ورود مهاجران و دانشجویان بین المللی، راه بهبود اقتصاد کانادا

فهرست مطالب

ورود مهاجران و دانشجویان بین المللی، راه بهبود اقتصاد کانادا

دانشجویان بین المللی و مهاجران جدید در رفع کمبود نیروی کار سراسری و بهبود اقتصاد کانادا بعد از همه گیری COVID-19، نقشی حیاتی خواهند داشت.

همه گیری کرونا سفرهای بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. کانادا در مارس 2020، برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا محدودیت هایی را در خصوص ورود به کشور اعمال کرد اما اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به بررسی پرونده های اقامت دائم ادامه داد و گزینش های Express Entry نیز به طور منظم انجام شد. چرا که کانادا خود را برای بهبود اقتصادی آماده می کند و باید به جذب افراد متخصص و واجد شرایط ادامه دهد.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی از محدودیت های ورود به کانادا معاف هستند و دانشجویان جدید نیز می توانند برای دریافت Study Permit اقدام کنند. کانادا اهمیت دانشجویان بین المللی را در تامین نیروی کار آینده می داند. کارفرمایان و مشاغل کوچک در کانادا نیز از بازگشایی ایمن مرزها به روی مهاجران جدید و دانشجویان بین المللی بسیار سود می برند زیرا به رفع نیروی کار مورد نیازشان کمک می کند.

نیاز کانادا به مهاجران موضوع جدیدی نیست. حتی پیش از همه گیری کرونا کانادا به دلیل جمعیت مسن و کمبود نیروی کار سعی داشت تعداد مهاجران جدید در هر سال را افزایش دهد. کارفرمایان نیز خواستار برنامه های موثر تر بودند. همه گیری کرونا فقط این نیاز به استعدادهای جدید را نسبت به قبل دو چندان کرد.

به گفته فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) اکثر کمبودهای نیروی انسانی مربوط به مشاغلی است که حداقل به دیپلم کالج یا مدرک کارآموزی نیاز دارند و مشاغل کوچک نیز برای رسیدن به موفقیت اغلب به مهاجران و کارگران موقت اعتماد می کنند. همچنین مهاجران به برنامه های آموزشی کوتاه مدت و ” micro-credentials” دسترسی خواهند داشت که کمک می کند تا با به روز رسانی و توسعه مهارت های خود به سرعت وارد بازار کار شوند.

 

راه های مهاجرت به کانادا برای نیروی کار ماهر

افراد با سابقه کار تخصصی برای مهاجرت به کانادا گزینه های زیادی پیش رو دارند. طبق برنامه مهاجرتی سال 2023-2021، کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400 هزار دعوتنامه اقامت دائم صادر کند که حدود 60 درصد این تعداد به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت خواهند کرد.

ورود مهاجران و دانشجویان بین المللی، راه بهبود اقتصاد کانادا

نیروی کار ماهر از طریق سه برنامه مهاجرتی در طبقه اقتصادی می توانند به کانادا مهاجرت کنند:

  1. برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)
  2. برنامه مشاغل فنی کانادا (FSTP)
  3. برنامه تجربه کانادایی (CEC)

این برنامه ها توسط سیستم اصلی دولت فدرال کانادا به نام Express Entry مدیریت می شوند. کسانی که واجد شرایط سیستم Express Entry هستند براساس فاکتور هایی نظیر، سن، سطح تحصیلات دانشگاهی، نمره زبان و سابقه کار در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز کسب می کنند و وارد جدول رده بندی می شوند. سپس در گزینش های منظم Express Entry از داوطلبان با بیشترین امتیاز برای اقامت دائم دعوت می شود.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!