دانشجویان بین المللی از دانشجویان کانادایی پیشی گرفتند

فهرست مطالب

دانشجویان بین المللی از دانشجویان کانادایی پیشی گرفتند

طبق گزارش اخیر مرکز آمار کانادا تعداد دانشجویان بین المللی قبل از همه گیری کرونا سه برابر دانشجویان کانادایی بوده است.

معیار تحقیق، سال تحصیلی 2018-2019 بود. در این سال بیش از 2.1 میلیون دانشجو در دانشگاه ها و کالج های کانادا ثبت نام کردند که 1.8 درصد نسبت به سال 2017 افزایش داشت. دلیل اصلی آن، افزایش 16.2 درصدی ثبت نام دانشجویان بین المللی بود. در همان سال، ثبت نام دانشجویان کانادایی 0.5 درصد کاهش یافت.

بین سال های تحصیلی 2008 تا 2018 تعداد ثبت نام دانشجویان بین المللی از 101 هزار به 318 هزار رسید. با این حال ثبت نام دانشجویان کانادایی در همین بازه زمانی تنها 10.9 درصد رشد کرد.

 

شهریه، منبع درآمد دانشگاه های کانادا

به گفته مرکز آمار کانادا با کم شدن بودجه از طرف دولت های استانی، دانشگاه های کانادا بطور فزاینده ای به شهریه برای تامین بودجه وابسته هستند. دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری نسبت به کانادایی ها پرداخت می کنند. به همین دلیل به واسطه ی تعداد بیشتر دانشجویان بین المللی و شهریه بیشتر، 40 درصد کل شهریه پرداخت شده به دانشگاه ها یعنی حدود 4 میلیارد دلار در سال 2018 از سوی دانشجویان بین المللی بوده است.

 

چه رشته هایی بیشترین و کمترین متقاضی را داشتند؟

  • ثبت نام در رشته های فناوری، ریاضیات و مهندسی یا به اصطلاح رشته های STEM بیشتر شده است. نظام های آموزشی با نیاز های بازار کار رشد می کند و از آنجا که مشاغل مرتبط با اقتصاد دیجیتال در کانادا 37 درصد رشد کرده اند، طی دهه اخیر ثبت نام در رشته های ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعات نیز بیشتر شده است. هرچند که این رشته ها تنها 5 درصد تمام ثبت نام ها در سال 2018 را تشکیل دادند اما قوی ترین رشد را طی ده سال اخیر تجربه کرده اند.

دانشجویان بین المللی از دانشجویان کانادایی پیشی گرفتند

  • با اینکه رشته های علوم انسانی 11 درصد ثبت نام ها را در سال 2018 به خود اختصاص داده بود اما این رشته ها با 19.4 درصد بیشترین افت متقاضی را در ده سال گذشته تجربه کردند. همچنین طبق این گزارش فارغ التحصیلان رشته های هنر و علوم انسانی احتمالا در بازار کار با مدرک سطح بالاتری نسبت به همتایان خود در دیگر رشته ها، مشغول به کار می شوند.

 

  • البته ثبت نام در رشته های علوم انسانی بین دانشجویان بین المللی و کانادایی متفاوت است. کانادایی ها در رشته های علوم انسانی تا 25.2 درصد کمتر از قبل ثبت نام می کنند اما ثبت نام دانشجویان بین المللی تا 106.1 درصد افزایش یافته است.

 

  • رشته های بازرگانی، مدیریت و Public Administration بین دانشجویان بین المللی محبوبیت زیادی دارند. از سال 2008 تا 2018 تعداد متقاضیان بین المللی برای رشته های مدیریت و بیزنس 200 درصد افزایش یافته در حالی که همین رقم برای کانادایی ها تنها 7.7 درصد بوده است.

 

  • تمایل دانشجویان کانادایی به تحصیل در رشته های مرتبط با سلامت بیشتر است. بطور کلی 15.6 درصد کل متقاضیان کانادایی در رشته های مربوط به سلامت ثبت نام می کنند. در حالی که تنها 5.1 درصد کل ثبت نام های دانشجویان خارجی به این رشته ها اختصاص دارد.

 

اهمیت افزایش دانشجویان بین المللی در کانادا

  1. نه تنها شهریه دانشجویان بین المللی بخشی از بودجه دانشگاه ها را تامین می کند بلکه باعث تنوع فرهنگی و اجتماعی محیط دانشگاه می شود.
  2. دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در اقتصاد محلی مشارکت دارند و بخش اعظم افراد تحصیل کرده ای را تشکیل میدهند که پتانسیل دریافت اقامت دائم کانادا و مشارکت در بازار کار کانادا را دارند.
  3. تقریبا یک سوم دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی خود را در کانادا گرفته اند و تقریبا نیمی از فارغ التحصیلان مقطع ارشد در کانادا اقامت دائم کانادا را کسب کردند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و سپس به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!