کانادا تغییراتی عمده در صدور ویزای تحصیلی و کاری را برای پاییز سال 2020 اعلام کرد

فهرست مطالب

کانادا تغییراتی عمده در صدور ویزای تحصیلی و کاری را برای پاییز سال 2020 اعلام کرد

دانشجویان بین المللی در پاییز امسال می توانند برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین شروع کرده و پس از ورود به کانادا، همچنان واجد شرایط مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) باشند. بنابراین کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی که از پاییر سال 2020 تحصیلات خود را شروع خواهند کرد، در حال ایجاد تغییرات عمده در مجوز کار پس از تحصیل می باشد.

متقاضیان می توانند تحصیلات خود را به صورت آنلاین شروع کرده و همچنان برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل تا سقف سه سال واجد شرایط باشند.

به طور کلی گذراندن تحصیل در دوره های آنلاین افراد را واجد شرایط دریافت PGWP نمی کند. اما در شرایط کنونی و به دلیل محدودیت های مسافرتی ایجاد شده توسط شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) این امکان را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده تا تحصیلات خود را به صورت آنلاین شروع کنند و همچنان برای دریافت PGWP واجد شرایط باشند. این اصلاحات در 14 ماه می 2020 اعلام شد. بنابراین دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات خود را به صورت آنلاین در پاییز 2020 در موسسات آموزشی (DLI) شروع کنند و تا 50 درصد از برنامه خود را به صورت آنلاین گذرانده و سپس با اتمام تحصیلات خود برای دریافت PGWP اقدام کنند.

IRCC همچنین اعلام کرد: دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در خارج از كانادا تا 31 دسامبر سال 2020 به صورت آنلاین بگذرانند، از طول مدت PGWP كاهش نمی یابد. به عنوان مثال، یک دانشجوی بین المللی می تواند برنامه تحصیلی خود را در پاییز 2020 به صورت آنلاین شروع کند و تا پایان سال 2020 وارد کانادا شده و یک دوره دوساله را تمام کند و واجد شرایط دریافت PGWP به مدت حداکثر سه سال باشد.

کانادا تغییراتی عمده در صدور ویزای تحصیلی و کاری را برای پاییز سال 2020 اعلام کرد

چرا این خبر اهمیت زیادی دارد؟

PGWP برای دانشجویان بین المللی موضوع بسیار مهمی است که به آنها اجازه می دهد با پایان تحصیلات خود تا سقف سه سال در کانادا مشغول به کار شوند. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده 60 درصد از دانشجویان بین المللی برای اقامت دائم اقدام می کنند که این مجوز کار و کسب تجربه کار کانادایی برای درخواست اقامت دائم یک امتیاز محصوب می گردد.

طبق سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اکسپرس اینتری، دانشجویان بین المللی با تحصیلات و سابقه کار کانادایی از امتیاز اضافی برخوردار خواهند شد. علاوه بر برنامه های دولت فدرال، برنامه های استانی (PNP) نیز به دانشجویان بین المللی برای اقامت دائم کمک می کنند.

در ماه های اخیر، دانشجویان بین المللی سابق بیشترین دعوت نامه برای اقامت دائم از طریق قرعه کشی Express Entry را دریافت کرده اند که در این قرعه کشی ها تنها افراد از طریق برنامه تجربه کانادایی و برنامه های PNP انتخاب شدند. بنابراین این خبر، دانشجویان بین المللی را ترغیب می کند تا تحصیلات خود را در پاییز امسال شروع کنند و به فکر به تعویق انداختن آن نباشند. این دانشجویان که در نهایت به دنبال اقامت دائم کانادا می باشند می توانند بخشی از تحصیلات خود را در کشور خود گذرانده و همچنان از شرایط یکسان با افرادی که در خاک کانادا تحصیل می کنند، برخوردار باشند. یکی دیگر از مزایای تحصیل به این روش کاهش هزینه ها می باشد که افراد در ابتدای تحصیل مجبور به پرداخت هزینه های اضافی زندگی نخواهند بود.

این تغییرات باعث تقویت اقتصادی و حمایت از مشاغل کانادا خواهد شد

شهریه های پرداخت شده توسط دانشجویان بین المللی باعث حمایت از مشاغل در کالج ها و دانشگاهها خواهد شد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی پس از ورود به کانادا، از طریق پرداخت هزینه ها و مالیاتی که به عنوان نیروی کار پرداخت می کنند از فعالیت های اقتصادی حمایت می کنند.

پیش از شیوع ویروس COVID-19، بیش از 640 هزار دانشجوی بین المللی در کانادا سالانه 22 میلیارد دلار در اقتصاد کمک کرده و از حدود 170 هزار شغل کانادایی پشتیبانی کرده اند. بسیاری از دانشجویان بین المللی در نهایت برای اقامت دائم کانادا اقدام می کنند که در بلند مدت به اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد. زیرا این دانشجویان به عنوان نیروی کار جوان، مسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، داشتن تحصیلات کانادایی، سابقه کار کانادایی و ارتباطات اجتماعی و حرفه ای باعث پیشرفت اقتصادی خواهند شد.

کانادا تغییراتی عمده در صدور ویزای تحصیلی و کاری را برای پاییز سال 2020 اعلام کرد

کانادا حتی بیشتر از قبل باعث جذب دانشجویان بین المللی خواهد شد

کانادا به دلایل زیر یکی از جذاب ترین مقصدهای جهان برای دانشجویان بین المللی در سال های اخیر است:

  • کانادا سیستم آموزشی با کیفیت بسیار بالا را ارائه می دهد.
  • دانشجویان و همسران آنها می توانند در طول تحصیل و پس از آن کار کنند.
  • کانادا فرصتی برای تحصیل و زندگی در محیط های انگلیسی و یا فرانسوی فراهم کرده است.
  • کانادا کشوری بسیار امن است.
  • کانادا هر ساله از مهاجران، دانشجویان بین المللی، نیروی کار خارجی و بازدید کنندگان از حدود 200 کشور استقبال می کند.
  • به دلیل پایین تر بودن قیمت دلار کانادا؛ برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر می باشد.
  • بیش از 80 برنامه مهاجرتی برای اقامت دائم دانشجویان بین المللی وجود دارد. در سال 2018، تقریباً 54 هزار دانشجوی بین المللی اقامت دائم کانادا را به دست آوردند.

 

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!