برنامه های استانی کانادا (PNP) در شرایط بحرانی کنونی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند

فهرست مطالب

برنامه های استانی کانادا (PNP) در شرایط بحرانی کنونی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند

با وجود بحران ایجاد شده توسط ویروس کرونا، استان های مختلف کانادا هنوز هم با برگزاری قرعه کشی از متقاضیان واجد شرایط برای درخواست نامزدی استانی جهت دریافت اقامت دائم، دعوت می کنند. این عملیات باعث تسهیل روند دریافت اقامت دائم توسط متقاضیان می گردد. برنامه های استانی با ارائه گزینه های مختلف برای دریافت PR، برای افراد خارجی که در این استان ها کار یا تحصیل انجام داده اند و حتی برای افرادی که چنین شرایطی نداشته اند، بسیار مفید می باشد. با وجود محدودیت های اعمال شده در مورد مسافرت به کانادا، بیشتر استان ها همچنان دعوتنامه ارسال می کنند.

  • استان انتاریو

طی دو هفته گذشته، استان انتاریو سه قرعه کشی از طریق برنامه استانی خود OINP انجام داده است که کارآفرینان، افراد مسلط به زبان فرانسوی و استادکاران مشاغل خاص فنی، هدف اصلی قرعه کشی بوده اند که در اواخر ماه آپریل اتفاق افتاد.

بنابراین تاکنون در سال 2020 دعوتنامه های ارسال شده توسط استان انتاریو به شرح زیر می باشد:

1440 متقاضی اصلی از طریق برنامه Human Capital Priorities Stream

549 نفر از طریق برنامه French-Speaking Skilled Worker Stream

190 نفر از طریق برنامه Skilled Trades Stream

استان انتاریو همچنین گزارش مربوط به پذیرش مهاجران در سال 2019 را منتشر کرد که نشان دهنده این بود که بیشتر دعوتنامه ها برای افرادی که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل داشته اند صادر شده است. همچنین تعداد افراد بیشتری نسبت به سال 2018 دعوتنامه دریافت کرده بودند. به طور کلی 7391 متقاضی اصلی و 6340 نفر همسر و افراد وابسته به متقاضی و در کل 13731 متقاضی جدید در سال 2019 به انتاریو مهاجرت کرده اند.

برنامه های استانی کانادا (PNP) در شرایط بحرانی کنونی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند

  • استان آلبرتا

استان آلبرتا از طریق برنامه مهاجرتی استانی خود AINP تا کنون در سال جدید هشت قرعه کشی که سه قرعه کشی مربوط به پس از شیوع ویروس کرونا می باشد، برگزار کرده است. در برنامه مهاجرتی استان آلبرتا زیر شاخه اکسپرس اینتری که توسط AINP اداره می شود، برای متقاضیان اکسپرس اینتری با توجه به سیستم رتبه بندی جامع CRS با حداقل امتیاز 300، دعوتنامه برای اپلای صادر شده است. در صورتی که متقاضیان دعوت شده Nomination دریافت کنند، 600 امتیاز اضافی کسب کرده که تضمین کننده دریافت ITA در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری فدرال می باشد.

استان آلبرتا همچنین اقدامات مربوط به شیوع ویروس کرونا ویژه استان خود را اعمال کرده است که انعطاف پذیری بیشتری را برای متقاضیان جهت ثبت اپلیکیشن ایجاد می کند. اگرچه استان آلبرتا همچنان قرعه کشی برگزار می کند، در حال حاضر تنها افرادی را انتخاب می کنند که در آلبرتا زندگی می کنند و مشغول به کار هستند.

  • استان ساسکاچوان

در برنامه استانی ساسکاچوان SINP تا کنون پنج قرعه کشی برگزار شده و متقاضیان از طریق برنامه شاخه اکسپرس اینتری EE و شاخه مشاغل مورد نیاز OID دعوتنامه دریافت کرده اند. افراد با ثبت تمایل نامه EOI در این برنامه ها واجد شرایط دریافت دعوتنامه خواهند شد. در قرعه کشی های انجام شده پس ازشیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفر تنها متقاضیان مشاغل مورد نیاز OID هدف اصلی قرعه کشی بوده اند که 205 نفر از 71 شغل واجد شرایط اپلای برای دریافت نامزدی شده اند. به عنوان بخشی از اقدامات ویژه در شرایط بحران ویروس کرونا، متقاضیان برنامه استانی SINP می توانند اکنون شش ماه اپلای برای اقامت دائم خود را تمدید کنند.

  • استان بریتیش کلمبیا

در برنامه استانی بریتیش کلمبیا BC PNP، قرعه کشی ها به صورت منظم و دوره ای برگزار می شود و متقاضیانی که پیشنهاد شغلی دارند به خصوص در بخش فناوری دعوتنامه دریافت می کنند. بریتیش کلمبیا قرعه کشی برنامه فناوری (Tech Pilot) را به صورت هفتگی انجام داده و افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در 29 شغل مورد نیاز بودند، برای دریافت نامزدی دعوتنامه دریافت کرده اند.

در برخی از هفته ها، متقاضیان انتخاب شده تحت برنامه Tech Pilot از طریق قرعه کشی های Skills Immigration و BC Express Entry دعوتنامه دریافت می کنند. در 30 مارس و 16 آپریل، در پاسخ به اقدامات مربوط به COVID-19 در این استان، مشاغل خاصی در قرعه کشی انتخاب شدند.

  • استان مانیتوبا

برنامه استانی منیتوبا MPNP تا کنون در سال جدید 9 قرعه کشی انجام داده است که سه قرعه کشی مربوط به بعد از اعمال محدودیت های سفر در 18 مارس می باشد. قرعه کشی های این استان در سه برنامه مهاجرتی نیروی متخصص در منیتوبا Skilled Worker in Manitoba، نیروی متخصص در خارج از کشور Skilled Worker Overseas و تحصیلات بین المللی International Education انجام می شود. همچنین تعدادی از متقاضیان اکسپرس اینتری در هر قرعه کشی دعوتنامه دریافت می کنند. استان منیتوبا تاکنون 1808 نامه (LAA) برای متقاضیان مهاجرت به این استان در این سه برنامه صادر کرده است.

  • استان نواسکوشیا

استان نواسکوشیا اولین قرعه کشی تحت برنامه استانی خود NSPNP را در سال جدید در تاریخ 27 آپریل برگزار کرد. متقاضیان فرانسوی زبان سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت نامزدی برنامه استانی نواسکوشیا در این قرعه کشی دعوت شدند. این افراد باید دارای CLB 8 در کلیه مهارت های زبان فرانسوی مانند صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدن و همچنین CLB 6 در مهارت های زبان انگلیسی بودند.

برنامه های استانی کانادا (PNP) در شرایط بحرانی کنونی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!