دارندگان مجوز کار بعد از تحصیل PGWP اکنون می توانند برای مجوز کار بدون محدودیت (Open Work Permit) درخواست بدهند

فهرست مطالب

دارندگان مجوز کار بعد از تحصیل (PGWP) اکنون می توانند برای مجوز کار بدون محدودیت (Open Work Permit) درخواست بدهند.

دانشجویان بین المللی که تحصیلشان اتمام یافته و با Post Graduate Work Permit در حال انقضا در کانادا حضور دارند، می توانند تحت یک سیاست عمومی جدید، Open Work Permit دریافت کنند. این سیاست عمومی از دیروز اجرایی شد.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در حال حاضر درخواست های ارسال شده توسط فارغ التحصیلانی که می خواهند در صورت انقضا یا پایان یافتن مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) خود، مجوز کار بدون محدودیت (OWP) دریافت کنند را می پذیرد.

مدت زمان اعتبار این مجوزهای بدون محدودیت تا 18 ماه است و به فارغ التحصیل کمک می کند که در کانادا بمانند و به جستجوی کار ادامه دهند. بر خلاف Employer-Specific Work Permit ها، که کارگر خارجی فقط میتواند برای یک کارفرما در کانادا کار کند، مجوز کار بدون محدودیت (OWP) به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی که می خواهند کار کنند.

برای درخواست مجوز کار بدون محدودیت تحت سیاست جدید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مجوز کار بعد از تحصیل شما در روز 30 ژانویه 2020 و بعد از آن منقضی شده باشد، یا کمتر از 4 ماه بعد از تاریخ درخواست منقضی شود.
  • در کانادا باشید،
  • دارای وضعیت موقت (Temporary Status) معتبری باشید یا برای Restore وضعیت خود اقدام کنید.
  • گذرنامه معتبر داشته باشید.

دوره درخواست آنلاین از 27 ژانویه تا 27 ژوئن 2021 باز است.

اداره مهاجرت کانادا با ارائه مجوز کار بعد از تحصیل همواره در تلاش بوده است تا دانشجویان بین المللی را جذب و سپس به عنوان نیروی کار ماهر در کانادا نگه دارد. دانشجویان بین المللی که از موسسات آموزشی معتبر (DLI) فارغ التحصیل می شوند، واجد شرایط درخواست PGWP تا حداکثر سه سال هستند.

اخذ PGWP به فارغ التحصیلان این فرصت را می دهد تا در سراسر کانادا به جستجوی کار بپردازند و برای هر کار فرمایی که بخواهند کار کنند و پس از بدست آوردن چند سال تجربه کاری کانادایی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

برنامه های مهاجرتی کانادا برای تحصیلات و تجربه کاری که در کانادا بدست آمده بسیار ارزش قائل هستند بنابراین فارغ التحصیلان خارجی که مایل به دریافت اقامت دائم کانادا هستند، اغلب روی PGWP حساب می کنند. اما PGWP ها مدت زمان مشخصی دارند و نمی توانند تمدید شوند.

به همین دلیل همه گیری کرونا و ضعف بازار کار دانشجویانی را که اخیراً فارغ التحصیل شده اند، در مقایسه با گروه های قبلی در معرض آسیب قرار داده است. تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان نتوانسته اند شغلی برای خود دست و پا کنند، یا از کار بیکار شدند و یا ساعات کاری آن ها کاهش یافته است. بنابراین دولت کانادا امیدوار است که این سیاست جدید، چالش ها و موانعی که این بحران جهانی در حال حاضر برای فارغ التحصیلان ایجاد کرده است را جبران کند.

طی سال گذشته IRCC بارها تأکید کرده است که نگه داشتن دانشجویان بین المللی در کانادا از اولویت بالایی برخوردار است. زیرا در تأمین نیازهای بازار کار در زمینه هایی مانند مراقبت های درمانی و بهداشتی و فناوری بخش مهمی هستند و موفقیت اقتصادی و اجتماعی آینده کانادا را تضمین می کنند.
  

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!