از این پس ارزیابی مدارک فقط برای آخرین مدرک تحصیلی مورد نیاز است

فهرست مطالب

از این پس ارزیابی مدارک فقط برای آخرین مدرک تحصیلی مورد نیاز است

ارزیابی اعتبار مدرک تحصیلی یا Educational Credential Assessment به مقامات اداره مهاجرت کانادا و کارفرمایان آینده این امکان را می دهد تا تحصیلات خارجی متقاضیان را با معادل کانادایی آن مقایسه کنند. بیشتر افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند، باید سندی را بر روی پرونده خود قرار بدهند که اثبات کند مدارک و گواهینامه های تحصیلی آن ها معادل معتبر کانادایی دارد. به این سند ارزیابی اعتبار آموزشی یا به اختصار ECA گفته می شود.

یکی از سازمان های ارزیابی کننده مدارک که از طرف اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مجوز رسیدگی به ECA ها را دارد سازمان WES است. این سازمان اخیراً اعلام کرده است که متقاضیان مهاجرت به کانادا فقط باید بالاترین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند. از نوامبر 2020، کسانی که دکترا دارند نیازی به ارائه ECA برای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد ندارند. کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند نیز به همین صورت نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ندارند. سازمان WES متقاضیان را ترغیب می کند که مدارک اضافی دیگر را برای ارزیابی ارائه ندهند، زیرا روند کار را کند می کند. همچنین، مدارک تحصیلی ECA برای لایسنس ها و مدارک تحصیلی کانادایی مورد نیاز نیست.

این دستورالعمل ها برای کسانی که در یکی از کشور های فرانسوی زبان تحصیل کرده اند کمی متفاوت است و ممکن است ارائه ECA برای مدارک اضافی هم نیاز باشد. با این حال، اگر بالاترین مدرک تحصیلی متقاضی DEUG ،DUT یا Licence باشد، نیازی به ارسال Diplôme du Bac یا BEP ندارند.

از این پس ارزیابی مدارک فقط برای آخرین مدرک تحصیلی مورد نیاز است
برای اسنادی که به زبان فرانسوی ارسال می شوند، ترجمه لازم نیست. اغلب اسناد ارسالی به زبان های دیگر باید ترجمه شده باشند، اما ممکن است بسته به مدارکی که WES نیاز دارد، موارد استثنا نیز وجود داشته باشد.

ECA برای Express Entry

افرادی که از طریق سیستم Express Entry برای مهاجرت کانادا اقدام می کنند و تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده اند نیز به دو دلیل مهم به ECA نیاز دارند:
1. واجد شرایط برنامه مشاغل فنی کانادا شوند،
2. بتوانند برای تحصیلات خود امتیاز CRS کسب کنند

متقاضیان Express Entry که با همسر خود اقدام می کنند نیز می توانند در صورت ارائه ECA برای مدرک تحصیلی همسر خود امتیاز کسب کنند.
فقط درصورتی امتیاز CRS دریافت خواهید کرد که گزارش سازمان های ارزیابی کننده نشان دهد اعتبار مدرک تحصیلی با معادل کانادایی آن برابر است. ECA های ارائه شده برای اهداف مهاجرتی در هنگام سابمیت پروفایل Express Entry یا درخواست اقامت دائم نباید بیشتر از پنج سال از آن گذشته باشد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!