آسان تر شدن دریافت اقامت دائم کانادا برای افراد با اقامت موقت

فهرست مطالب

آسان تر شدن دریافت اقامت دائم کانادا برای افراد با اقامت موقت

مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، اخیراً در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته است كه كانادا قصد دارد برای افراد دارای اقامت موقت راه های بیشتری برای اخذ اقامت دائم ایجاد کند. این تصمیم برای جبران کاهش ورود مهاجران جدید در طی همه گیری کرونا گرفته شد، کاهشی که به جمعیت و رشد اقتصادی کانادا ضربه زد. با وجود اینکه احتمال می رود این تغییرات از ماه دسامبر شروع شود، زمان دقیق اعلام آن هنوز مشخص نیست. دولت فدرال با روش های مختلفی می تواند مسیرهای بیشتری را برای اقامت دائم نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی ایجاد کند:

  1. تغییر امتیازات CRS

سیستم جامع رتبه بندی (CRS) به متقاضیان با سابقه ی کار و تحصیلات عالی در اکسپرس انتری امتیاز می دهد. اگر دولت بخواهد اخذ اقامت دائم را برای ساکنان موقت آسان تر کند، احتمالا امتیاز تجربه کار و تحصیل در  کانادا را تحت CRS افزایش خواهد داد. هرچه متقاضی Express Entry امتیاز CRS بیشتری داشته باشد، احتمال دعوت از او برای اقامت دائم نیز بیشتر خواهد شد.

 

  1. برگزاری گزینش های بیشتر مختص به
    Canadian Experience Class

گزینه دیگری که دولت فدرال در اختیار دارد برگزاری گزینش های Express Entry فقط برای متقاضیان تجربه کانادایی (CEC) است. اداره مهاجرت کانادا این استراتژی را در اوایل سال جاری به دلیل اختلالات ناشی از کرونا اجرا کرده بود و با برگزاری گزینش هایی مختص به متقاضیان برنامه تجربه کانادایی و نامزدهای استانی، اولویت را به متقاضیانی اختصاص داد که از قبل در کانادا ساکن بوده اند.

 

  1. تغییر در الزامات واجد شرایط بودن برنامه CEC

بسیاری از افرادی که با مجوز کار با مدت زمان محدود در کانادا ساکن هستند ممکن است به دلیل COVID-19 شغل خود را از دست داده باشند یا ساعات کاری آن ها کاهش پیدا کرده باشد و احتمال دارد که نتوانند الزام یک سال سابقه کار را برای واجد شرایط بودن برنامه CEC برآورده کنند. به همین دلیل دولت فدرال می تواند با تغییر در لزوم حداقل 12 ماه سابقه کار کانادایی، واجد شرایط بودن برای CEC را برای متقاضیان آسان تر کند. به عنوان مثال، با کاهش شرط سابقه کار از 12 ماه به 9 ماه یا 6 ماه، برخی از افرادی که به واسطه کرونا تحت تاثیر قرار گرفته اند اجازه ورود به Pool متقاضیان را پیدا خواهند کرد.

آسان تر شدن دریافت اقامت دائم کانادا برای افراد با اقامت موقت

  1. افزایش سهم برنامه های استانی

اداره مهاجرت کانادا با افزایش تعداد مهاجرانی که از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP) پذیرفته می شوند، می تواند اختیارات بیشتری به دولت های استانی ارائه دهد. به عنوان مثال می تواند برای استان ها تعیین کند كه سهم افزایش یافته باید فقط برای انتخاب افراد دارای اقامت موقتی استفاده شود که قبلاً در استان مربوطه زندگی كرده اند.

 

  1. اجرای برنامه های موقتی فدرال

دولت فدرال می تواند برنامه های موقتی جدیدی برای حمایت از نیازهای بازار کار کانادا راه اندازی کند. این برنامه ها حداکثر پنج ساله هستند و اجازه دارند سالانه تا 2،750 متقاضی را بپذیرند. هرچند این برنامه ها به تنهایی برای جذب صدها هزار نفر ساکنان موقت در کانادا کافی نیست.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

 

error: Content is protected !!