کانادا تا سال 2023 بیش از 400 هزار مهاجر در سال می پذیرد

فهرست مطالب

کانادا تا سال 2023 بیش از 400 هزار مهاجر در سال می پذیرد

در 30 اکتبر وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، برنامه ی مهاجرت تا سال 2023 را اعلام کرد، هدف از این برنامه افزایش میزان مهاجرت برای کمک به بهبود اقتصاد کانادا پس از همه گیری کرونا و ایجاد شغل برای قشر متوسط جامعه است.

با همه گیری کرونا، نقش مهاجران در رفاه جامعه کانادا و در تمام بخش های اقتصادی بیش از گذشته مشخص شده است. نه تنها سیستم مراقبت های پزشکی کانادا برای ایمن و سالم نگه داشتن جامعه به مهاجران متکی است بلکه دیگر صنایع همچون شرکت های فناوری اطلاعات، کشاورزان و تولیدکنندگان نیز برای حفظ زنجیره های تامین، گسترش تجارت و در نتیجه ایجاد شغل های بیشتر به حضور استعداد های نو نیاز دارند.

با وجود اینکه اداره مهاجرت کانادا به پذیرش و بررسی پرونده های مهاجرتی در طول همه گیری کرونا ادامه داد، اما محدودیت های سفر در کشور های مختلف و محدودیت های کانادا موجب کمبود پذیرش مهاجر در چند ماه اخیر شده است.

برای جبران این کمبود و اطمینان از اینکه کانادا نیروی کار کافی برای پر کردن ظرفیت های حیاتی بازار کار خود را در اختیار دارد و همچنان در عرصه جهانی رقابت می کند، کانادا تا سال 2023 به پذیرش مهاجر به میزان حدود 1% جمعیت کانادا ادامه می دهد، که شامل 401000 دعوتنامه اقامت دائم در 2021، تعداد 411000 در سال 2022 و 421000 در سال 2023 می شود.

در برنامه قبلی هدف 351000 مهاجر در 2021 و 361000 در سال 2022 بود.

کانادا تا سال 2023 بیش از 400 هزار مهاجر در سال می پذیرد

اهداف اداره مهاجرت کانادا تا سال 2023 :

اداره مهاجرت کانادا بر اهمیت یکپارچگی خانواده ها و تعهدات بشر دوستانه کانادا در جهت حمایت از پناهندگان در معرض خطر تاکید دارد.

در این برنامه های مهاجرتی تا سال 2023 تمرکز بر رشد اقتصادی خواهد بود از این رو 60 درصد از مهاجرین از طریق کلاس اقتصادی پذیرفته خواهند شد.

برای کمک به رشد جوامع فرانسوی زبان خارج از کبک، امتیازات بیشتری برای متقاضیان مسلط به زبان فرانسه در نظر گرفته شد.

اداره مهاجرت کانادا متعهد شد که حداکثر 500 پناهنده در طی 2 سال آینده از طریق برنامه Economic Mobility Pathways Project بپذیرد.

نقل قولی از مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت کانادا در خصوص برنامه ی مهاجرت تا سال 2023 :

“مهاجرت نه تنها برای عبور از بحران کرونا، بلکه برای بهبود اقتصاد کوتاه مدت و رشد اقتصادی بلند مدت ضروری است. کانادایی ها می دانند که مهاجران در بیمارستان ها و مرکز های مراقبتی چه نقش پررنگی دارند و به ما در برطرف کردن نیاز های اساسی کمک می کنند. در روند بهبود اقتصادی، مهاجران نه تنها با مهارت های خود نیاز کسب و کار های موجود در کانادا را برطرف می کنند و از این جهت باعث ایجاد مشاغل جدید می شوند بلکه خود با ایجاد کسب و کار های جدید، فرصت های شغلی جدیدی نیز ایجاد می کنند. برنامه ی ما این است که برخی از شدیدترین کمبود های نیروی کار را برطرف کنیم و جمعیت را افزایش دهیم تا کانادا در عرصه رقابت جهانی باقی بماند.”

کانادا تا سال 2023 بیش از 400 هزار مهاجر در سال می پذیرد

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!