پیش بینی می شود کانادا تا پایان سال جاری 100 هزار دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرده باشد

فهرست مطالب

پیش بینی می شود کانادا تا پایان سال جاری 100 هزار دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرده باشد

مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا، پیش از اعمال محدودیت های سفر کانادا در مارس 2020، اعلام کرده بود که کانادا قصد دارد 341،000 اقامت دائم در سال 2020 صادر کند و قصد داشت در سال های 2020 تا 2022 تعداد 91،800 مهاجر از طریق Express Entry بپذیرد.

در اواسط ماه مارس بود که کانادا لازم دید اقدامات ویژه ای برای مهار ویروس کرونا به کار بگیرد، که به بسته شدن مرز های کشور منتهی شد. این امر منجر به ابهامی بزرگ در سیستم مهاجرتی کشور شد. تا جایی که در آوریل 2020، نرخ مهاجرت به کانادا به شدت افت کرد و هنوز هم پایین است. علاوه بر آن، بسیاری از افرادی که قبلاً تأییدیه اقامت دائم (COPR) را دریافت کرده بودند، هنوز به دلایل مختلف نمی‌توانند به کانادا سفر کنند.

اما قرعه کشی های Express Entry که از ابتدای همه گیری کرونا هر دو هفته یکبار انجام شد، بسیار غافلگیرانه بوده است. چرا که در ابتدای همه گیری این باور وجود داشت که ممکن است گزینش های اکسپرس انتری موقتا متوقف شوند یا در صورت ادامه کار تعداد دعوت نامه های کمتری صادر شود، اما درست برعکس آن رخ داد و  درعوض شاهد رکورد شکنی هایی در تعداد گزینش های Express Entry کانادا هستیم که نشان می دهد پس از پایان همه گیری کرونا، کانادا همچنان قصد دارد از تعداد بالایی مهاجر استقبال کند.

در 14 اکتبر، کانادا بزرگترین قرعه کشی Express Entry تاکنون را برگزار کرد. برای دومین بار است که در یک قرعه کشی برای 4500 داوطلب دعوتنامه درخواست  برای اقامت دائم (ITA) صادر شد. این متقاضیان اکنون می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند و اگر در حال حاضر در خارج از کشور باشند، در صورت کاهش محدودیت های سفر برای دارندگان COPR، این متقاضیان می توانند به کانادا سفر کنند.

پیش بینی می شود کانادا تا پایان سال جاری 100 هزار دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کرده باشد

امسال کانادا تا کنون 82850 دعوت نامه صادر کرده است. در گزینش های اخیر بین 3900 تا 4200 دعوتنامه در هر قرعه کشی صادر شده است. اداره مهاجرت کانادا به ترتیب در 28 اکتبر، 11 نوامبر، 25 نوامبر، 9 دسامبر و 23 دسامبر گزینش های اکسپرس انتری را انجام خواهد داد. اگر اداره مهاجرت کانادا در این 5 گزینش باقی مانده در سال 2020 از حدود 3900 داوطلب دعوت كند، در پایان سال جاری 102105 دعوتنامه صادر خواهد شد. حتی اگر تعداد گزینش ها کمتر هم باشد و به طور متوسط ​​3500 دعوتنامه در هر قرعه کشی صادر شود، همچنان تعداد دعوتنامه ها تا پایان سال از 100000 ITA فراتر خواهد رفت.

این رقم با وجود تأثیر منفی کرونا قابل توجه است و  نشان می دهد که کانادا مصمم است تا از مهاجران بیشتری برای حمایت از اقتصاد خود دعوت کند. همچنین نشان می دهد که اداره مهاجرت کانادا می تواند درخواست های اقامت دائم را در مدت زمان معقولی پردازش کند. استاندارد پردازش IRCC برای Express Entry برای 80 درصد برنامه ها شش ماه یا کمتر است.

همچنین کانادا قصد داشت از 50،000 پناهنده در سال 2020 استقبال کند اما به دلیل بیماری کرونا میزان پذیرش پناه جویان را به طور موقت کاهش داده است. بنابراین گزینش های بیشتر ممکن است در سایر برنامه ها مانند برنامه نامزدهای استانی (PNP)، برنامه های مهاجرت کبک و سایر برنامه های فدرال نیز صورت بگیرد.

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!