تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

فهرست مطالب

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا تصمیم دارید در کالج یا مقاطع دانشگاهی مختلف در کانادا تحصیل کنید اما نمره آزمون زبان انگلیسی شما کمتر از حداقل نمره مورد نیاز برای دانشگاه است؟ ما به شما دریافت پذیرش مشروط به دوره زبان را پیشنهاد می کنیم!
موسسات زبان انگلیسی هر کالج یا دانشگاه، یک برنامه انگلیسی با نام ESL ارائه می دهند که یک دوره کامل برای بهبود کلیه مهارت های زبان انگلیسی است و به منظور کمک به دانشجویان برای موفقیت تحصیلی در کانادا و همچنین کسب حداقل نمرات مورد نیاز برای شروع دوره تحصیلی اصلی ارایه می شود.
دانشگاه ها یا کالج های کانادا برای صدور پذیرش تحصیلی به دانشجویان بین المللی، نیازمند مدرک زبان آکادمیک متقاضی با نمره مناسب می باشند. بسیاری از دانشگاه ها یا کالج های معتبر کانادا برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که حد نصاب مورد نظر را در آزمون های زبان آکادمیک قابل قبول (آیلتس آکادمیک، تافل و یا PTE) کسب نکرده اند این امکان را در نظر گرفته اند که ابتدا دوره زبان را در آن دانشگاه یا کالج گذرانده و پس از موفقیت در دوره زبان پیش، دوره تحصیلی اصلی خود را شروع کنند.
البته تمامی دانشگاه ها یا کالج ها این قابلیت را به متقاضیان ارائه نمی دهند و تیم تحصیلی شرکت مهاجرتی پیرسوک با بررسی شرایط متقاضی مانند سن، سوابق تحصیلی و کاری شما، بهترین رشته ها را در دانشگاه ها یا کالج های معتبر کانادا به شما معرفی خواهد کرد و پس از انتخاب بهترین رشته، برای دریافت پذیرش شما و در نهایت ویزای تحصیلی شما اقدام خواهد شد. فراموش نکنید که انتخاب رشته و ارایه هدف تحصیلی مشخص و متناسب با پیشینه تحصیلی و کاری متقاضی، مهمترین عواملی هستند که احتمال موفقیت ویزای تحصیلی را بالا خواهند برد.

 

صدور ویزا برای پذیرش مشروط کانادا

در چند سال گذشته اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویانی که از دانشگاه یا کالج معتبر این کشور پذیرش تحصیلی داشته اند، با سخت گیری های کمتری ویزای تحصیلی را صادر می نمود اما اخیرا کمی سخت گیری ها در مورد پذیرش های مشروط در صدور ویزا سخت تر شده است. افسرهای بررسی کننده پرونده متقاضی در اداره مهاجرت کانادا تمامی شرایط و فاکتورهای مثبت و منفی و همچنین هدف متقاضی از تحصیل در کانادا را بررسی کرده و در نهایت تصمیم نهایی جهت صدور یا عدم صدور ویزای تحصیلی گرفته خواهد شد. عوامل مختلفی در مثبت بودن ویزای تحصیلی فرد با داشتن پذیرش مشروط تاثیرگذار است که از مهمترین آن ها شامل:

  • سن متقاضی و گپ تحصیلی (تاریخ فارغ التحصیلی از مقطع قبلی) وی
  • دارا بودن مدرک زبان آکادمیک اگرچه با نمره پایین تر
  • سفرهای خارجی متعدد متقاضی
  • سوابق کاری قابل اثبات با مدارک دولتی مانند بیمه
  • دارا بودن ویزای ویزیتوری کانادا و سفرهای قبلی به این کشور
  • توانایی های مالی متقاضی

خواهد بود.

 

هزینه های دوره زبان پیش نیاز در کانادا

این هزینه ها که به صورت ترم به ترم بایستی توسط دانشجوی بین المللی پرداخت شود، حدودا بین 3 تا 8 هزار دلار کانادا برای هر ترم 2 تا 3 ماهه متغیر است. فردی که با سطح زبان متوسط رو به بالا وارد این دوره ها می شود معمولا قادر خواهد بود با گذراندن 1 تا 2 ترم زبان، دوره تحصیلی اصلی خود را شروع نماید. معمولا دانشگاه ها و کالج های معتبر در ابتدای ورود دانشجوی بین المللی به کانادا از وی آزمون ارزیابی یا تعیین سطح زبان انگلیسی را خواهند گرفت و تعداد ترم های زبان مورد نیاز متقاضی پس از آزمون تعیین سطح کالج یا دانشگاه مشخص خواهد شد.

نویسنده: پیام پاک مهر

قصد دارید در کانادا تحصیل کنید و پس از آن برای اقامت دایم این کشور اقدام نمایید؟

فرم ارزیابی ادامه تحصیل در کانادا را تکمیل و ثبت کنید تا وضعیت شما بررسی و بهترین شرایط تحصیل در کانادا به شما پیشنهاد شود.

 

فرم ارزیابی تحصیل در کانادا

 

بیشتر بخوانید :

معرفی کالج ها و دانشگاه های کانادا

تحصیل در کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

error: Content is protected !!