امکان تحصیل در کانادا در ترم پاییز 2020 بدون ارائه بایومتریک

فهرست مطالب

امکان تحصیل در کانادا در ترم پاییز 2020 بدون ارائه بایومتریک

 

دانشجویان بین المللی کمک های فرهنگی و اجتماعی بی شماری به کانادا می کنند و بیش از 21 میلیارد دلار در فعالیت های اقتصادی کانادا تاثیر دارند. از زمان شیوع ویروس کرونا، وزیر اداره مهاجرت، تعدادی سیاست های موقت برای حمایت و اطمینان دانشجویان بین المللی و مؤسسات یادگیری ایجاد کرده است.

با نزدیک شدن فصل پاییز، وزیر اعلام کرده است در صورتی که موسسات آموزشی برنامه تحصیلی را بصورت آنلاین ارائه دهد، از دانشجویان بین المللی برای شروع تحصیل خود بصورت آنلاین در پاییز امسال حمایت خواهد کرد.

این تغییرات به دانشجویان اطمینان می دهد که پس از برداشته شدن محدودیت های سفر توانایی ورود به کانادا را خواهند داشت. این بدان معنی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار در کانادا خواهند بود، حتی اگر تحصیل خود را در پاییز امسال به صورت آنلاین از خارج از کشور شروع کنند. این تغییرات اعتبار کانادا را به عنوان یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی افزایش می دهد و اهمیت دانشجویان بین المللی برای کانادا را نشان می دهد.

اقدامات جدید شامل موارد زیر است:

  • اولویت دادن به پردازش مجوز تحصیلی برای دانشجویانی که اپلیکیشن کامل خود را به صورت آنلاین ارائه داده اند، این برای اطمینان از پردازش مجوزهای تحصیل در سریع ترین زمان ممکن است.
  • دانشجویانی که تحصیل خود را به صورت آنلاین شروع کنند، مدت زمان تحصیل آنلاین در مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) آن ها محاسبه خواهد شد در صورتی که اپلیکیشن مجوز تحصیل خود را سابمیت کنند و این اجازه را دارند که حداقل 50٪ از برنامه تحصیلی خود را در کانادا حضور داشته باشند.
  • برای دانشجویان بین المللی که قادر به ارائه کلیه اسناد و مدارک خود برای تکمیل اپلیکیشن ویزا و مجوز تحصیلی خود نیستند و تصمیم دارند تحصیل خود را به صورت آنلاین دنبال کنند، یک فرآیند تایید موقت دو مرحله ای در نظر گرفته شده است.
    امکان تحصیل در کانادا در ترم پاییز 2020 بدون ارائه بایومتریک

این فرآیند موقت به متقاضیان این امکان را می دهد که پس از دریافت تاییدیه اولیه
(approval-in-principle) تحصیل خود را به صورت آنلاین شروع کنند و مدت زمان تحصیل آنلاین آن ها در محاسبه PGWP لحاظ شود، مشروط بر اینکه بعدا بتوانند کلیه شرایط لازم را برآورده و تأییدیه کامل و نهایی (full approval) مجوز تحصیل خود را دریافت کنند. پس از بازگشایی مراکز VAC، متقاضیان موظفند قبل از سفر به کانادا مدارک باقیمانده را تکمیل و مجوز تحصیل تأیید شده را دریافت کنند.

متقاضی تأیید نهایی را پس از رعایت کلیه شرایط لازم از جمله ارائه بیومتریک و مدارک لازم از قبیل آزمایشات مدیکال و گواهی پلیس (در صورت لزوم) دریافت می کند. تنها پس از تأیید نهایی، متقاضی قادر به سفر به کانادا خواهد بود.

این فرآیند برای دانشجویانی است که تحصیل آنها ترم پاییز 2020 شروع خواهد شد و تا قبل از 15 سپتامبر 2020 اپلیکیشن Study Permit خود را سابمیت کنند. این اقدام به دانشجویان اطمینان خواهد داد که بتوانند در پاییز امسال ثبت نام کنند و تحصیلات خود را بصورت آنلاین انجام دهند، حتی اگر نتوانند تمام مدارک مورد نیاز را به دلیل بسته شدن مراکز ارسال کنند.

در حالی که همه گیری ویروس COVID-19 چالش های زیادی را در سرتاسر جهان ایجاد کرده است، رویکرد کلی دولت کانادا حفظ سلامت کانادایی ها و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر اقتصادی و اجتماعی محدودیت ها است.

همچنین دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که پس از دریافت تاییدیه اولیه و شروع تحصیل به صورت آنلاین، تضمینی در دریافت تایید نهایی برای مجوز تحصیل دانشجویان نمی باشد. این امکان وجود دارد که همچنان متقاضی براساس عواملی مانند دلایل امنیتی و جرم کیفری وعدم قطعیت در محدودیت های ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا و یا عوامل دیگر، تاییدیه نهایی رو دریافت نکند.

امکان تحصیل در کانادا در ترم پاییز 2020 بدون ارائه بایومتریک

منبع:  cicnews

 

آیا تصمیم دارید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط برنامه های دریافت اقامت دایم این کشور شوید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا

 

 

error: Content is protected !!