جزئیات مربوط به سه برنامه مهاجرتی جدید کبک و تغییرات در دیگر برنامه های این استان

فهرست مطالب

جزئیات مربوط به سه برنامه مهاجرتی جدید کبک و تغییرات در دیگر برنامه های این استان

دولت کبک جزئیات سه برنامه جدید مهاجرت دائم را اعلام کرد. این برنامه ها از اوایل سال 2021 اجرا می شوند.

پیش‌نویس قوانین مربوط به اجرای این سه برنامه در 28 اکتبر 2020 در روزنامه رسمی کبک (Gazette officielle du Québec) اعلام شد. قبل از اجرایی شدن برنامه ها، دولت قصد دارد در طی 45 روز آینده نظرات در خصوص این سه برنامه را جمع آوری کند.

هدف از برنامه های مهاجرتی جدید جذب و حفظ نیروی کار در کبک است. دولت کبک قصد دارد از طریق این سه برنامه، افراد ماهری را جذب کند که نیاز های مشخص بازار کار کبک را برآورده می کنند. این سه برنامه پس از 45 روز بررسی به مرحله اجرا خواهند رسید.

هر سه برنامه 5 ساله و از قرار زیر است:

  1. the pilot program for orderlies

در این برنامه سالانه 550 متقاضی اصلی برای کار در کبک به عنوان کمک پرستار و beneficiary attendant انتخاب می شوند. به اعضای خانواده ی متقاضی نیز Quebec Selection Certificates اهدا می شود.

 

  1. (the pilot program for workers in food processing (FP

این برنامه راهی است برای مهاجرت دائم افرادی که در بخش فرآوری مواد غذایی کار می کنند. سالانه 550 نیروی کار واجد شرایط به همراه خانواده هایشان انتخاب خواهند شد.

 

  1. the pilot program for workers in the artificial intelligence (Al), information technologies (IT) and visual effect sectors

سومین برنامه مربوط به هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و بخش جلوه های ویژه است که سالانه تا 550 فرد واجد شرایط به همراه خانواده هایشان انتخاب می شوند. در این برنامه تعداد گزینش ها به طور مساوی و از بین هر سه بخش خواهد بود. این برنامه ایجاد شده است تا استعداد های بین المللی در این سه حوزه را جذب کند و همچنین افرادی که درحال حاضر با اقامت موقت در این حوزه ها کار می کنند را در کبک نگه دارد.

مدت زمان بررسی پرونده ها و دیگر تغییرات برنامه های مهاجرتی

کبک همچنین اطلاعاتی در خصوص تعداد پرونده هایی که تحت برنامه مهاجرتی اقتصادی در سال های آینده پذیرفته خواهند شد را اعلام کرده است که از قرار زیر است:

  • پذیرش پرونده اقامت دائم 50 متقاضی تحت برنامه Self-Employed Program از تاریخ 1 نوامبر 2020 تا 30 دسامبر 2021
  • پذیرش پرونده اقامت دائم 25 متقاضی تحت برنامه Entrepreneur Program در مرحله اول از 1 نوامبر 2020 تا 30 سپتامبر 2021

دومین مرحله این برنامه برای ایجاد تغییرات جدید تا سال آینده معوق خواهد بود.

  • معیار های انتخاب متقاضیانی که در برنامه نیروی متخصص کبک پروفایل ابراز علاقمندی تکمیل کرده اند نیز تغییر کرده است و از 1 نوامبر 2021 اجرا خواهد شد.

دولت کبک همچنین در پروسه پذیرش پرونده های تحت برنامه پناهندگان خارجی یا Collective sponsorship اصلاحاتی ایجاد کرد. حداکثر تعداد 750 پرونده برای گروه های اسپانسرشیپ 2 تا 5 نفره که از 6 آوریل تا 5 می 2021 پذیرفته شده اند، وجود خواهد داشت و از این پس پرونده های اسپانسرشیپ باید به صورت آنلاین سابمیت شوند و سپس به صورت تصادفی از بین آن ها گزینش صورت می گیرد.

طبق گزارش رسمی دولت در 28 اکتبر، دریافت پرونده های اسپانسرشیپ از سوی سازمان هایی که در مونترال و اطراف مونترال هستند تا تاریخ 1 نوامبر 2021 معوق شده است. دلیل تعویق، تکمیل تحقیقات و بررسی های اداری لازم در خصوص ادعاهایی است که صداقت برخی سازمان های حمایت کننده از پناهندگان را زیر سوال می برد.

جزئیات مربوط به سه برنامه مهاجرتی جدید کبک و تغییرات در دیگر برنامه های این استان

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!