کانادا از نظر محبوبیت میان دانشجویان بین المللی از ایالات متحده پیشی گرفت

فهرست مطالب

کانادا از نظر محبوبیت میان دانشجویان بین المللی از ایالات متحده پیشی گرفت

 

با کاهش محبوبیت ایالات متحده، کانادا و انگلیس محبوب ترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین المللی هستند.

بر اساس چندین نظرسنجی انجام شده توسط educationations.com، دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی بیشتر از گذشته علاقه مند به تحصیل در کانادا و انگلیس هستند، علاوه بر آن کاهش چشمگیر محبوبیت ایالات متحده باعث شد جایگاه نخست را از دست بدهد.

در ژانویه 2018، ایالات متحده محبوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی بود. اما در اکتبر سال 2020 به سومین کشور محبوب سقوط کرد. کاهش علاقه دانشجویان در این دوره نسبتاً ثابت بوده است و نشان می دهد که فقط یک رویداد خاص مانند COVID-19 علت کاهش محبوبیت ایالات متحده نیست.

کانادا محبوبیت خود میان دانشجویان را به صورت تدریجی افزایش داد. در بازه زمانی ژانویه 2018 تا اکتبر 2020، درصد افرادی که در نظرسنجی کانادا را به عنوان مقصد مورد نظر خود انتخاب کرده اند، از 10.1 درصد به 13.8 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر، محبوبیت ایالات متحده با کاهش فزاینده ای از 21.6 درصد به 10.7 درصد کاهش یافته است. آلمان و استرالیا در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. فرانسه، هلند، ایتالیا، اسپانیا و سوئد سایر 10 کشور برتر را تشکیل می دهند.

educations.com یک بستر آنلاین است که به دانشجویان احتمالی کمک می کند تا اطلاعات مربوط به گزینه های خود برای تحصیل در خارج را پیدا کنند. این بستر همچنین به موسسات اجازه می دهد تا خودشان به بازار عرضه شوند.

کانادا از نظر محبوبیت میان دانشجویان بین المللی از ایالات متحده پیشی گرفت

اهمیت فرصت های بعد از تحصیل

گزینه های ماندن پس از فارغ التحصیلی به طور فزاینده ای به عاملی مهم در انتخاب کشور برای تحصیل تبدیل شده است. این مورد احتمالا در عدم محبوبیت ایالات متحده نقش دارد، زیرا ایالات متحده سیاست های ویزا سخت تری برای فارغ التحصیلان بین المللی در نظر گرفته است.

کانادا در مقایسه استقبال بیشتری از فارغ التحصیلان می کند. فارغ التحصیلان این گزینه را دارند که برای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) درخواست بدهند، نوعی مجوز کار بدون محدودیت که اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی که بخواهند کار کنند.

مهمترین عوامل هنگام انتخاب کشور برای تحصیل، هزینه های زندگی و همچنین زبان و فرهنگ است. همچنین امنیت، فضای سیاسی اجتماعی و شهرت سیستم آموزشی از دیگر عوامل مهم هستند. همه این عوامل مرتبا در تعیین محبوبیت یک کشور نقش داشته اند.

اهمیت فرصت های پس از تحصیل در دو سال گذشته افزایش یافته است. از نظر اهمیت در ژانویه 2018 نهم بود، اما اکنون به درجه سوم اهمیت رسیده است.

 

چگونه در کانادا تحصیل کنیم؟

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) با وجود بیماری همه گیر COVID-19 به پردازش درخواست های Study Permit ادامه داد. برای تحصیل در کانادا، باید دانشگاهی که انتخاب می کنید از بین موسسات مجازی باشد که برنامه مقابله با کرونا آن ها توسط مراجع استانی تایید شده است. پس از دریافت نامه پذیرش، می توانید برای Study Permit اقدام کنید. برای تحصیل قانونی در کانادا به این سند نیاز خواهید داشت.

 

  

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!