سیاست های مهاجرتی کانادا در میان 5 رتبه برتر دنیا قرار گرفت

فهرست مطالب

سیاست های مهاجرتی کانادا در میان 5 رتبه برتر دنیا قرار گرفت

اخیرا کانادا موفق به کسب رتبه چهارم در زمینه اجرای بهترین سیاست های مهاجرتی شده است. چنین سیاست هایی بر مسیر پیدا کردن شغل و دسترسی به زبان و فرصت های تحصیلی، احساس تعلق و رشد شهروندانی که در جامعه مشارکت دارند، تأثیرگذار است.

شاخص  (Migration Integration Policy Index (MIPEX که معیاری بین المللی است، سیاست های 52 کشور را نسبت به حمایت یا ممانعت از تازه واردان در طول مسیر استقرارشان را ارزیابی می کند. این شاخص به کشور ها کمک می کند تا عملکرد خود را طی زمانبندی های مشخص مقایسه کنند و ظرفیت هایی که امکان پیشرفت دارند را شناسایی کنند.

در آخرین رتبه بندی MIPEX در سال 2020 جایگاه کانادا به دلیل بهبود دسترسی پناهجویان به مراقبت های بهداشتی و بهبود قانون شهروندی که در سال 2017 صورت گرفت، دو رتبه نسبت به سال 2015 که در جایگاه ششم بود افزایش یافت.

بر اساس این گزارش بزرگترین قدرت کانادا، سیاست های ضد تبعیض آن است. این کشور به دلیل قوانین و سیاست های پیشرو در جهان بالاترین امتیاز را کسب کرد، سیاست هایی که شامل سیاست های چند فرهنگی ذکر شده در منشور حقوق و آزادی های کانادا می شود.

در این ارزیابی کانادا امتیازاتی را از دست داد به این علت که افرادی که شهروندی کانادا را ندارند اجازه مشارکت سیاسی در سطح محلی یا ملی به آن ها داده نمی شود و نماینده ای در نهاد های وضع کننده سیاست ها ندارند. با این وجود، افرادی که اقامت دائم دارند فرصت دریافت شهروندی در مدت زمان نسبتا کمی را خواهند داشت که در این صورت امتیاز حق رای دارند. همین امر موجب کسب امتیازاتی برای کانادا در این ارزیابی شد.

پویایی بازار کار به بیشترین میزان پیشرفت نیاز دارد. مهاجرانی که مدارک قانونی یا مجوز کار موقت و محدود دارند با موانعی برای اشتغال مواجه هستند که این امر امکان دسترسی آن ها به خدمات های بهداشت و درمان را محدود می کند.

سیاست های مهاجرتی کانادا در میان 5 رتبه برتر دنیا قرار گرفت

در این ارزیابی سیاست هایی که کانادا برای حضور خانواده های مهاجران در کنار آن ها در نظر می گیرد نیز مطلوب شناخته شد، هر چند که در کانادا نسبت به 10 کشور برتر، پدربزرگ و مادر بزرگ ها و فرزندان وابسته (Adult Children) با موانع بیشتری برای پیوستن به خانواده شان مواجه هستند. کانادا به دلیل طولانی بودن راه ها و پروسه دریافت اقامت دائم نیز، امتیازاتی را از دست داد.

آموزش در کانادا بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا سیاست های آموزشی چند فرهنگی و برابری خواهانه موجب می شود دانش آموزان احساس امنیت کنند، با این حال نیازمند ارائه بهتری در خصوص برنامه های درسی، تدریس و آموزش عالی می باشد.  

در میان کشور های دنیا کشور سوئد با امتیاز کل 86 بالاترین امتیاز را داشت. فنلاند با امتیاز 85 در رده دوم و پرتغال با امتیاز 81 در رده سوم جای گرفت. پس از آن کانادا با 80 امتیاز و نیوزلند با 77 امتیاز به ترتیب مقام چهارم و پنجم را کسب کردند.

توماس هادلستون، مدیر تحقیقات گروه سیاست مهاجرت می گوید: در میان کشورهای انگلیسی زبان، کانادا به مقصدی جذاب تر و فراگیر تر تبدیل شده است. در واقع کانادا و نیوزلند جای کشورهای ممتاز در ارزیابی های قبلی را گرفته اند. کشور های ممتاز دوره های قبل مانند استرالیا، انگلیس و ایالت متحده که همه آن ها تحت فشار نیروهای سیاسی پوپولیست در رتبه بندی MIPEX سقوط کرده اند.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!