تورنتو پس ازشیوع ویروس کرونا همچنان اولین مقصد برای مهاجران خواهد بود

فهرست مطالب

تورنتو پس ازشیوع ویروس کرونا همچنان اولین مقصد برای مهاجران خواهد بود

در سال گذشته به لطف مهاجرت، تورنتو سریع ترین رشد در کانادا و ایالات متحده را ثبت کرد. طبق نتیجه تحقیقی که اخیراً در دانشگاه Ryerson انجام شده، تورنتو بیشترین رشد را از نظر شهری و کلان شهری نشان داده است. کلان شهر تورنتو در 12 ماه سال گذشته تا ابتدای ژولای 2019 حدود 130 هزار نفر رشد کرده است، که دلیل اصلی این رشد وابسته به مهاجرت می باشد. اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر آمار مهاجرت به کانادا کاهش یافته است، اما پس از بهبود شرایط کنونی، انتظار می رود که تورنتو شاهد رشد جمعیت از طریق مهاجرت باشد.

تورنتو پس ازشیوع ویروس کرونا همچنان اولین مقصد برای مهاجران خواهد بود

چرا بسیاری از مهاجران تورنتو را انتخاب می کنند؟

مهاجران بر اساس چندین عامل از جمله شغل، تنوع قومیتی و زیرساخت هایی مانند حمل و نقل، دسترسی به مسکن و آموزش به یک قومیت خاص جذب می شوند. در بین این موارد شغل، جامعه و روابط خانوادگی مهم ترین عوامل شناخته شده اند.

بازار کار

تورنتو دارای یک بخش فناوری پویا و در حال رشد می باشد که با وجود شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، در صنایع مختلف در حال رشد و پیشرفت می باشد. برای نیروهای کار متخصص در بخش فناوری که تمایل به مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم را دارند، چندین برنامه مهاجرتی مختلف وجود دارد که بارزترین آنها برنامه های زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری می باشد. نیروهای متخصص در بخش فناوری که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل دارند ممکن است واجد شرایط برنامه مهاجرتی استان انتاریو OINP در بخش فناوری باشند.

کانادا همچنین برنامه Global Talent Stream را ارائه می دهد که دارای یک فرآیند بررسی دو هفته ای برای کارفرمایان واجد شرایط استخدام نیروهای کار خارجی در بخش فناوری است. در گزارش استعداد یابی بخش فناوری در سال 2019، تورنتو از نظر جذب استعداد های برتر رتبه اول را کسب کرد. این به این معناست که شغل های موجود در بخش فناوری از تعداد فارغ التحصیلان این بخش بیشتر می باشد. علاوه بر این در بخش های دیگر مانند امورمالی، بهداشت و املاک نیز تنوع و موقعیت شغلی بالایی در تورنتو وجود دارد

تورنتو پس ازشیوع ویروس کرونا همچنان اولین مقصد برای مهاجران خواهد بود

جامعه و تنوع اقوام

به دلیل اینکه تورنتو هر سال پذیرای بیش از 100 هزار نفر مهاجر می باشد، به یکی از مراکز شهری با تنوع فرهنگی بالا در دنیا تبدیل شده است. تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است که تقریبا نیمی از ساکنان آن متولد یک کشور خارجی هستند. تورنتو و حومه آن سال گذشته به تنهایی 118 هزار مهاجر را به خود اختصاص داد، که یک سوم از کل مهاجران به کانادا است. نسبت به استان آتلانتیک و ساسکاچوان و منیتوبا و دیگر استان های کانادا، مهاجران بیشتری به تورنتو مهاجرت کرده اند.

پشتیبانی از اقامت و اسکان

تورنتو حدود 200 مکان برای ارائه خدمات پس از ورود به مهاجرین تازه وارد در نظر گرفته است. این سازمان ها خدمات گوناگونی مانند یافتن مسکن، آموزش زبان، کمک به کاریابی و خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می کنند و همچنین ملیت ها و مذهب های مختلف را پشتیبانی می کنند.

زیر ساخت ها شامل مسکن، حمل و نقل، آموزش و پرورش

با در نظر گرفتن سایر عوامل، هزینه بالای زندگی در تورنتو برای مهاجران جدید، مانع از انتخاب تورنتو برای مهاجرت نمی شود. چندین سیستم حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس، مترو، تاکسی و قطارهای منطقه ای وجود دارد. همچنین دو فرودگاه معروف زیر در تورنتو قرار دارد:

(Toronto Pearson International Airport (YYZ

 (Billy Bishop Toronto City Airport (YTZ

شش دانشگاه و چهار کالج در تورنتو وجود دارد. دانشگاه تورنتو هرسال به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شود که اخیراً در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS World University Rankings به رتبه 25 جهان در سال 2021 دست یافته است.

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!