مهاجران کانادا در سال 2020 بیشتر از چه کشورهایی هستند؟

فهرست مطالب

مهاجران کانادا در سال 2020 بیشتر از چه کشورهایی هستند؟

بین ماه ژانویه و آوریل، کانادا از 74 هزار مهاجر جدید استقبال کرد. پیش از شیوع ویرس کرونا در کانادا و سراسر جهان در اواسط ماه مارس، کانادا سطح بالایی از مهاجرت را نشان می داد. در حقیقت تنها چند روز قبل از محدودیت های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزیر مهاجرت کانادا طرح جدیدی را اعلام کرد که طبق این طرح کانادا در بین سال های 2020 تا 2022 خواهان استقبال از بیش از یک میلیون مهاجر جدید خواهد بود.

در حالی که سیستم مهاجرت کانادا از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با وقفه روبرو بوده است، این کشور اپلیکیشن های مربوط به مهاجرت را به بهترین وجه ممکن بررسی می کند. داده های جدید منتشر شده توسط اداره مهاجرت کانادا IRCC نشان دهنده این است که بیشتر مهاجران جدید کانادا در ابتدای سال 2020 از چه کشور های می باشند. تا پایان ماه آوریل کانادا از 74 هزار مهاجر جدید استقبال کرد.

هند همچنان در صدر جدول مهاجرت به کانادا قرار دارد

در چند سال اخیر بیشتر دارندگان ویزای اقامت دائم (PR) کانادا از کشور هند می باشند. 24 درصد از کل افراد دارای اقامت دائم جدید در چهار ماه ابتدای سال 2020 از کشور هند می باشد. به دلیل اینکه بسیاری از شهروندان هندی به زبان انگلیسی مسلط هستند و خصوصیات مهم دیگری از جمله مدارک معتبر دانشگاهی و تجربه کار حرفه ای دارند، برای دریافت اقامت دائم کانادا واجد شرایط می باشند و به یکی از کشور های اصلی در ارسال درخواست مهاجرت به کانادا تبدیل شده اند. بسیاری از مهاجران هندی نیز از ایالات متحده به کانادا می آیند، زیرا اخذ اقامت دائم در ایالات متحده برای دارندگان ویزای H1-B بسیار دشوار است.

10 کشور اول مبدا اصلی مهاجران کانادا در سال 2020

  1. هند
  2. چین
  3. فیلیپین
  4. ایالات متحده آمریکا
  5. نیجریه
  6. پاکستان
  7. سوریه
  8. فرانسه
  9. ایران
  10. برزیل

تعداد مهاجران چینی در سال 2020 نسبت به سالهای اخیر اندکی افزایش یافته است. مهاجران چینی نزدیک به 10 درصد از مهاجرت را در مقایسه با آمار 9 درصد در سال 2019 به خود اختصاص داده اند. همانند سال 2019، مهاجران آمریکایی و نیجریه ای جز 5 کشور اول قرار دارند. ورود این مهاجران به دلیل تسلط به زبان انگلیسی، یک مزیت عمده در سیستم مهاجرت کانادا می باشد زیرا که مهم ترین عامل در سیستم

Express Entry و

(Provincial Nominee Program (PNP

و دیگر برنامه های مهاجرتی است.

مهاجران کانادا در سال 2020 بیشتر از چه کشورهایی هستند؟

COVID-19 چه تأثیراتی را بر کشورهای مبدا مهاجرتی خواهد گذاشت؟

از یک طرف به دلیل محدودیت های اعمال شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، افراد خارجی جدیدی که موفق به دریافت PR شده اند امکان ورود به کشور کانادا را ندارند. این موضوع توزیع کشورهای مبدا مهاجران در نیمه دوم سال را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از طرف دیگر ممکن است این موضوع و محدودیت ها تاثیر ناچیزی بر روی کشورهای مبدا داشته باشد. زیرا افرادی که در کانادا هستند و موفق به دریافت ویزای اقامت دائم در ادامه سال 2020 خواهند شد نیز از همین کشور ها می باشند و آنهایی هم که در خارج از کانادا هستند در نهایت وارد کشور خواهند شد. همچنین دعوت نامه های جدید برای اقامت دائم که از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر صادر شده اند، نیز به این کشورهای مبدا تعلق دارد. با وجود محدودیت سفر، هنوز هم افراد به فرآیند دریافت اقامت دائم خود ادامه می دهند و پروفایل اکسپرس اینتری و اپلیکیشن مهاجرتی خود را درمدت این همه گیری ویروس سابمیت می کنند. سابمیت پروفایل و اپلیکیشن این امکان را به افراد می دهد تا دعوت به اپلای یا تاییدیه اقامت دائم دریافت کنند و به محض لغو محدودیت های سفر به کانادا سفر کنند.

مهاجران کانادا در سال 2020 بیشتر از چه کشورهایی هستند؟

با وجود مشکلاتی که ممکن است افراد مواجه شوند، IRCC در این مدت تمایل بیشتری دارد تا به افراد کمک کند تا به اهداف مهاجرتی خود برسند.

مهاجران کانادا در سال 2020 بیشتر از چه کشورهایی هستند؟

منبع:  cicnews

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!