می خواهیم در کانادا بمانید، وزیر مهاجرت کانادا خطاب به دانشجویان بین المللی

فهرست مطالب

می خواهیم در کانادا بمانید، وزیر مهاجرت کانادا خطاب به دانشجویان بین المللی

 

همه گیری کرونا چالش های بی شماری برای دانشجویان بین المللی و از همه بیشتر، برای افراد با مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) ایجاد کرده است. زیرا این اختلال و نابسامانی، احتمال به دست آوردن تجربه کاری لازم برای درخواست اقامت دائم برای این دسته از افراد را به خطر می اندازد. دولت کانادا از دانشجویان بین المللی طی این زمان دشوار حمایت می کند. در 8 ژانویه مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که دانشجویان بین المللی سابق که PGWP دارند یا داشتند، می توانند برای مجوز کار بدون محدودیت (Open Work Permit) درخواست دهند.

اتباع خارجی در کانادا که تحت تأثیر همه گیری کرونا PGWP آن ها منقضی شده است یا در حال انقضاست شانس درخواست برای مجوز کار بدون محدودیت (OWP) را خواهند داشت که اعتبار آن 18 ماه است و به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از تحصیل در کانادا بمانند، به جستجوی کار ادامه دهند و آینده خود را در این کشور بسازند. دوره پذیرش درخواست ها از 27 ژانویه آغاز و تا 27 ژوئیه 2021 ادامه خواهد داشت.

برای درخواست مجوز کار بدون محدودیت تحت قانون جدید، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. مجوز کار بعد از تحصیل (PGWP) آن ها در تاریخ 30 ژانویه 2020 یا بعد از آن منقضی شده باشد یا PGWP آن تا حداکثر 4 ماه بعد از تاریخ درخواست Open Work Permit منقضی شود.
  2. در کانادا حضور داشته باشد.
  3. دارای Temporary Status معتبر باشد، یا برای Restore وضعیت خود اقدام کرده باشد.

می خواهیم در کانادا بمانید، وزیر مهاجرت کانادا خطاب به دانشجویان بین المللی

دولت تلاش زیادی کرده است تا دانشجویان بین المللی را به اقامت دائم در کانادا ترغیب کند، زیرا به ایجاد شغل و رفع کمبود نیروی کار و همچنین پیشرفت تجارت کانادا کمک می کند. فارغ التحصیلان در کانادا مهارت های شغلی و سطح زبان قوی دارند، که با تحصیل و کار در کانادا تقویت نیز می شود، بنابراین معمولا واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم هستند. در سال 2019 بیش از 58000 فارغ التحصیل با موفقیت برای اقامت دائم درخواست دادند و تصمیم آن ها برای ماندن در کانادا به رفع چالش های شدید جمعیتی کمک می کند. دانشجویان بین المللی سالانه تا بیش از 21 میلیارد دلار در اقتصاد و پویایی جامعه کانادا مشارکت دارند. با مواجهه با موج دوم همه گیری کرونا، جذب مهاجران ماهر بخشی اصلی برنامه کانادا برای عبور از بحران است. این سیاست جدید کمک می کند تا نیاز مبرم به نیروی کار در بخش هایی مانند خدمات بهداشت و درمان، فناوری و موارد دیگر را رفع کنند و به دانشجویان بین المللی سابق نیز کمک خواهد کرد که آینده خود را در کانادا بسازند و با مشارکت های کوچک و بزرگ به بهبود کوتاه مدت و شکوفایی بلند مدت کانادا کمک کنند.

اداره مهاجرت کانادا تخمین می زند که حدود 52000 فارغ التحصیل با PGWP منقضی شده یا در حال انقضا می توانند از سیاست های عمومی بهره مند شوند. از حدود 61000 دارنده PGWP با تاریخ اعتبار بین ژانویه و دسامبر سال 2020، تقریباً نیمی از آن ها اقامت دائم دریافت کردند یا درخواست اقامت دائم آن ها در حال بررسی است.

جزئیات مربوط به نحوه ارائه درخواست در تاریخ 27 ژانویه 2021 از طرف اداره مهاجرت کانادا اعلام خواهد شد.

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا:

“چه پرستار در خط مقدم بیماری Covid-19 باشند، چه موسس بعضی از امیدوارانه ترین بیزنس های نوپا، دانشجویان بین المللی هنگامی که با کرونا مبارزه می کنیم به جوامع در سراسر کانادا کمک می کنند. وضعیت دانشجویان بین المللی شاید موقتی باشد، اما مشارکتشان پایدار است. با این سیاست جدید دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل کرده اند می توانند در اینجا بمانند و کار پیدا کنند و به برآورده کردن نیازهای ضروری اقتصاد امروز و فردای کانادا کمک کنند. پیام ما به دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی ساده است: ما نمی خواهیم شما فقط در کانادا تحصیل کنید، می خواهیم در اینجا بمانید.

 

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!