دانشجویان بین المللی کانادا بیشتر از چه کشورهایی هستند

فهرست مطالب

دانشجویان بین المللی کانادا بیشتر از چه کشورهایی هستند

 

از ژانویه تا آپریل سال 2020 کانادا از 67 هزار دانشجوی بین المللی از 156 کشور استقبال کرده است.

تعداد دانشجویان بین المللی کانادا در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. در سال 2019، کانادا بیش از 640 هزار دانشجوی بین المللی داشته است، بنابراین جمعیت دانشجویان خارجی این کشور طی یک دهه گذشته سه برابر شده است. دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی، تنوع فرهنگی و نژادی، امنیت، هزینه های مناسب، فرصت های شغلی و برنامه های مهاجرتی مختلف به کانادا جذب می شوند. به همین دلیل کانادا هر سال پذیرای دانشجویان بین المللی از حدود 175 کشور جهان است. بررسی آمار دانشجویان بین المللی در سال 2020 در کانادا نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان با وجود محدودیت های اعمال شده به واسطه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان برای تحصیل به این کشور می آیند.

دانشجویان بین المللی کانادا بیشتر از چه کشورهایی هستند

15 کشور برتر مبدا دانشجویان بین المللی در سال 2020

اطلاعات جدید منتشر شده توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می دهد که از ژانویه تا آپریل 2020 کانادا از 67 هزار دانشجوی بین المللی از 156 کشور استقبال کرده است. هند همچنان در صدر لیست کشورهای مبدا دانشجویان بین المللی قرار دارد و رتبه بندی منتشر شده در سال 2020 تقریبا مشابه رتبه بندی سال 2019 می باشد.

15 کشور برتر در سال 2020، عبارتند از:

  1. هند
  2. چین
  3. کره جنوبی
  4. ویتنام
  5. برزیل
  6. ایران
  7. فرانسه
  8. نیجریه
  9. کلمبیا
  10. ژاپن
  11. مکزیک
  12. فیلیپین
  13. بنگلادش
  14. مراکش
  15. ایالات متحده

تاثیرات شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان

میزان جذب دانشجویان بین المللی کانادا در چهار ماه اول سال 2020 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کم تر بوده است. در چهار ماه اول سال 2019، کانادا از بیش از 95 هزار دانشجوی جدید بین المللی استقبال کرد. دلیل بارز کاهش تقریباً 30 درصدی دانشجویان جدید، شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است. تعداد دانشجویان چینی که در اوایل سال 2020 وارد کانادا شده اند نسبت به سال گذشته کم تر بوده است، که به دلیل اقدامات دولت چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است. با افزایش شیوع ویروس، در ماه مارس در کانادا و سایر کشورها نیز اقدامات پیشگیرانه و محدودیت های زیادی اعمال شد. در 18 مارس 2020، کانادا قوانین محدودیت های سفر را معرفی کرد که به افرادی که مجوز تحصیل خود را تا قبل از 16 مارس دریافت نکرده بودند اجازه ورود به کشور داده نمی شود، مگر اینکه به دلایل دیگری اجازه ورود داشته باشند.

دانشجویان بین المللی کانادا بیشتر از چه کشورهایی هستند

اقدامات جدید در تابستان و پاییز 2020 چیست؟

کانادا اواخر این ماه دستورالعمل های مربوط به سفر در ماه ژولای 2020 و بعد از آن را اعلام خواهد کرد. با توجه به اعلام اداره مهاجرت کانادا مبنی بر ادامه پردازش اپلیکیشن های مجوز تحصیل (Study Permit)، دانشجویان بین المللی جدید باید منتظر اعلام نتایج خود برای ورود به کشور کانادا در سال 2020 باشند. هم اکنون کالج ها و دانشگاه های کانادا نامه های پذیرش دانشجویان بین المللی را صادر می کنند.

بررسی های جدید نشان می دهد که دانشجویان بین المللی با وجود همه گیری ویروس کرونا، همچنان مایل به تحصیل در کانادا هستند. کانادا اقدامات مختلفی را برای کمک به دانشجویان بین المللی ارائه داده است. به عنوان مثال، دانشجویان بین المللی اجازه دارند تا برنامه های خود را بصورت آنلاین شروع كنند و واجد شرایط دریافت مجوز كار بعد از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند.

PGWP به دانشجویان بین المللی کمک می کند که پس از اتمام تحصیل خود، تجربه کار کانادایی کسب کنند و واجد شرایط برنامه های اقامت دائم کانادا شوند. با توجه به اهمیت دانشجویان بین المللی برای رشد اقتصادی و اجتماعی کانادا، می توان انتظار داشت که IRCC اصلاحات موقت بیشتری را برای کمک به دانشجویان در شروع برنامه های خود در نیمه دوم سال 2020 در نظر بگیرد.

دانشجویان بین المللی کانادا بیشتر از چه کشورهایی هستند

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!