کانادا از همه کشورهای خوب جهان مهاجرپذیرتر است

فهرست مطالب

کانادا از همه کشورهای خوب جهان مهاجر پذیرتر است

 

کانادا به دلیل سیاست­های مؤثر در جهت منافع عمومی، الگوی مهاجرت است

در سال­های اخیر دیدگاه ضد مهاجرتی در کشورهای اروپایی افزایش یافته است. سیاستمدران در این کشورها معتقدند که استقبال از مهاجران باعث آسیب به اقتصاد کشور می شود، زیرا این مهاجران تازه وارد موقعیت­های شغلی موجود برای نیروی کار محلی را ربوده و به شدت به خدمات اجتماعی وابسته هستند. از دیگر نگرانی­های موجود این است که برخی از مهاجران از کشورهای خاص، دارای ارزش­هایی باشند که با ارزش­های غربی ناسازگار است و یک تهدید فرهنگی محسوب می شود. همچنین مهاجرت غیرقانونی، نگرانی­های امنیتی را افزایش می دهد.

 

80 درصد از کانادایی­ها معتقدند مهاجرت برای اقتصاد بسیار سودمند است!

اگرچه نگرانی­های ذکر شده برای کشورهای اروپایی درکانادا نیز وجود دارد، با این حال تحقیقات نشان می دهد که کانادایی­ها تا حد زیادی از مهاجرت حمایت می کنند. براساس بررسی­های موسسه Environics که یک مرکز نظرسنجی است، 80 درصد از کانادایی­ها معتقدند که مهاجران متخصص برای اقتصاد مفید است.

هنگامی که از کانادایی­ها درباره میزان مهاجرت سوال می شود، بیشتر آن­ها تمایل دارند که سطح مهاجرت حفظ شود یا کاهش یابد. اما چنین دیدگاهی تأثیر کمی در زمان انتخابات دارد. در جریان انتخابات فدرال در سال 2019 در کانادا، بزرگترین احزاب این کشور وعده پذیرش مهاجران بیشتر را دادند.

 

چهار دلیل عمده که کانادا را بالاتر از بقیه کشورها در حمایت از مهاجران قرار داده است

تاریخ، جغرافیا، قانون و سیاست

کانادا تاریخ گسترده ای در زمینه مهاجرت دارد. به غیر از مردم بومی کشور، اکثر کانادایی­ها مهاجران یا نوادگان مهاجران سابق هستند. بنابراین کانادا توانسته است افراد زیادی با فرهنگ و پیشینه متفاوت را در خود جای دهد. پس از جنگ جانی دوم کانادا پذیرای مهاجران مختلف از سایر کشورها بوده و اکنون یکی از چند فرهنگی ترین جوامع در جهان است.

موقعیت جغرافیایی کانادا برای سیستم مهاجرتی بسیار مطلوب است. بر خلاف ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی که دائماً شاهد جریان غیرقانونی مهاجرت هستند، کانادا از نظر جغرافیایی ایزوله شده و این بدان معنی است که قادر است کنترل دقیقی بر روی این که چه کسی وارد کشور می شود، داشته باشد. اگرچه مهاجرت غیرقانونی به کانادا در سال­های اخیر افزایش یافته است و اعتماد عمومی به سیستم مهاجرت را تا حدی تضعیف کرده است، اما یک اعتقاد کلی در کانادا وجود دارد که سیستم مهاجرت این کشور تحت کنترل است و نگرانی­های مربوط به خطرات امنیتی و مالی کاهش می یابد.

قانون عمومی مناسب دلیل اصلی حمایت کانادایی­ها از مهاجرت است. کانادا برای مدت طولانی با مشخص کردن قوانین مؤثر و اصلاح آنها در صورت لزوم در جهت منافع عمومی، یک مقصد رویایی برای مهاجرت بوده است. این کشور با بیش از 80 برنامه مهاجرتی، به افراد با مهارت­های مختلف کمک می کند تا برای مهاجرت اقدام کنند. همچنین کانادا بیش از هر کشور دیگری در جهان (بیش از 1.5 میلیارد دلار در سال) در جهت اسکان و استقرار مهاجران مانند پشتیبانی اشتغال سرمایه گذاری می کند تا به مهاجران از نظر اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

چهارمین دلیلی که کانادا در زمینه مهاجرت بالاتر از بقیه کشورها قرار می گیرد، سیاست این کشور می باشد. بیش از 20 درصد از افراد تازه وارد جزء مهاجران درجه اول هستند، اما همه مهاجران چه از نوع درجه اول، دوم یا سوم تمایل به اقامت در بزرگترین شهرهای کانادا مانند تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور دارند. بنابرین احزاب سیاسی باید مهاجران را در چنین شهرهای بزرگی برای به دست آوردن رای بیشتر جذب کنند. از آنجا که کانادا بیشتر از مهاجران استقبال می کند، سهم جمعیت مهاجران این کشور رو به رشد خواهد بود. این امر تأثیر رأی دهندگان مهاجر را افزایش داده و انگیزه­های احزاب سیاسی برای مبارزات انتخاباتی در زمینه ضد مهاجرت را کاهش می دهد.

 

آیا تصمیم دارید ویزای کانادا را دریافت کرده و با کمترین هزینه مستقیما به اقامت دایم این کشور دست یابید؟

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده و وضعیت خود را رایگان بررسی کنید.

 

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

 

بیشتر بخوانید :

ویزای کار کانادا

پادکست ویزای ویزیتوری کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!