اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از دانشجویان بین المللی در کانادا

فهرست مطالب

اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از دانشجویان بین المللی در کانادا

اداره مهاجرت کانادا خلاصه ای از اقدامات موقت صورت گرفته برای دانشجویان بین المللی، مجوزهای تحصیل و مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی را منتشر کرده است. محدودیت های سفر برای کنترل شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر تأثیر زیادی بر برنامه های مهاجرت کانادا داشته است. محدودیت های سفر، ورود دانشجویان بین المللی به کانادا را محدود کرده است. بر اساس دستورالعمل دولت فدرال، فقط دانشجویان بین المللی که جز این سه دسته قرار می گیرند در حال حاضر می توانند وارد كانادا شوند:

  • دانشجویان بین المللی با مجوز تحصیل معتبر
  • دانشجویان بین المللی که قبل از 18 مارس سال 2020 تأییدیه تحصیل دریافت کردند
  • دانشجویان بین المللی که از ایالات متحده آمریکا می آیند

کشور کانادا تاثیر مهم دانشجویان بین المللی در زندگی اجتماعی و اقتصادی این کشور را به خوبی به رسمیت می شناسد. به همین دلیل اقدامات مختلفی برای اطمینان دانشجویان بین المللی كه تحصیل در كانادا را انتخاب می كنند، انجام داده است. این اقدامات شامل پروسه مجوز تحصیل در دو مرحله و ارایه مجوز شروع تحصیل به صورت آنلاین است که این زمان برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) محاسبه می شود.

این اطلاعات بر اساس آخرین اقدامات در نظرگرفته شده برای پشتیبانی از دانشجویان بین المللی در زمان شیوع ویروس کرونا می باشد که در وب سایت دولت کانادا منتشر شده است.

مجوز  تحصیل (Study Permit)

شیوع ویروس کرونا باعث شده دانشجویان بین المللی در تهیه مدارکی که معمولاً برای مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارند، دچار مشکل شوند. برای اصلاح این شرایط، IRCC یک فرآیند تأیید دو مرحله ای را در نظر گرفته است که امکان شروع ترم پاییز را به صورت آنلاین و بدون مجوز تحصیل نهایی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. کسانی که نتوانسته اند بایومتریک، نتایج معاینه پزشکی مهاجرت یا سایر اسناد مورد نیاز را ارائه دهند، هنوز هم می توانند برای مجوز تحصیل در نظر گرفته شوند. افرادی که در مرحله اول تأیید می شوند، اکثر معیارهای مجوز تحصیل را دارند.

IRCC اظهار داشته است كه اپلیکیشن های كامل مجوز تحصیل كه ارسال شده اند، در اسرع وقت پردازش مي شوند. دانشجویانی که هر دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، همزمان با کاهش محدودیت های سفر می توانند به کانادا سفر کنند.

اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از دانشجویان بین المللی در کانادا

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی  (PGWP)

پس از اینکه دانشجو برنامه تحصیلی خود را در یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا (به عنوان مثال دانشگاه یا کالج) به پایان رساند، می تواند حداکثر تا سه سال مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP را بدست آورد. مدت زمان نهایی PGWP به مدت تحصیل فرد در یک موسسه آموزش عالی در کانادا بستگی دارد. قبل از شیوع ویروس کرونا، دوره های آنلاین نمی توانستند واجد شرایط دریافت PGWP شوند. طی ماه های گذشته IRCC مجموعه ای از اخبار را ارائه داده است تا به دانشجویان بین المللی اجازه دهد تا تحصیل آنلاین آنها برای دریافت PGWP محسوب گردد.

در حال حاضر دانشجویان می توانند تا 30 آپریل 2021 از خارج از کشور تحصیل کنند، بدون اینکه صلاحیت یا مدت زمان مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را تحت تأثیر قرار دهد. تنها یک شرط وجود دارد: دانشجویان باید بتوانند حداقل 50 درصد از برنامه خود را در کانادا به پایان برسانند.

علاوه بر این، دانشجویانی که در دوره های 8 تا 12 ماهه که در ترم های بهار، تابستان یا پاییز (می- سپتامبر) 2020 شروع شده اند، ثبت نام کرده اند، حتی اگر کل دوره تحصیل خود را در خارج از کشور کامل کنند، می توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند.

همچنین دانشجویانی که در یک دوره تحصیلی با تاریخ شروع بین ماه می و سپتامبر 2020 ثبت نام کرده اند، که تا 30 آپریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل می کنند و از بیش از یک برنامه واجد شرایط فارغ التحصیل می شوند، ممکن است بتوانند در آینده مدت زمان برنامه های تحصیل خود را برای درخواست PGWP ادغام کنند. همین شرایط برای دانشجویانی که در این موقعیت قرار دارند و نیاز است که 50 درصد از کل تحصیلات آنها در کانادا به پایان برسد نیز وجود دارد.

دانشجویانی که هم اکنون در کانادا حضور دارند

IRCC اعلام کرده است دانشجویانی که هم اکنون در کانادا برای ترم زمستان، بهار و تابستان حضور دارند، اگر به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط ویروس کرونا برای کلاس های حضوری بیش از 50 درصد از برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین تکمیل کنند، یا تحصیل خود را به صورت نیمه وقت انجام دهند و یا به طور کامل آن را تعلیق کنند شانس دریافت PGWP را از دست نخواهند داد.

مرجع: CICNEWS

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و پس از فارغ التحصیلی به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

error: Content is protected !!