ترامپ مهاجرت به آمریکا را تا پایان 2020 متوقف کرد

فهرست مطالب

ترامپ مهاجرت به آمریکا را تا پایان 2020 متوقف کرد

رئیس جمهور ترامپ با امضای حکمی، مهاجرت برپایه اشتغال و کار را متوقف کرد، این در حالی است که اقتصاد آمریکا در زمان شیوع ویروس کرونا در حال بهبود می باشد. رئیس جمهور ترامپ دستورالعمل جدیدی را برای محدود کردن مهاجرت به ایالات متحده برای ادامه سال 2020 امضا کرد. این دستورالعمل جدید از تاریخ 24 ژوئن اجرا و در 31 دسامبر 2020 به پایان می رسد. طبق دستورالعمل جدید دولت ترامپ، هدف از این قانون حمایت از 525 هزار شغل می باشد، این آمار نشان دهنده تعداد نیروهای کار خارجی است که طبق تخمین های دولت در نتیجه دستورالعمل صادر شده در سال 2020 قادر به فعالیت در کشور آمریکا نخواهند بود.

بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث شده است که نرخ بیکاری در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده و کانادا افزایش یابد. طبق استدلال دولت ترامپ، استقبال از مهاجران باعث آسیب و زیان برای نیروهای کار آمریکایی می شود. آنها معتقدند که محدود کردن مهاجرت در طول همه گیری این بیماری، به نیروی کار آمریکایی کمک می کند تا شرایط خود را بهبود ببخشند. از سوی دیگر، دولت کانادا همچنان بر این باور است که مهاجرت باعث ایجاد شغل می شود و کانادا همچنان متعهد به استقبال از تعداد زیادی از مهاجران می باشد.

ترامپ مهاجرت به آمریکا را تا پایان 2020 متوقف کرد

چه کسانی از دریافت ویزای کار ایالات متحده در سال 2020 محروم شده اند

در ادامه سال 2020، ایالات متحده آمریکا ویزاهای جدید کار را تحت عنوان ویزاهای H-1B ،H-2B ،J و L صادر نخواهد کرد.

ویزاهای H-2B برای نیروهای فصلی غیر کشاورزی است، ویزاهای J برنامه های visitor exchange تحصیلی و کاری را تسهیل می کنند، در حالی که ویزاهای L برای انتقالات درون شرکتی است. این توقف در صدور ویزا برای افرادی که اکنون خارج از ایالات متحده هستند و افرادی که در حال حاضر ویزای کاری معتبر ایالات متحده را ندارند، اعمال می شود. با این حال برخی از افراد از این قوانین مستثنی بوده و دولت آمریکا انعطاف پذیری بیشتری را نشان می دهد. همچنین افرادی که برای پناهندگی اقدام می کنند، این قانون برای آنها صدق نمی کند.

ترامپ در ماه آپریل توقف صدور Green Card را اعلام کرد اما در آن تاریخ خبری از تعلیق ویزاهای کار نبود. در دستعورالعمل جدید صادر شده نیز توقف صدور کارت های سبز تا پایان سال 2020 تمدید شده است.

ترامپ مهاجرت به آمریکا را تا پایان 2020 متوقف کرد

دارندگان ویزای H-1B هندی به کانادا مهاجرت می کنند

ویزای H-1B بسیار پرطرفدار است و سالانه تا سقف 85 هزار نفر صادر می شود. این ویزا به کارفرمایان آمریکایی این اجازه را می دهد تا نیروهای کار خارجی با تخصص بالا به خصوص در بخش فناوری را استخدام کنند. دارندگان ویزای H-1B گاهی اوقات برای دریافت اقامت دایم ایالات متحده با چالش هایی روبرو می شوند، در نتیجه آنها تشویق به مهاجرت به کانادا برای دریافت اقامت دائم می شوند.

تعداد زیادی از افراد متخصص و با استعداد هندی که دارای ویزای H-1B آمریکا هستند و در آمریکا زندگی می کنند، از طریق سیستم اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت می کنند. چنین افرادی به دلیل سطح بالای تحصیلات، مهارت های زبان انگلیسی و تجربه کاری حرفه ای از طریق برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم هستند.

سایر گزینه های مهاجرتی کانادا

کانادا از 18 مارس تاکنون اقدامات ویژه ای برای مهاجرت در زمان شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است. بنابراین، دولت فدرال و همچنین بیشتر استانها از ماه مارس به منظور استقبال از افراد برای دریافت اقامت دائم کانادا، گزینش های (Draw) مهاجرتی را ادامه داده است. از آن زمان تاکنون هر دو هفته یکبار گزینش اکسپرس اینتری انجام شده است. پیش بینی می شود کانادا در این هفته چندین گزینش اکسپرس اینتری و استانی را برگزار کند. به طور کلی، کانادا بیش از 80 برنامه مهاجرتی مختلف را برای نیروهای کار متخصص که در داخل و یا در خارج از کشور زندگی می کنند ارائه می دهد. برنامه Global Talent Stream کانادا یکی دیگر از گزینه های محبوب برای نیروهای کار متخصص در زمینه فناوری در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. نیروهای کار موقت از جمله افرادی هستند که از محدودیت های مسافرتی معاف هستند و قادرند از سایر کشورها از جمله ایالات متحده در طول همه گیری ویروس، وارد کانادا شوند. سایر افراد معاف، همچنین می توانند در حالی که محدودیت سفر وجود دارد از ایالات متحده وارد کانادا شوند.

ترامپ مهاجرت به آمریکا را تا پایان 2020 متوقف کرد

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!