کانادا در رتبه 11 شادترین کشورهای دنیا

فهرست مطالب

کانادا در رتبه 11 شادترین کشورهای دنیا

در چنین زمانی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، گزارش سالانه شادترین کشورهای جهان در روز 20 مارس که روز جهانی شادی در نظر گرفته شده است، منتشر شد. برای سومین سال پیاپی، فنلاند در صدر جدول شادترین کشورها قرار گرفت و پس از آن دانمارک با رتبه دوم و سوئیس با رتبه سوم قرار دارند و نروژ به رده چهارم سقوط کرد.

اگرچه ارزیابی شادی در این زمان عجیب به نظر می رسد اما سردبیران این گزارش بر این باور هستند که شرایط سخت و چالش برانگیز می تواند شادی را افزایش دهد. “در مطالعات پیشین در مورد زمین لرزه، سیل، طوفان، سونامی و حتی بحران های اقتصادی مشخص شده است، یک جامعه با اعتماد به نفس بالا به طور طبیعی به دنبال راه های برای همکاری با یکدیگر برای ترمیم آسیب ها و بهبود زندگی هستند. این امر گاهی به طرز عجیبی باعث افزایش شادی در یک جامعه می شود. “

دلیل اینکه مردم در مواجهه با بلایای طبیعی و غیر طبیعی شادتر به نظر می رسند این است که آن ها از تمایل اطرافیان و موسسات مختلف برای کمک به یکدیگر شگفت زده شده و افزایش احساس تعلق و افتخار از اینکه توانسته اند مشکلات را پشت سر بگذارند گاهی باعث شادی مضاعف شده و تمام ضررهای مالی را جبران می کند.

گزارش سالانه شادی برای 156 کشوردر جهان توسط سازمان ملل از سال 2012 منتشر شد. این گزارش براساس شش فاکتور ارزیابی می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • سطح تولید ناخالص داخلی – levels of GDP
  • امید به زندگی – life expectancy
  • بخشش و سخاوتمندی – generosity
  • حمایت اجتماعی – social support
  • آزادی – freedom
  • فساد – corruption

در این گزارش آمریکا با اندکی پیشرفت نسبت به سال گذشته در رده 18 جدول قرار گرفت که نسبت به رده 11 جدول در اولین گزارش منتشر شده شادی درکشورهای جهان بسیار فاصله دارد. انگلیس در رده سیزدهم، آلمان در رده 17، ژاپن در رده 62، روسیه در رده 73 و چین در رده 94 قراردارند.

علاوه بر شادترین کشورهای جهان در این گزارش به غیر شادترین کشور ها نیز پرداخته است که از این منظر افغانستان رتبه اول را کسب کرده است.

برای اولین بار، گزارش سال 2020 همچنین شادترین شهرهای جهان را نیز معرفی کرده است که 10 شهر شاد جهان در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته اند و هلسینکی پایتخت فنلاند به عنوان شادترین شهر جهان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر غیر شادترین شهرهای دنیا نیز ویژگی های مشترکی دارند همه آنها در کشورهای غیر توسعه یافته هستند و جنگ، درگیری مسلحانه، جنگ داخلی، تزلزل سیاسی و فجایع طبیعی را تجربه کرده اند.

20 کشور شاد جهان

1. فنلاند 11. کانادا
2. دانمارک 12. استرالیا
3. سوئیس 13. انگلستان
4. ایسلند 14. اسرائیل
5. نروژ 15. کاستاریکا
6. هلند 16. ایرلند
7. سوئد 17. آلمان
8. نیوزلند 18. ایالات متحده آمریکا
9. اتریش 19. جمهوری چک
10. لوکزامبورگ 20. بلژیک

 

کشورهای غیر شاد جهان

1. افغانستان
2. سودان جنوبی
3. زیمبابوه
4. رواندا
5. جمهوری آفریقای مرکزی
6. تانزانیا
7. بوتسوانا
8. یمن
9. مالاوی
10. هند

 

 

 

 

شادترین شهرها در جهان

1. هلسینکی ، فنلاند
2. اهروش ، دانمارک
3. ولینگتون ، نیوزیلند
4. زوریخ ، سوئیس
5. کپنهاگ ، دانمارک
6. برگن ، نروژ
7. اسلو ، نروژ
8. تل آویو ، اسرائیل
9. استکهلم ، سوئد
10. بریزبن ، استرالیا

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!