پاسخ به سوالات متداول استارت آپ ویزای کانادا

فهرست مطالب

پاسخ به سوالات متداول استارت آپ ویزای کانادا

 

1- چگونه می توانیم واجد شرایط برنامه استارت آپ شویم؟

برای واجد شرایط بودن در برنامه استارت آپ، شما باید 4 شرط لازم برنامه و همچنین شرایط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشید. لینک زیر را مطالعه کنید:

شرایط اقدام در برنامه استارت آپ

2- روند کلی اپلیکیشن برنامه استارت آپ چگونه است؟

در مرحله اول، طرح و پروژه استارت آپ موجود به یك سازمان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا در برنامه استارت آپ (Designated Organization) معرفی خواهد شد و ما به متقاضی یا گروه متقاضیان (تا حداکثر 5 نفر برای یک طرح و پروژه) خدمات جامع دریافت نامه ساپورت از سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت را ارایه می کنیم. این سازمان به همراه نامه ساپورت، یک گواهی تعهد نیز صادر و برای اداره مهاجرت ارسال می کند.

پس از صدور نامه ساپورت و گواهی تعهد، ما با دریافت سایر مدارک لازم از متقاضی یا گروه متقاضیان (مانند ارایه نمره زبان معادل CLB5 و ارایه تمکن مالی مورد نظر) برای اقامت دایم آن ها اقدام خواهیم کرد. بررسی پرونده متقاضیان برای صدور اقامت دایم بر اساس آخرین آپدیت اداره مهاجرت کانادا 12 تا 16 ماه زمان خواهد برد.

3- تفاوت بین 3 نوع سازمان مورد تایید اداره مهاجرت (Designated Organizations) در چیست؟

اگر نامه ساپورت از Venture Capital صادر شده باشد، آن شرکت موظف است حداقل مبلغ 200 هزار دلار کانادا بر روی پروژه استارت آپ سرمایه گذاری کند.

اگر نامه ساپورت از Angel Investor صادر شود، آن شرکت موظف است حداقل 75 هزار دلار کانادا بر روی طرح و پروژه استارت آپ سرمایه گذاری کند.

اگر نامه ساپورت از Incubator صادر شود، متقاضی بایستی در دوره آموزشی این شرکت ها شرکت کند.

4- چه کسی اپلیکیشن استارت آپ من را بررسی خواهد کرد؟

در ابتدا، Designated Organization که قرار است برای پروژه استارت آپ نامه ساپورت را صادر کند پرونده تجاری و بیزنس پلن پروژه را بررسی خواهد کرد.

در مرحله بعد، پس از صدور نامه ساپورت و ارسال پرونده اقامت دایم، اداره مهاجرت کانادا درخواست مهاجرت متقاضی را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که متقاضی واجد شرایط اقامت دائم هست.

پاسخ به سوالات متداول استارت آپ ویزای کانادا

سرانجام، متقاضیان به صورت تصادفی ممکن است نیاز به peer review process مستقل داشته باشند. این مرحله به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و جعل مدارک احتمالی و اطمینان از تطابق پرونده متقاضی و فعالیت Designated Organization با استانداردهای صنعت برای پروژه مورد نظر طراحی شده است.

5- برای ویزای استارت آپ کانادا به چه سطح زبانی نیاز است؟

برای ارسال پرونده اقامت دایم در برنامه استارت آپ کانادا، متقاضی باید دارای CLB5 در مهارت های Listening ،Reading ،Writing و Speaking باشد. این سطح در آیلتس جنرال معادل نمره 4 در مهارت Reading و نمره 5 در سایر مهارت ها می باشد.

6- چه مقدار پول برای تأمین هزینه های زندگی من هنگام ورود به کانادا از طریق برنامه استارت آپ نیاز است؟

میزان پولی که متقاضی نیاز دارد به تعداد اعضای خانواده بستگی خواهد داشت. در جدول زیر می توانید میزان تمکن مالی مورد نیاز را به ازای اعضای خانواده مشاهده کنید.

