5 نکته برای تشخیص پیشنهاد کاری تقلبی در کانادا

فهرست مطالب

 5 نکته برای تشخیص پیشنهاد کاری تقلبی در کانادا

اگر مدتهاست که به دنبال شغل رویایی خود در کانادا هستید، باید مراقب باشید تا از پیشنهادات شغلی تقلبی در امان باشید.

افراد بسیاری درسراسر جهان رویای کارو زندگی درکانادا را دارند. تنوع شغلی و زمینه های متنوع بسیار، کانادا را به کشوری با فرصت های عالی تبدیل کرده است. پس اصلا جای تعجب ندارد که متقلبین و سودجویان بسیاری در پی کلاهبرداری از این افراد باشندکه آرزوی مهاجرت به کانادا را دارند.

یک پیشنهاد شغلی از کانادا، آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد. بسیاری از افراد فرصت طلب، به ظاهر با ارائه یک پیشنهاد شغلی قانونی که در واقعیت یک نوع کلاهبرداری محسوب می شود از این فرصت استفاده می کنند.

5 نکته مهم برای تشخیص و جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها وجود دارد:

  • حقوق و مزایای غیر واقعی

اولین و بارزترین نشانه غیرواقعی بودن شغل پیشنهادی، حقوق و دستمزد بسیار بالایی است که ارائه می شود. در صورت شک داشتن، می توان متوسط حقوق هر شغل را درسایت بانک مشاغل کانادا بررسی کرد. اگر بین اطلاعات حقوق و دستمزد موجود در سایت و حقوق پیشنهادی اختلاف زیادی وجود داشته باشد، این امر به معنای غیرقانونی بودن شغل می باشد.

از دیگر نشانه های غیرواقعی بودن شغل پیشنهادی، مزایای بسیار زیاد مرتبط با شغل می باشد. به عنوان مثال بلیط هواپیمای پرداخت شده توسط کشور مبدا، اقامت رایگان و یک دوره تعطیلات غیرواقعی از مزایایی هستند که در این پیشنهادات شغلی جعلی ارائه می شوند.

  • مجوز کار صادر شده است و متقاضی باید هزینه ای را بپردازد

اولا بسیار نادر است که یک شرکت بدون مصاحبه با فرد موردنظر، به طور داوطلبانه برای ارسال اپلیکیشن و مراحل پیچیده اداره مهاجرت کانادا اقدام کند.

دوم اینکه فرایند درخواست مجوز کار درکانادا مستلزم مشارکت و درخواست متقاضی می باشد و امکان اینکه مجوز کار بدون دخالت متقاضی و تنها توسط کارفرما صادر شود بسیار ضعیف می باشد.

در آخر مبلغ درخواست شده توسط این افراد بسیار بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت کانادا می باشد. هزینه دولتی برای دریافت مجوز کار 155 دلار می باشد، در حالی که مبلغ درخواست شده برای یک پیشنهاد شغلی جعلی بسیار بیشتر می باشد.

 

  • اطلاعات تماس کارفرما یا وجود ندارد یا نادرست می باشد

یکی از بارزترین و عینی ترین علائم جعلی بودن یک پیشنهاد شغلی، اطلاعات تماس ارائه شده برای کارفرما می باشد.

در صورتی که کد شماره تلفن ارائه شده برای کارفرما با منطقه ای که بیزنس در آن قرار دارد مطابقت نداشته باشد، اگر تلفن قطع یا اشتباه باشد و یا کسی پاسخگو نباشد همه از دلایل جعلی بودن این شماره تماس می باشد. آدرس ایمیل کارفرما و وبسایت شرکت باید کاملا باهم مطابقت داشته باشند.

  • سطح زبان پایین افراد پیشنهاد دهنده

افرادی که قصد ارائه پیشنهاد شغلی در کانادا را دارند باید از تسلط خوبی به زبان انگلیسی برخوردار باشند. بنابراین خطاهای موجود در متن نامه پیسنهاد شغلی نشان دهنده جعلی بودن این سند می باشد. زیرا این گونه غلط های نگارشی در یک سند رسمی از یک شرکت کانادایی امکان پذیر نیست.

  • نامه پیشنهاد شغلی غیر رسمی

گاهی اوقات، با یک نگاه سریع به نامه پیشنهاد شغلی می توان عدم اعتبار آن را تشخیص داد. قالب بندی نامه و گرافیک یا تصاویر موجود در آن می تواند در تشخیص موثر باشد.

شرکت های کانادایی در تهیه پیشنهادات شغلی حرفه ای به افراد بالقوه بسیار حساس می باشند. بنابراین در صورت نامناسب بودن شیوه نگارش و غلط های املایی و نامناسب بودن فونت استفاده شده، نشان دهنده جعلی بودن پیشنهاد شغلی است.

اگرچه این افراد از استراتژی های بسیاری برای کلاهبرداری وجعل اسناد استفاده می کنند اما راههای موثر برای تشخیص این موارد وجود دارد و میتوان از افزایش تعداد فریب خوردگان جلوگیری کرد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

error: Content is protected !!