استان نیوبرانزویک مهاجران بیشتری را در آینده خواهد پذیرفت

فهرست مطالب

استان نیوبرانزویک مهاجران بیشتری را در آینده خواهد پذیرفت

حزب محافظه کار پیشرو نیوبرانزویک در انتخابات اخیر استانی پیروز شد و قول داده است که برای کمک به رشد جمعیت و اقتصاد، مهاجرت به این استان را افزایش دهد. استان نیوبرانزویک ممکن است از افزایش تعداد مهاجران طی سه سال آینده در نتیجه سیاست های حزب محافظه کار پیشرو بهره ببرد. افراد مقیم نیوبرانزویک روز دوشنبه 14 سپتامبر مجدداً دولت محافظه کار پیشرو را انتخاب کردند.

در طول مبارزات انتخاباتی، بلین هیگز، نخست وزیر فعلی متعهد شد که برنامه اقدام پنج ساله دولت در زمینه رشد جمعیت را ادامه دهد. دولت پیش‌ از ‌این اعلام کرده بود که قصد دارد سالانه 7500 مهاجر را تا سال 2024 به این استان جذب کند که حداکثر تعداد مجاز از سوی دولت فدرال است. حزب محافظه کار پیشرو از هدفشان مبنی بر جذب سالانه ده هزار مهاجر به این استان تا سال 2027 سخن گفت.

این استان می خواهد از طریق برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استانی (PNP)  تعداد مهاجران فرانسوی زبان را افزایش دهد تا از رشد فرهنگ فرانسوی حمایت کند. برنامه حزبی اهدافی را شامل می شود که به موجب آن تا سال 2024، مهاجرانِ فرانسوی زبان 33 درصد از جمعیت را تشکیل بدهند. این اهداف که نمایانگر نسبت جمعیت فرانسوی زبان ها به کل جمعیت نیوبرانزویک است قرار بود امسال محقق شود، اما به تعویق افتاد و اکنون دوباره برنامه ریزی شده است.

هیگز می گوید کلید افزایش جمعیت، جذب خانواده ها به این استان و همزمان تشویق آنها به ماندن در آن است. در این برنامه، حزب برای 5 سال آینده میزان نرخ ماندگاری 75٪ را به عنوان هدف تعیین کرده است. یکی دیگر از اهداف این حزب همکاری با موسسات آموزش عالی و انجمن های حرفه ای برای جذب دانشجویان بین المللی، متخصصان، کارگران ماهر و نگه داشتن جوانان در این استان است. این حزب تعهد داده است که در برنامه های یادگیری تجربی مانند FutureNB سرمایه گذاری خود را ادامه دهد، FutureNB در حال حاضر به بیش از 1000 دانشجو کمک کرده است تا با 240 کارفرما ارتباط برقرار کنند.

نیوبرانزویک به دلیل کمبود نیروی متخصص با کمبود نیروی کار روبرو است. طبق پیش بینی های دولت استانی، طی ده سال آینده حدود 120 هزار شغل تکمیل نخواهد شد. نرخ زاد و ولد پایین، افزایش جمعیت سالمندان و مهاجرت جوانان، موجب کمبود شدید نیروی کار ماهر در این استان شده است.

نیوبرانزویک برای افزایش جمعیت خود قصد دارد به اتکا به مهاجران ادامه دهد، زیرا تازه واردان به این استان کمک کرده اند تا طولانی ترین دوره رشد پایدار را از دهه 90 تاکنون داشته باشد. مهاجرت تعداد زیادی از مردم به استان سبب رشد جمعیت و در نتیجه تأمین نیازهای بازار کار خواهد شد. هیگز در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت جمعیت نیوبرانزویک سال گذشته بیش از 4000 نفر افزایش یافته و می توان گفت که این رشد تقریباً به طور کامل به دلیل مهاجرت بوده است. آمار رسمی کانادا جمعیت استان را حدود 780900 نفر تخمین می زند.  نخست وزیر همچنین در ژانویه اعلام کرده بود که این استان قصد دارد دفاتر خود را در هند و اروپا برای ترویج مهاجرت به نیوبرانزویک باز کند. این طرح با هدف جذب کارگران و سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به نیوبرانزویک انجام شده است.

هیگز اظهار داشت که آژانس توسعه تجارت دولت و فرصت های نیوبرانزویک، متعهد به جذب شرکت ها در بخش های نوظهور مانند امنیت سایبری، سلامت دیجیتال و نوآوری انرژی در سال های آینده است.

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!