احتمال میلیون ها و حتی میلیارد ها دلار خسارت به دانشگاه های کانادا در همه گیری کرونا

فهرست مطالب

احتمال میلیون ها و حتی میلیارد ها دلار خسارت به دانشگاه های کانادا در همه گیری کرونا

به گفته مرکز آمار کانادا، در پی همه گیری کرونا و کاهش تعداد دانشجویان خارجی، احتمال می رود دانشگاه های کانادا تا 3.4 میلیارد دلار خسارت ببینند. مرکز آمار کانادا در گزارشی که این هفته منتشر کرد، سعی داشت تا کمبود درآمد دانشگاه ها در سال تحصیلی 2020-2021 را تخمین بزند. طبق گفته این مرکز، بخش بزرگی از درآمد دانشگاه ها از طریق tuition fee است. در سال تحصیلی 2013-2014 حدود 24.7 درصد درآمد دانشگاه ها از طریق tuition fee تامین می شد. این عدد در سال 2018-2019 به 29.4 درصد رسید. بزرگترین بخش درآمد دانشگاه ها یعنی 45.8 درصد آن از بودجه دولت تامین می شود. طبق گفته آمار کانادا، افزایش سهم tuition fee در تامین بودجه دانشگاه ها به دلیل تعداد فزاینده ی دانشجویان خارجی بود که تقریبا 5 برابر بیشتر از شهروندان کانادایی tuition fee پرداخت می کنند.

در سال 2017-2018 دانشجویان خارجی به تنهایی 40 درصد از تعداد کل tuition fee های پرداخت شده را تشکیل دادند، از این رو با همه گیری کرونا، ممکن است دانشگاه ها با کمبود درآمد بین 377 میلیون دلار تا 3.4 میلیارد دلار مواجه شوند. (بین  7.5 تا 0.8 درصد کل درآمد)

احتمال میلیون ها و حتی میلیارد ها دلار خسارت به دانشگاه های کانادا در همه گیری کرونا

این گزارش بر اساس تعداد study permit های صادر شده از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارائه شده است، که نشان دهنده تعداد دانشجویان خارجی در کشور است. در سال 2020، تعداد study permit های صادر شده تا 58 درصد کاهش یافت و حدود 13 درصد از study permit هایی که از قبل صادر شده بود از سپتامبر به بعد دیگر اعتبار ندارد.

خانم وندی ترین، مدیر تحقیقات و روابط خارجی دانشگاه های کانادا، می گوید درحال حاضر برای پیشبینی اینکه آیا همه گیری کرونا بر ثبت نام و یا بودجه دانشگاه ها تاثیر منفی گذاشته است یا خیر کمی زود است،

با این حال Canada Emergency Response Benefit از سمت دولت فدرال به دانشجویان و خانواده هایشان کمک کرده است که امکانات و اطمینان لازم برای بازگشت به دانشگاه ها را داشته باشند.

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و پس از فارغ التحصیلی به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

error: Content is protected !!