخواست تمدید، معافیت از هزینه وجود ندارد، به جز برای موقعیت های خاص طبق قانون.

افسران اداره مهاجرت از بسته بودن سفر های بین المللی به کشور مقصد متقاضی اطمینان حاصل می کنند و بررسی می کنند که آیا پروازهای تجاری به کشور موردنظر در دسترس است یا خیر. همچنین اگر بیومتریک به عنوان بخشی از پرونده جمع آوری نشود، هر هزینه ای که برای آن پرداخت شده است باید پس داده شود.

اگر وضعیت من منقضی شده باشد چه کنم؟

ساکنان موقتی که وضعیت آن ها منقضی شده است می توانند تا 90 روز پس از تاریخ انقضا، درخواست Restoration یا بازیابی وضعیت بدهند و در صورت لزوم، باید هزینه های مربوط به بررسی پرونده و Restoration را پرداخت کنند.

متقاضیان برای اینکه واجد شرایط Restoration شوند، باید بین 30 ژانویه 2020 و 31 می 2021 با وضعیت موقت معتبر در کانادا بوده باشند و در همین مدت هم وضعیت آن ها منقضی شده باشد. همچنین باید از زمان ورود اولیه در کانادا ساکن بوده باشند. هزینه بررسی پرونده نیز 200 دلار است.

درصورت واجد شرایط بودن، افسر مهاجرت درخواست متقاضی را ارزیابی می کند. اگر متقاضی تمام شرایط را داشته باشد، Visitor Record یا Permit مربوطه را صادر می کند. سپس مدارک برای متقاضی پست می شود.

با این حال، اگر متقاضی واجد شرایط Restoration نباشد، نماینده وزیر در مورد رسیدگی به پرونده تصمیم می گیرد. تصمیم نهایی یکی از سه مورد زیر است: نماینده پرونده را به جلسه Admissibility Hearing ارجاع می دهد. دستور خروج از کشور صادر می کند یا اجازه می دهد که تبعه خارجی در کانادا بماند.

مقیمان موقت که نمی توانند کانادا را ترک کنند می توانند برای تمدید وضعیتشان اقدام کنند

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!