همه چیز در مورد انتخابات 2019 کانادا

فهرست مطالب

بررسی نتایج انتخابات 2019 کانادا و تاثیر آن بر سیاست های مهاجرتی دولت فدرال

همه چیز در مورد انتخابات 2019 کانادا – رأی دهندگان کانادایی دوشنبه شب دولت لیبرال را انتخاب کردند و به یک کارزار انتخاباتی 40 روزه پایان دادند که در آن وعده های زیادی مربوط به مهاجرت را شنیدند اما مهاجرت به عنوان یک موضوع مهم مورد بحث و جدال بین نامزدها ظاهر نشد.

اقلیت لیبرال به رهبری جاستین تروودو نخست وزیر فعلی کانادا رای آورد و در کابینه ی جدید به همراه رقیب اصلی خود، حزب محافظه کار کانادا روبرو خواهد شد. نظرسنجی ها برای هر دو حزب در بیشتر دوره های انتخاباتی به طور مؤثر گره خورده بود و هر دو دوشنبه شب حدود 34 درصد آراء عمومی را بدست آوردند.

بلوک Québécois سومین تعداد کرسی را بدست آورد و پس از آن می توان از حزب دموکرات جدید (NDP) و حزب سبز نام برد.

حزب جدید مردم کانادا ، که وعده بر نصف کردن تعداد مهاجران پذیرفته شده در هر سال در کانادا داده بود ، کرسی کسب نکرد. وضعیت اقلیت لیبرال ها به این معنی است که آنها برای تصویب قانون مجبورند در مجلس با مخالفان خود همکاری کنند. با این حال ، با توجه به اینکه هر 5 حزب نماینده در مجلس عوام در زمینه سیاستهای مهاجرتی برنامه ریزی های زیادی کرده اند ، جلب حمایت اکثریت در سیاست های مهاجرتی دوراز انتظار نیست.

اولویت های مهاجرتی لیبرال ها در انتخابات 2019 کانادا

یکی از موضوعات مهم ، میزان مهاجرت سالانه کانادا است که در انتخابات 2019 کانادا  لیبرال ها قول داده اند از طریق “افزایش متوسط ​​و مسئولانه” میزان  آن را افزایش دهند. رویکرد چند ساله برنامه ی مهاجرتی با برنامه ریزی لیبرال ها در سال 2017 معرفی شده است که تعداد تازه واردان کانادا را تا سال 2021 به 350000 نفر می رساند – در کل سالانه حدود سه درصد افزایش در طول سال 2020.

اگر لیبرالها بتوانند پشتیبانی اکثریت را برای اهداف مهاجرتی خود به دست آورند ، میزان مهاجرت در سال 2021 می تواند فراتر از این هم باشد. نزدیک به 60 درصد از تازه واردان از طریق برنامه های مهاجرتی کانادا پذیرفته می شوند و لیبرال ها گفتند که آنها این تمرکز را روی “افراد ماهر و ماهر که می توانند به ساختن یک کانادا قوی تر کمک کنند” ادامه خواهد داد. اندرو شایر ، رهبر محافظه کار ، در طول دوران انتخابات اهداف مهاجرت لیبرال ها را “معقول” نامید. وی همچنین گفت كه اهداف مهاجرت كانادا نباید “سیاسی” شود و این نشان می دهد كه ممكن است همکاری بین دو طرف در مورد اهداف مهاجرتی كانادا وجود داشته باشد.

تاثیر انتخابات 2019 کانادا بر برنامه اکسپرس اینتری کانادا

انتظار نمی رود که در انتخابات 2019 کانادا لیبرال ها تغییرات اساسی در سیستم اکسپرس ورود به کانادا ایجاد کنند. سیستمی که در سال 2015 توسط محافظه کاران معرفی شد تا کاندیداها را برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا، مدیریت کند. سیستم مبتنی بر امتیاز، امتیازات را با توجه به سن ، سطح تحصیلات ، تجربه کار ماهر و مهارت به زبان انگلیسی یا فرانسوی ، از جمله عوامل دیگر ، از کاندیداهای واجد شرایط صادر می کند و تعداد مشخصی از بالاترین رتبه های نامزدها را برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت می کنند.

در سال 2016 ، لیبرال ها تعداد امتیازات اعطا شده برای پیشنهاد شغلی را از 600 به حداکثر 200 کاهش دادند تا اطمینان حاصل شود که افراد دعوت شده برای درخواست اقامت دائم بسیار ماهر هستند و احتمال بیشتری برای موفقیت اقتصادی در کانادا پیدا می کنند. محافظه کاران متعهد شدند این تغییر را لغو کنند ، قولی که می تواند باعث ایجاد اصطکاک بین دو حزب برتر پارلمان شود.

تاثیر انتخابات 2019 کانادا بر مهاجرت منطقه ای

یکی دیگر از اصلی ترین تعهدات لیبرال در مورد مهاجرت ، وعده آنها برای ایجاد یک برنامه مهاجرتی به نام “برنامه مهاجرت شهری” به منظور اطمینان از این بود که مناطق در هر اندازه در سراسر کانادا قادر به جذب و پشتیبانی کارگران ماهر خارجی و خانواده هایشان باشند.

لیبرال ها گفتند که این برنامه پیشنهادی به جوامع محلی ، اتاق های بازرگانی و شوراهای کار محلی اجازه می دهد تا به طور مستقیم از مهاجران دائم حمایت مالی کنند. لیبرال ها همچنین متعهد شدند كه برنامه مهاجرت آتلانتیک را دائمی كند. این برنامه اکسپرس اجازه می دهد تا کارفرمایان در چهار استان آتلانتیک کانادا – نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک ، نیوفاند لند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد – برای استخدام اتباع خارجی برای مشاغلی که نتوانسته اند بصورت محلی تامین کنند، استخدام کنند.

هم برنامه نامزدهای شهری و هم برنامه مهاجرتی آتلانتیک تعهد محافظه کار را به “ترغیب مهاجران جدید اقتصادی برای در نظر گرفتن مشاغل در مناطق دور افتاده کشور با ارائه اطلاعاتی در مورد فرصتهایی که در خارج از مراکز شهری ما وجود دارد” ترغیب می کنند. لیبرال ها همچنین متعهد شدند درخواست تابعیت کانادا را رایگان اعلام کنند و گفتند “روند اعطای تابعیت یک سرویس دولتی است ، نه چیزی که باید با هزینه کاربر پرداخت شود.”

 

منبع : CICNEWS

 

 

بیشتر بخوانید :

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ کانادا (Canada Startup Visa Program)

سرمایه گذاری مطمئن و بی دردسر در پرتغال، پاسپورت اروپایی دریافت کنید!

آفرهای ویژه تحصیلی پیرسوک (تحصیل ارزان در کانادا)


error: Content is protected !!