6 عامل مهم در میزان مهاجرت به کانادا

فهرست مطالب

6 عامل مهم در میزان مهاجرت به کانادا

برای مشخص کردن میزان مهاجرت به کانادا از 6 فاکتور اصلی و مهم استفاده می شود که یکی از این عوامل به عنوان مهمترین فاکتور در نظر گرفته شده است.

اعلام برنامه مهاجرتی جدید کانادا بین سال 2020-2022 بسیار بحث برانگیز بوده است. از جمله مواردی چون تعداد مهاجران، برنامه های که طی آن مهاجران موفق به ورود به کانادا می شوند و اینکه آیا کانادا توانایی ادغام این افراد در اقتصاد و جامعه خود را دارد. همه این موارد بسیار مهم و قابل بررسی هستند.

6 فاکتور اصلی برای مشخص کردن میزان مهاجرت در کانادا شامل:

  • جمعیت و اقتصاد- Demographics and economics
  • اهداف قانونی کانادا- Canada’s policy goals
  • شرایط جهانی- Global circumstances
  • ظرفیت ادغام کانادا- Canada’s integration capacity
  • ظرفیت پردازش کانادا- Canada’s processing capacity
  • سیاست- Politics

جمعیت و اقتصاد

استقبال از مهاجران به کانادا به دلیل شرایط جمعیتی این کشور یک ضرورت اقتصادی است. کانادا دارای یکی از قدیمی ترین جمعیت جهان و پایین ترین نرخ تولد در جهان است. در نتیجه، برای رشد جمعیت و نیروی کار باید از مهاجران استقبال کند، که این مورد برای حفظ رشد اقتصادی کشور کاملاً حیاتی است.

ممکن است سایر کشورها به مهاجران احتیاج نداشته باشند زیرا جمعیت جوان تر و نرخ تولد بالاتری نیز دارند، اما از طرف دیگر سطح بالای اسناندارد زندگی در کانادا در نبود مهاجرت ضربه خواهد دید.

 

اهداف قانونی کانادا

کانادا به سه دلیل اصلی از مهاجران استقبال می کند: رشد اقتصادی خود، اتحاد مجدد خانواده ها و کمک به پناهندگان. از این رو، مهاجرت همیشه با توجه به این اهداف شکل می گیرد و در حقیقت، کانادا برای تحقق این اهداف بسیار تلاش می کند، زیرا هر ساله حدود 40 درصد از مهاجران خود تحت  برنامه خانواده و پناهندگان استقبال می کند.

 

شرایط جهانی

جهت پاسخ به شرایط جهانی، کانادا با ارزیابی سیاست های اقتصادی خود باید از تعداد مهاجران بالقوه برای ورود به کشور مطلع باشد. همچنین به عنوان یک عضو جامعه بین المللی موظف است در هنگام بروز بحران های بشردوستانه کمک کند. این ممکن است منجر به این شود که کانادا اقدامات کوتاه مدتی برای تنظیم میزان مهاجرت و اینکه مهاجران تحت چه گروه هایی قرار بگیرند انجام دهد. اخیراً، این اتفاق زمانی رخ داد كه كانادا تصمیم گرفت سطح مهاجرت و میزان پذیرش پناهندگان را در سالهای 2016- 2015 افزایش دهد و دولت تصمیم به استقبال بیشتر پناهندگان سوریه ای را گرفت.

 

ظرفیت ادغام کانادا

دولت فدرال کانادا باید اطمینان حاصل کند که شرایط اقتصادی این کشور برای استقبال از مهاجران و ادغام آن ها در بازار کار کانادا مناسب می باشد. به علاوه این کشور باید از مهاجران در زمینه های مختلف مثل فراهم کردن مسکن با هزینه های متناسب، مراقبت های پزشکی و بهداشتی، حمل ونقل عمومی، کمک به اشتغال و تقویت زبان مهاجران حمایت و پشتیبانی کند.

ظرفیت پردازش کانادا

با توجه به افزایش میزان تقاضا برای مهاجرت به کانادا، دولت فدرال باید از ظرفیت کشور خود برای پردازش سریع تر درخواست های مهاجرتی آگاه باشد. حتی اگر کانادا تمایل به افزایش میزان مهاجرت داشته باشد، ممکن است هنوز ظرفیت پردازش برای این کار وجود نداشته باشد.

کانادا طی سالهای اخیر با اجرای سیستم Express Entry، ظرفیت پردازش خود را بهبود بخشیده است، با این حال، هنوز بسیاری از برنامه های مهاجرتی را از طریق کاغذ، یک روش کند، پردازش می کند و به کارمندان زیادی نیاز دارد.

 

سیاست: تأثیرگذارترین عامل

مهم ترین عامل در میزان مهاجرت، دلایل سیاسی می باشد. توجیه اقتصادی یا احساس مردم کانادا در مورد میزان مهاجرت تنها بخش کمی از سیاست های مهاجرتی را تحت تاثیر قرار می دهند. تصمیم نهایی براساس اینکه مهاجرت چه تاثیری بروی انتخابات دارد گرفته می شود.

این بدان معنی است که حتی در مواقعی که کانادا به مهاجران بیشتری نیاز دارد، می توان سطح مهاجرت را پایین نگه داشت. این اتفاق در حال حاضر در کبک (که تنها استان کانادا است که می تواند سطح مهاجرت خودرا کنترل کند) اتفاق افتاده است. کبک به مهاجران بسیار بیشتری احتیاج دارد، اما دولت فعلی به خاطر منافع سیاسی خود این تصمیم را اتخاذ کرده است.

به طور مشابه، دولت فعلی فدرال ممکن است با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری کشور در حال حاضر، بتواند سطح مهاجرت را با سرعت بیشتری افزایش دهد. با این حال، آنها تصمیم به افزایش آهسته میزان مهاجرت گرفته اند تا به طور بالقوه از واکنش منفی مردم جلوگیری شود.

از میان این شش عامل، سیاست بدون شک تأثیرگذارترین عامل در میزان مهاجرت به کانادا می باشد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!