مدرن سازی سیستم مهاجرتی توسط دولت کانادا

فهرست مطالب

مدرن سازی سیستم مهاجرتی توسط دولت کانادا

کشور کانادا انتظار دارد با توجه به کاهش محدودیت های سفر اعمال شده به واسطه ویروس کرونا در سراسر جهان، شاهد افزایش چشمگیری در برنامه های مهاجرتی خود باشد. این موضوع به تازگی در وبسایت دولت فدرال منتشر شده است. هدف از انتشار این سند، یافتن سازمان هایی (vendor) است که بتوانند در مدرن سازی نحوه پردازش اپلیکیشن های مهاجرتی به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) کمک کنند.

مدرن سازی سیستم مهاجرتی توسط دولت کانادا

اقدامات ویژه برای مهاجرت به کانادا در طول شیوع ویروس COVID-19

در این سند اشاره شده است که همه گیری ویروس کرونا بر عملکرد IRCC تاثیر گذاشته است. کانادا با اعمال قانون محدودیت سفر از سرعت انتشار ویروس کرونا کاسته و تمامی کارمندان دولت فدرال در کانادا و خارج از کشور به دلیل قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می دهند. با این حال، IRCC تمام تلاش خود را برای بررسی اپلیکیشن های نیروی کار موقت خارجی، دانشجویان بین المللی، درخواست ویزای ویزیتوری، اقامت دائم، پناهندگی و شهروندی انجام داده است. IRCC در این مدت اقدامات ویژه بسیاری را برای پشتیبانی از پردازش اپلیکیشن های متقاضیان ورود به کانادا ارائه کرده است. از طرف دیگر، این سند تأیید می کند که بسیاری از مراکز پردازش و ارائه خدمات IRCC بسته شده یا با ظرفیت محدودی فعالیت می کنند. این موضوع توانایی IRCC در پردازش اپلیکیشن ها را به شدت محدود کرده است.

چگونه IRCC به دنبال بهبود پردازش اپلیکیشن ها است

هنگامی که فعالیت اداره مهاجرت کانادا IRCC به حالت عادی بازگردد، دپارتمان، تغییرات قابل توجهی در سیاست ها، قوانین، روش های پردازش و راه حل های دیجیتال مختلفی را انتظار خواهد داشت.

IRCC با ایجاد استراتژی ها، فرآیندهای جدید و سیستم های دیجیتال به دنبال آن است که فعال باشد تا بتواند وظیفه خود را بهتر انجام دهد.

به عنوان مثال IRCC تمایل دارد تا فرآیندهای دیجیتال را در بخش های مختلف توسعه دهد و نیاز به مراجعه های حضوری و پردازش کاغذی را به حداقل برساند. این امر نه تنها از ایمنی بالاتری برخودار است بلکه منجر به پردازش کارآمدتر و سریعتر اپلیکیشن ها و درخواست ها خواهد شد. بنابراین IRCC به دنبال این است که از مدرن سازی فعالیت ها به روش های زیر پشتیبانی کند:

  • توسعه ابزارها و فن آوری های به روز برای افزایش سریع ظرفیت عملیاتی IRCC تا بتواند مشکلات پردازش دستی برنامه های فعلی و برنامه های آینده را به حداقل برساند.
  • توسعه ابزارهای دیجیتال برای سازگاری با قوانین فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شده و کاهش نیاز به مراجعه حضوری ( به عنوان مثال: تست شهروندی آنلاین، اپلیکیشن های آنلاین ویزا وشهروندی و …)
  • به کار گیری فناوری های دیجیتال برای سیستم مدیریت پرونده IRCC
  • مشخص کردن نحوه اتوماسیون فرآیندهای خاص تا نمایندگان اداره مهاجرت بتوانند بیشتر وقت خود را روی اپلیکیشن های پیچیده مهاجرتی متمرکز کنند
  • استفاده از راه حل های تحلیل داده برای درک بهتر حجم عملیاتی و ظرفیت پردازش تا IRCC بتواند به طور موثر به تغییرات در کانادا و خارج از کشور پاسخ دهد.
  • توسعه استراتژی ها برای تقویت امنیت سایبری IRCC

مدرن سازی سیستم مهاجرتی توسط دولت کانادا

کانادا همچنان به استقبال از مهاجران، نیروی کار، دانشجویان و بازدید کنندگان متعهد است

طبق برنامه مهاجرتی اعلام شده توسط دولت کانادا برای سال 2020-2022، این کشور به دنبال استقبال از بیش از یک میلیون مهاجر در سه سال آینده است. با وجود کاهش مهاجرت به کانادا در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزیر مهاجرت کانادا (Marco Mendicino) همچنان به دنبال استقبال از مهاجران بیشتر برای حمایت از اقتصاد کشورخود می باشد. در حال حاضر گزینش برنامه های اکسپرس اینتری و استانی PNP در حال انجام می باشد، همچنین مجوزهای کار و تحصیل در حال بررسی هستند و افراد درجه یک خانواده امکان ورود به کشور کانادا را دارند.

بنابراین با بهبود شرایط جهانی و بازگشت به شرایط عادی، کانادا شاهد افزایش چشمگیری در مهاجران موقت و دائم خود خواهد بود. پیش از شیوع ویروس کرونا، کانادا از تعداد زیادی از مهاجران، نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی استقبال کرد. کانادا به دنبال مدرن سازی سیستم پردازش اپلیکیشن های مهاجرتی به کمک فناوری های جدید می باشد تا پس از اتمام شیوع ویروس، از مهاجران بیشتری استقبال کند.

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!