 

تعداد اعضای خانواده حداقل موجودی مورد نیاز به دلار کانادا
1 12960
2 16135
3 19836
4 24083
5 27315
6 30806
7 34299
به ازای هر نفر اضافی 3492

پاسخ به سوالات متداول استارت آپ ویزای کانادا

7- آیا یک تیم کارآفرینی از طریق برنامه استارت آپ می تواند با هم به کانادا مهاجرت کند؟

بلی- تا حداکثر 5 نفر می توانند از طریق برنامه استارت آپ کانادا به عنوان توسعه دهندگان یک پروژه استارت آپ اقدام کنند و پس از صدور نامه ساپورت، پرونده خود را برای اقامت دایم ارسال کنند.

توجه داشته باشید که هر پروژه و گروه استارت آپی، حداقل بایستی دارای یک فرد اصلی (Essential Person) باشد.

اگر پرونده اقامت دایم فرد اصلی ریجکت شود، اپلیکیشن اقامت دایم تمام افراد هم گروهی او نیز ریجکت خواهد شد.

8- منظور از فرد اصلی در برنامه استارت آپ چیست؟

فرد اصلی (Essential Person) برای طرح و پروژه استارت آپ اساسی ترین نقش و جایگاه را خواهد داشت و در گواهی تعهد و نامه ساپورت صادر شده توسط Designated Organization ها نیز معرفی می گردد.

9- حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اپلای از طریق برنامه استارت آپ کانادا چه مقدار است؟

اگر این سرمایه گذاری از طریق Venture Capital Fund صورت بگیرد و نامه ساپورت از سوی یکی از این شرکت ها صادر شود، حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری انجام خواهد شد که از سوی این شرکت ها می باشد.

اگر این سرمایه گذاری از طریق Angel Investor صورت بگیرد و نامه ساپورت از سوی یکی از این شرکت ها صادر شود، حداقل 75 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری انجام خواهد شد که از سوی این شرکت ها می باشد.

اگر نامه ساپورت از سوی Incubator برای پروژه استارت آپ صادر شود، نیازی به سرمایه گذاری مالی از سوی این شرکت ها نخواهد بود و متقاضی یا متقاضیان بایستی فقط در برنامه آموزشی این شرکت ها (Business Incubator Program) شرکت کند.

10- چرا حداقل سرمایه گذاری در Venture Capital و Angel Investor متفاوت است؟

Angel investors معمولاً پول خود را در یک استارت آپ جدید سرمایه گذاری می کنند اما
Venture capital funds شرکت های مشارکتی هستند که دارای صندوق سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در شرکت های مختلفی هستند.

پاسخ به سوالات متداول استارت آپ ویزای کانادا

11- چه اتفاقی می افتد اگر من از بیش از یک سازمان تعیین شده حمایت سرمایه گذاری دریافت کنم؟

دریافت نامه ساپورت از چندین Venture capital یا Angel investor برای یک طرح استارت آپ نیز امکان پذیر است. اما فقط یک گواهی تعهد (Commitment Certificate) بصورت الکترونیکی برای اداره مهاجرت ارسال می شود و یک نامه ساپورت نیز به متقاضی ارائه می شود.

اگر نامه ساپورت صادر شده از یک Venture Capital و یک Angel Investor باشد اولویت سرمایه گذاری روی طرح استارت آپ با Venture Capital خواهد بود. 

12- اگر از طریق برنامه استارت آپ مهاجرت کنم و استارت آپ من شکست بخورد چه اتفاقی می افتد؟

اگر استارت آپ متقاضی یا گروه متقاضیان شکست بخورد بر وضعیت اقامت دائم آن ها تأثیری نخواهد داشت. اداره مهاجرت کانادا به این موضوع آگاه است که همه بیزنس ها موفق نخواهند شد و وضعیت اقامت دایم متقاضی یا گروه متقاضیان به سوددهی و موفقیت استارت آپ در کانادا بستگی نخواهد داشت.

 

آیا تصمیم دارید برای استارت آپ ویزای کانادا اقدام کنید و در کوتاهترین زمان به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی برنامه استارت آپ را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی برنامه استارت آپ

 

error: Content is protected !!