مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

 

برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص استانی کانادا یا همان

Provincial Nominee Programs

از جمله برنامه های مهاجرتی کانادا هستند که به اقامت دایم این کشور منتهی خواهند شد و روال کار این برنامه ها به این صورت است که ابتدا پرونده متقاضی بایستی در اداره مهاجرت یکی از استان های کانادا (با توجه به شرایط فرد) بررسی شده و به متقاضی نامینیشن (Nomination) یا نامزدی استانی داده شود و سپس فرد با استفاده از این مدرک واجد شرایط اقدام به منظور دریافت ویزای اقامت دایم کانادا خواهد شد. علاوه بر برنامه های اداره مهاجرت فدرال کانادا، استان های این کشور نیز برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند.

در میان همه استان های کانادا، ساسکاچوان نیز دارای برنامه های متنوع مهاجرتی در سال 2020 می باشد و این امکان را برای بازه وسیعی از متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم آورده است که از طریق یکی از این برنامه ها اقدام کرده و در نهایت به اقامت دایم کانادا برسند. در میان برنامه های مهاجرتی این استان، 2 برنامه بسیار پرطرفدار وجود دارد که زیر مجموعه برنامه نیروی متخصص (Skilled Worker) قرار می گیرند و با نام های نیروی متخصص ساسکاچوان زیر شاخه های اکسپرس اینتری EE و مشاغل مورد نیاز OID شناخته می شوند. این 2 برنامه از سال 2015 تا اواسط 2018 با توجه به شرایط اقدام بسیار مناسبی که ارایه کرده بودند و همچنین وجود سیستم First Come First Served متقاضیان بسیاری را به سوی خود و زندگی در استان ساسکاچوان جذب کرده و افراد زیادی موفق شدند از طریق این 2 برنامه به اقامت دایم کانادا دست یابند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

 

از اواسط سال 2018 اما روال کار برنامه های نیروی متخصص استان ساسکاچوان نیز به سمت و سوی جدول رده بندی و استخر متقاضیان تغییر یافت و مراحل اقدام در این برنامه ها نیز دقیقا مشابه برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری کانادا گردید. بنابراین برای اقدام از طریق این برنامه، متقاضی حتما بایستی ابتدا پروفایل تمایل نامه یا Expression of Interest خود را تشکیل دهد. سپس متقاضیانی که دارای سوابق کار در ناک های شغلی (NOC) زیر مجموعه صفر، A ,B هستند و همچنین سوابق کاری آن ها در جدول مشاغل غیر قابل قبول استان ساسکاچوان نیست، ابتدا بایستی در جدول امتیاز بندی این برنامه ها حداقل امتیاز 60 را کسب کنند تا واجد شرایط تشکیل پروفایل تمایل نامه (EOI) شوند. سپس متقاضی بایستی پروفایل EOI خود را تشکیل داده و وارد استخر (جدول رده بندی) متقاضیان برنامه نیروی متخصص این استان شود. در این سیستم به هر متقاضی با توجه به شرایط خود مانند سن، تحصیلات، سوابق کاری، نمره زبان و دیگر فاکتورهای موجود امتیازی کل اختصاص داده می شود. اداره مهاجرت این استان به صورت دوره ای یک گزینش یا Draw را انجام داده و پروفایل هایی با امتیازات بالاتر در جدول رده بندی را انتخاب کرده و برای آن ها دعوتنامه ارسال خواهد کرد و به متقاضی 60 روز زمان داده می شود تا اپلیکیشن کامل خود را به صورت آنلاین در اداره مهاجرت این استان سابمیت کند. سپس اداره مهاجرت این استان پرونده متقاضی را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن این بررسی، به وی نامینیشن این استان (Nomination) اعطا خواهد شد. پس از دریافت نامینیشن از طرف این استان، اگر متقاضی در شاخه اکسپرس اینتری این برنامه استانی اقدام کرده باشد، در سیستم اکسپرس اینتری خود 600 امتیاز دریافت خواهد کرد و در اولین Draw در سیستم اکسپرس اینتری ITA را دریافت خواهد کرد. پس از دریافت ITA از اداره مهاجرت فدرال، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا اپلیکیشن کامل خود را با مدارک کامل در پروفایل اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم خود ثبت کند. اگر متقاضی در شاخه مشاغل مورد نیاز OID اقدام کرده باشد نیز بایستی پس از دریافت نامینیشن از استان ساسکاچوان، پرونده خود را به صورت کاغذی برای بررسی و صدور اقامت دایم به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

در لینک های زیر می توانید مراحل اقدام در این برنامه استانی را در هر 2 شاخه مطالعه کنید:

مراحل اقدام برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان

مراحل اقدام برنامه OID ساسکاچوان

تحلیل کلی برنامه استانی ساسکاچوان 2020:

از ابتدای سال 2020 تا ماه August اداره مهاجرت استان ساسکاچوان در برنامه نیروی متخصص شاخه اکسپرس اینتری EE تعداد 1226 دعوتنامه برای اپلای (Invitation to Apply) صادر کرده است و در شاخه مشاغل مورد نیاز یا OID نیز 1497 دعوتنامه برای اپلای صادر شده است. در ماه های ابتدای 2020 حداقل امتیازات دعوت شده از جدول رده بندی استان ساسکاچوان 69 بوده، از سال 2019 و با مشاهده دورهای گزینش در این استان شاهد افزایش حداقل امتیازات بوده ایم تا جایی که در چندین گزینش (Draw) فقط متقاضیانی شانس دریافت دعوتنامه را داشته اند که یا در ساسکاچوان کار کرده اند، یا تحصیل کرده اند و یا در این استان اقوام و بستگان دارند. یکی از دلایل افزایش حداقل امتیازات انتخاب شده را می توان کاهش گزینش های انجام شده به دلیل همه گیری کرونا و در نتیجه کاهش تعداد متقاضیان انتخاب شده دانست و می توان گفت که همانطور که در سال 2019 و ابتدای 2020 شاهد بودیم شانس انتخاب شدن متقاضیان دارای پروفایل EOI در سیستم مهاجرت این استان و با امتیاز کل بین 60 تا 65 پایین خواهد بود و فقط متقاضیانی شانس بالاتری خواهند داشت که امتیاز کل آن ها بالای 66 می باشد.

در لینک زیر نیز می توانید امتیاز کل خود در جدول رده بندی را از طریق نرم افزار خودکار محاسبه امتیازات این برنامه محاسبه کنید.

فرم ارزیابی امتیازات استان ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020

برای اقدام در برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2020 فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید. ما شرایط شما را ارزیابی کرده و با شما تماس خواهیم گرفت.

نویسنده: پیام پاک مهر

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!