حمایت اکثریت کانادایی ها از هدف جذب 331000 مهاجر جدید

فهرست مطالب

نظرسنجی افکار عمومی مؤسسه Angus Reid نشان می دهد ، تقریباً نیمی از کانادایی ها از مهاجرت نزدیک به 331،000 تازه وارد در سال جاری به کانادا حمایت می کنند یا احساس می کنند باید مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند.

از 1،522 کانادایی مورد بررسی ، 39 درصد گفتند که هدف تعداد مهاجرین در سطح مناسبی بود ، در حالی که 13 درصد دیگر گفتند که باید بالاتر باشد.

چهل درصد گفتند که هدف خیلی زیاد است و 8 درصد دیگر گفتند که آنها مطمئن نیستند.

همزمان با آماده شدن کانادایی ها برای رای گیری در 43مین دوره انتخابات فدرال این کشور در 21 اکتبر ، نظرسنجی موسسه Angus Reid تصویری از افکار عمومی درباره مهاجرت را فراهم می کند.

در حالی که تاکنون مهاجرت به عنوان مبحث داغ در مبارزات انتخاباتی ظاهر نشده است ، این میان پنج موضوع است که رهبران شش حزب اصلی فدرال کانادا قرار است امروز عصر به بحث بپردازند.

هدف سال 2019 از 330.800 مهاجر توسط دولت لیبرال به رهبری جاستین تروودو تعیین شده است ، که برای دوره دوم به عنوان نخست وزیر کانادا در انتخابات است.

هدف این برنامه افزایش 21،000 نفری مهاجرین نسبت به سال 2018 است و قرار است مجدداً با برنامه سطح مهاجرت چند ساله لیبرال ها ، در سال 2020 دوباره به 341،000 برسد.

 

پیوند بین حمایت سیاسی و افکار عمومی مربوط به مهاجرت

نظرسنجی Angus Reid نشان داد كه نظر درباره اینكه آیا هدف فعلی بیش از حد بالا باشد با توجه به قصد رای دهنده متفاوت است.

تقریباً دو سوم از هواداران محافظه کار که نظرسنجی کردند ، گفتند که هدف 331،000 تازه وارد امسال خیلی زیاد است ، دیدگاهی که 62 درصد از رای دهندگان PPC دارند.

در همین حال ، کمتر از 60 درصد از کسانی که قصد داشتند از لیبرال ها حمایت کنند ، گفتند که آنها از این هدف راضی هستند و طرفداران حزب دموکرات و حزب سبز احتمالاً می گویند که هدف باید بالاتر باشد.

رأی دهندگان بلوک کوئکوئیس تقریباً به طور مساوی بین کسانی که احساس می کردند هدف 331،000 بسیار زیاد است (47 درصد) و کسانی که گفتند درست است (46 درصد) تقسیم شدند.

 

در این نظرسنجی همچنین “تقسیمات منطقه ای قابل توجهی” در کل کانادا مبنی بر اینکه آیا هدف مهاجرت امسال قابل قبول است ، مشخص شد.

در این تحقیق آمده است: “نزدیک به نیمی از ساکنان آلبرتا ، ساسکاچوان و مانیتوبا می گویند که این تعداد خیلی زیاد است ، در حالی که کانادایی های آتلانتیک ، در کنار B.C. ، انتاریو و کبک ، به احتمال زیاد می گویند که این تعداد خیلی کم است.”

حداقل هفت نفر از 10 نفر از کسانی که قصد رای دادن به لیبرال ، NDP یا گرین را داشتند ، توافق کردند که رشد اقتصادی کانادا به مهاجرت بستگی دارد و تنها 43 درصد رای دهندگان محافظه کار هستند.
در پاسخ به این سؤال که آیا مهاجران جدید شغل زیادی را از کانادایی ها میگیرند، 41 درصد از هواداران محافظه کار در مقایسه با تنها 18 درصد از هواداران لیبرال و سبز و 19 درصد از کسانی که قصد رای دادن به NDP را دارند موافقت کردند.

“انتخاب روشنی” برای بهترین رهبر مهاجرت نیست

پاسخ دهندگان درمورد رفتار کلی سیاست مهاجرت دولت ترودو تقسیم شده اند ، 48 درصد گفتند که این کار خوب یا منطقی انجام داده است و 52 درصد گفتند که این کار بسیار ضعیف یا بسیار ضعیف بوده است.

اکثر هواداران حزب دموکراتیک ملی ، سبز و لیبرال نظر مثبت داشتند ، از 65 درصد رای دهندگان سبز گرفته تا 86 درصد لیبرال ها.

در مورد اینکه کدام رهبر بهترین گزینه برای مدیریت مهاجرت محسوب می شود ، مؤسسه Angus Reid نتیجه گرفت که “انتخاب روشنی وجود ندارد.”

اندرو شیر رهبر محافظه کار با 28 درصد از پاسخ دهندگان پیش از مخالفان خود قرار گرفت و پس از آن Trudeau با 22 درصد و Jagmeet Singh رهبر NDP با 18 درصد.

کاملاً 17 درصد از پاسخ دهندگان مطمئن نیستند ، که موسسه Angus Reid آن را “بخش قابل توجهی” می نامد.

 

error: Content is protected !!