کرونا و محدودیت های سفر، بزرگترین ضربه به رشد جمعیت کانادا

فهرست مطالب

کرونا و محدودیت های سفر، بزرگترین ضربه به رشد جمعیت کانادا

نرخ رشد جمعیت کانادا بین 1 جولای تا 30 سپتامبر 2020 همچنان ثابت مانده است و تنها افزایش خالص جمعیت 2767 نفر مشاهده شد. این کمترین رشد ثبت شده از سال 1946 تاکنون است. اطلاعات مطابق برآورد جمعیتی سه ماهه و منتشر شده توسط آمار کانادا است.

رشد کند، عمدتا ناشی از مهاجرت منفی است. بدان معنا که تعداد بیشتری از افراد کانادا را ترک کرده اند. در بهار سال 2020، جمعیت کانادا حدود 70،000 نفر از طریق مهاجرت بین المللی و حدود 10،000 نفر به طور طبیعی افزایش یافت. زیرا محدودیت های سفر کانادا زودتر از مارس 2020 اعمال نشد. محدودیت های سفر نقشی عظیمی در کاهش رشد جمعیت کانادا داشتند. این کاهش در تابستان نیز ادامه داشت و جمعیت کانادا از طریق مهاجرت بین المللی کمی کمتر از 10000 نفر و به طور طبیعی حدود 15000 نفر افزایش یافت.

رشد کانادا از مهاجرت بین المللی به کندی ادامه یافت و در پاییز سال 2020، افزایش جمعیت از طریق مهاجرت بین المللی 27143- بود که بزرگترین ضربه به رشد جمعیت کانادا از سال 1946 است. با وجود این، کانادا در سه ماهه سوم سال 2020 از مجموع 40،069 مهاجر جدید استقبال کرد، این رقم بیشتر از پذیرش 34271 مهاجر در تابستان بود.

بیشترین تأثیر در رشد جمعیت کانادا، کاهش شدید افرادی بود که برای اقامت موقت وارد کانادا می شدند. هر سال در فصل پاییز به دلیل آغاز سال تحصیلی دانشجویان بین المللی، کانادا از تعداد زیادی از ساکنان غیر دائم استقبال می کند. با این حال، به دلیل محدودیت های سفر و برگزار شدن بسیاری از دوره ها به شیوه آنلاین، بسیاری از دانشجویان یا قادر به سفر به کانادا نبودند یا تمایلی نداشتند.

کرونا و محدودیت های سفر، بزرگترین ضربه به رشد جمعیت کانادا

این رشد آهسته به این معنی است که کانادا برای بهبود اقتصادی پس از همه گیری، بیش از هر زمان دیگر به مهاجرت وابسته است. با وجود بیماری COVID-19 اداره مهاجرت کانادا به بررسی درخواست های اقامت دائم ادامه می دهد. این امر نشان می دهد که کانادا برای بهبود اقتصاد خود به جذب و حفظ متقاضیان واجد شرایط و با مهارت تخصصی نیاز دارد.

حتی قبل از همه گیری کرونا، کانادا برای رشد اقتصادی، بسیار به مهاجران وابسته بود و قصد داشت هر ساله از تعداد بیشتری مقیم دائم و مهاجر استقبال کند. به این دلیل که کانادا دارای جمعیت مسنی است که باعث کمبود نیروی کار در سراسر کشور می شود. بیماری COVID-19 و رشد آهسته جمعیت صرفاً نیاز به افزایش مهاجرت را دو چندان کرد.

جمعیت در این هشت استان کاهش یافت: نیوفاوندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، انتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، سرزمین های شمال غربی و نوناووت.

جمعیت در این پنج استان افزایش یافت: جزیره پرنس ادوارد، کبک، مانیتوبا، آلبرتا و یوکان.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!